Sivu 4/218
Re: check engine
Lähetetty: 3.11.2003 15:47
Kirjoittaja Ladaperhe
Itse itseäni lainaten niin saadaan juttua aikaiseksi

Tulihan se soitto sieltä Delta-autosta, että tule hakemaan autosi.
Auto on siis 110 STW Festival, autolla ajettu 18 680 km.
Seuraavat hommat tuli siellä korjattua:
Jarrulevyt, täristi jarrutuksissa, vaihdettiin uusiin.
Ajonestolaite, oli aika erikoinen vika, sillä kun hälyttimen otti pois päältä ja yritti ottaa ajonestolaitettakin pois päältä niin se ei onnistunut ennenkuin oli yrittänyt käynnistää autoa tai laittanut avaimen virtalukkoon. Sinänsä vika oli kiusallinen kun ajonestolaiten aktivoitui joskus vasta käynnistämistä yrittäessä, ledin vilkutus oli jatkuvasti samanlaista eli koskaan ei tiennyt, että oliko ajonestolaite päällä vai ei. Maneeriksi tuli varsin pian sellainen, että autoon tultua ensin avain virtalukkoon, sitten avain ulosvirtalukosta, sitten ajonestolaitteen poiskytkeminene ja starttausyritys.
Nyt toimii taas kaikki hienosti, ajonestolaite aktivoituu normaalisti ja ledi kertoo laitteen tilan.
Hyvin ainakin Turun Delta hoitaa takuuasiat.
Ladaperhe kirjoitti:Auto on edelleen Delta-auton hoteissa ja toivomus olisi, että korjaus ei veisi yli viikkoa, nythän se on ollut siellä jo yhteensä 5 päivää
Alkaa olemaan jo vieroitusoireita...
Lähetetty: 3.11.2003 21:54
Kirjoittaja Kamaz
Turvatyyny puuttuu:
-Vammautumiseen johtava todennäköisyys liikenneonnettomuudessa suurempi.
Kaksipiippuinen juttu. Omasta mielestäni turvatyynyt ovat äärimmäisen vaarallisia ja niiden keksijä pitäisi haastaa oikeuteen. Kymmenien vuosien päästä naureskellaan kuinka uskomattoman vaarallisia laitteita autoihin sai 1990-2000-luvuilla laittaa
Esimerkki 1: Henkilö X ajoi mitättömän kolarin pitäen käsiään ohjauspyörän keskipuolilla. Itsellänikin on usein tapana pitää ratista näin kuin mopon ohjaustangosta. Kolarista ei muuten olisi tullut juuri mitään vahinkoja, mutta turvatyynyn iskusta kaikki kyynärluut avomurtumille.
Esimerkki 2: Isäni Hiacen kylkeen ajoi Volvo V70. Hiacesta meni ohjauskulmat vinoon ja oveen tuli lommo. Isälle ei käynyt kuinkaan. Volvon etupuskuri, maski ja etuvalo menivät rikki. Turvatyynyn iskusta johtuen Volvon kuljettajan rintalasta ja useita kylkiluita murtui päästäen keuhkot täyttymään verellä. Hänet kyydittiin paikalta ambulanssilla tajuttomana.
3743km.....
Lähetetty: 4.11.2003 18:34
Kirjoittaja Jaska HKI
Parkkipaikalta taaksepäin peruutettaessa ratin ollessa täysin käännettynä oikealle kuuluu etupään nivelistöstä jonkinlainen loksahdus.Se kait liittyy jotenkin niveliin niiden ollessa ääriasennossa,ei varmaan mitään vaarallista ja äänikin on varsin vaimea.Pyyhkijöiden tehdessä paluuliikettään ne tahtovat irrota lasin pinnasta jättäen viuhkamaisia janoja lasin pintaan.Asia varmaan korjaantuu kun vaihtaa uudet esim. Boschin mikroreunasulat.Siirsin peräkontiin hinausköyden ja varakäynnistyskaapelit.Varsinaisia työkaluja ei autossa ole paitsi tunkki ja pyöränmutterin avain.
Lyhyt vikalista
Lähetetty: 4.11.2003 21:14
Kirjoittaja Jaska HKI
Kuljettajan oven lukko alkoi rääkyä,kuulema jää päälle jumittavan mikrokytkimen takia.Lokasuojassa olevassa vilkussa sisällä kosteushelmiä.Eipä sitten muuta.Autolla ajettu aika vähän,ehkä vuoden päästä olen viisaampi.Olen kuullut,että myös seuraavia vikoja on tavattu.
