Mitä jouduit laittamaan katsastukseen jotta meni läpi?

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
pressa
Viestit: 10532
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

tältä vuosituhannelta ja ensimmäisellä kierroksella
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10250
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Tänään kävin 2107:lla eli orkkisklassikolla katsastuksessa. katsastusta ennen tein ihan perushuoltoa, vaihdoin öljyt, jäähdytysnesteet, tulpat, suodattimet ja puristuspainemittauksen tuloksena mooottorin ja jarrujen testaamisen tuloksena ilmattiin vähän jarruja. katsastus meni lävitse, lopulliset kaasarin säädöt saatiin kohdistaa siinä konttorilla, kun kotona ei mittaria ole niin huolto jäi tuolta osin tekemättä ennalta. Eli kun pitää Ladan kunnossa ja tekee huollot niin ei ongelmia katsastuksessa tule.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Castrol

Viesti Kirjoittaja Castrol »

Noh ei tuossa paljon ollu laittamista lähinnä ilkeän katsastusmiehen keksimiä vikoja.Pieni paikka helmaan ja jarrupaineensäätimentankoon pikku fiksaus.
Niin ja renkaissa oli liian suuri nastaero...sen siitä saa kun on liikaa voimaa ja vähän lunta 8) .Niin ja kyseessähän oli vm:84 Fiat Argenta 120ie
Avatar
Midi^
Viestit: 404
Liittynyt: 10.10.2004 22:34
Paikkakunta: Fiskari

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Tässäpä listä mitä oon nyt laitellu ladaa, jos menis sitten ekalla kerralla läpi:

Pohjan histuuttelua
Etujarruputket ja letkut vaihtoon
Jännitteensäädin
Tihkurele
Kardaaniin tukikumi ja laakeri
Takatukivarret vaihtoon
Vasen takavalo
Käsijarruvaijerin ja kahvan vaihto
Etujarrulevyjen ja palojen vaihto
Etupyörien laakerien rasvaus
Ulommat raidetangonpäät
Pakoputken alkuosa

Onhan tossa jo listaa sen verran että luulis menevän läpi. :)

Edit: meneekin vaihtoon noi etupyörien laakerit.
Niva-79
2xFiat, 3xAlfa, 1x Lancia
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

käyttö avolava ei kelvannut kun molempien lehtijousien takapäät ovat revenneet rungosta irti :?
kyllähän sen pitäs kelvata kun taka-akseli on kuitenkin iskareilla ja jousien etupäillä kiinni.
21013 2300tic
Avatar
pressa
Viestit: 10532
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

kaverin tonnikolmesataa ässä
vaati hieman jarru töitä eli taakse uusi jarrusylinteri vuotavan tilalle
mister j totesi korjauksen erittäin onnistuneeksi kun loputkin jarrut katosivat
no pikku säädöllä kunnossa ja tuore leima paperissa
Vastaa Viestiin