-naputtavat levyjarrut(kuumat levyt taipuvat jäähtyessään kieroksi)
-lasinnostimissa vikoja
-keskuslukitusvikoja(sama kuin alussa)
-kontaktihäiriöitä sähkölaitteissa
Ladan Työkalut!!!
Lähetetty: 4.11.2003 22:03
Kirjoittaja Lada110
Mulla tuli mukana täydellinen venäläinen työkalusarja jossa rengaspainemittari,pensaletkua,pihtejä,ruuviväänin,lenkkiavaimia ja paljon muuta!!
Oikea takaovi..
Lähetetty: 5.11.2003 18:04
Kirjoittaja Jaska HKI
..alkoi tänään rääkyä.Ensin se ei avannut ja sen jälkeen kräääk.Täytyy viedä joskus Malmin-Delta -autoon.Autolla ajettu 3800km.
12 000 km 110 stw
Lähetetty: 5.11.2003 19:58
Kirjoittaja ladamaster
Samarailija kyseli "tapahtumia"; nämä ovat alkaen 23.06.2003, silloin mittarissa 17 km
- Öljynsuodatin löysällä 1500 km; öljyt pihalle, Huonoa viimeistelyä
- Valomuisti ei pelaa; kerran jo korjattu takuuseen
- Toinen takavalo aiheutti vikailmoituksia vikapaneeliin; takuukorjaukseen, huonoa viimeistelyä
- vaihdekepin muovikuoret irtosivat; hinaus takuuhuoltoon
- toisen takaoven lukitus alkoi "rääkymään", korjattu takuuhuollossa
- check engeine valoi syttyi, mitattiin ja korjataan antureita 15 000 km huollossa. Nyt palaa iloinen check engine valo koko ajan
- ruuveja ja muttereita sisustuksesta on saanut kiristellä
- meluvammaisena on pienet sirinät muoviosista vähän alkaneet "kiusaamaan"
+ moottori ei vuoda öljyä mistään ja käy kuin singeri (16v)
+ ajo-ominaisuudet ovat ok! muka raskas ohjaus; jumppasalille vaan
+ farmarin tavaratila on iso
+ pieni polttoaineenkulutus
summa summarum: tarkista ehdokkaasi sähkölaitteiden toiminta. Mekaaniset osat autossa ovat kestäviä; ovathan ne jo perua Samarasta.
Pieniä kysymyksiä?
Lähetetty: 5.11.2003 20:11
Kirjoittaja Jaska HKI
-Kuuluuko 110 16V HB Festifallissä olla valomuisti, onhan se huippuvarusteltu? Eli toisinpäin- jos se minun Ladassani on vaikka se ei ole toiminut koskaan?Mikä määrää onko sitä vai ei,onko se erikseen tilattava?
-Mikä määrää 110:n työkaluvalikoiman?
pieniä vastauksia
Lähetetty: 6.11.2003 9:06
Kirjoittaja ladamaster
- valomuistin taisin saada "kaupan päälle"; myyjä oli sen erikseen tilannut. En suosittele alkuperäisen valomuistin tilaamista. Tai sitten ostamassani yksilössä oli valomuisti vakiona.
Esim autoa ei saa ilman sähköikkunoita ollenkaan, vaikkakin sähköikkunat on merkattu erikseen tilattavaksi lisävarusteeksi
- En ole tutustunut työkaluvalikoimaan; kerran autossa on takuu, en aio sormiani ensimmäisenä vuotena autossa liata

...No joo, onhan minulla tallissa tunkit sun muut; en ole tarvinnut työkaluja tienpäällä.
...saisinkohan takuuseen pesun, kun auto käytössä likaantuu? Nyt alkaisi tarvita ulkopesua kun loskakausi on alkanut

Lähetetty: 6.11.2003 9:15
Kirjoittaja Ladaperhe
Itsellä ei ole valomuistia ollenkaan, jos jättää valot päälle niin parkit jää palamaan. Onneksi on hyvä kuntoinen akku kun tämä tuli käytännössä testattua
+++
Tänään vien auton Deltaan taas renkaiden tasapainotukseen. Sieltä saa todella hyvää palvelua. Auto oli siellä jarrulevyjen vaihdossa ja samalla laitettiin talvirenkaat alle ja pyysin, että voitteko tasapainottaa ne samalla. No ne oli sen unohtanut ja laitoin meiliä sinne perään ja heti soitti huoltopäällikkö yms. ja pahoitteli tilannetta ja kysyi, että kuinka nopeasti mä pääseen uudelleen käymään, että ne renkaat saisi tasapainotettua.
Todella hyvää asiakaspalvelua mun mielestä huoltopuolella vaikka ne unohti homman tehdäkin, mutta ottavat asiakkaan tosissaan. Saisi myynti ottaa heistä mallia.
Mun mielestä olisi hienoa, että Deltan jokaisessa toimipisteessä olisi myyjä, joka olisi erikoistunut Ladoihin eikä yrittäisi myydä enemmin Fiattia tilalle, mä voisin olla vapaaehtoinen Turkuun

Mutta nyt meni asian viereen jo ja pahasti...
Sivuikkunoiden kirkkaaksisaaminen kostealla säällä
Lähetetty: 6.11.2003 19:22
Kirjoittaja Jaska HKI
Jos sivuikkunoissa on kosteushelmiä ja niistä on vaikea nähdä ulos,niin silloin voi avata lasit ja jälleen sulkea.Se käy helposti kun on lasinnostimet.Oven saumassa oleva tiiviste syrjäyttää veden ja vesi valuu alas oven pintaa pitkin.Asialla on muutenkin se merkitys kun oven sisällä on keskuslukitus ja sähkömoottori lasinnostinta varten.
Lähetetty: 7.11.2003 6:19
Kirjoittaja tomppamikkonen
3500km mittarissa! Muut viat korjattiin ensihuollossa(yksi keskuslukko, yksi alas jäänyt ikkuna) Nyt ei ole ilmennyt kuin sellainen vika, että jää pitkät välillä päälle vaikka viiksestä vetää takaisin. Aika harmittava kanssa-autoilijoita kohtaan. Nyt ei ole moneen päivään tehnyt.
Kaverilla on 2000-mallin Astra, jossa oli samaa vikaa, eli alkoi sillä että piti 'rämpyttää' viikseä muutaman kerran edestakaisin ja kokoajan määrä kasvoi. Loppujen lopuksi pitkät ei sammunut kuin akun napa irti kun meni kotiin, kauppaan yms. (Hyvän näköst ku ajaa jonnee supermarketin pihaa uudel autol ja aina pelti pystys, mennes ja tulles)
Ettei vaan ois Lada ottan Opelilt jotaa sekunda releit, ku halval on saannu.
Eli vika on ilmeisesti releen kärjissä hitsaantunut tai mekaaninen jumitus??? Olisi ehkä hyvä tietää missä rele on jotta vois vähä naputella, jos jää joskus kokonaan päälle?
Deltassa sanoivat että vaihtavat releen.
Releen kärjet ...
Lähetetty: 7.11.2003 18:18
Kirjoittaja Jaska HKI
..eivät saa hitsautua kiinni.Silloin ne ovat liian pienet läpimenevään virtaan nähden.Käsittääkseni releet on sulakeboxin yhteydessä kojetaulun vasemmassa päässä.
Lasien sisäpintojen puhdistaminen
Lähetetty: 8.11.2003 11:13
Kirjoittaja Jaska HKI
Koska 110:ssa ei ole sisäilman suodatinta,niin lasi likaantuu kuten muissakin perinteisissä autoissa.Havaitsin sen tänään kun on kirkas ilma.Ikkunanpuhdistusainella puhdistamalla saadaan pölykalvo pois ja näkyvyys paranee ja samalla liikenneturvallisuus.
lasien sisäpinnat 110 stw
Lähetetty: 8.11.2003 14:55
Kirjoittaja ladamaster
Eilen, kun ajelin töistä kotiin, auton ikkunat sisältä olivat aivan ummessa; tuuletinkaan ei pitänyt tuulilasia puhtaana.
Auto oli yön tallissa kuivumassa. Tänäänkin ikkunat vielä huurtuivat.
Autossa oli outo tuoksu.
Jäähdytysneste säiliössä nesteen pinta oli paljon alle minimin. Auton moottorissa ei näy nestevuotoa.
Näyttäisi siltä, että lämmityslaitteen kenno vuotaa tai on hajonnut.
Soitin huoltoon tänään ja sain keskiviikoksi ajan.
No; eipähän tule kilometrejä autoon, kun seisoo huollossa.
