Sivu 4/5
Re: Ruutta kakistelee
Lähetetty: 30.8.2007 10:53
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Siis musta pulloko on ruutanpuhdistusaine? Älä nyt hyvä mies sitä ensimmäisenä tärvää. Katsotaan se ruutan kunto, ennen kuin laittelet sitä. Tulehan käymään vaikkapa Kämmekkätie 10 Kanervala vaikka tossa viikonloppuna. Kyllä se nykimättömäksi saadaa. Kannattaa ensin katsoa, ennenkuin katuu. Siis ota yhteys ja tule käymään.044-2590904
Re: Ruutta kakistelee
Lähetetty: 1.9.2007 14:05
Kirjoittaja Joen musikka
Taas on tarkisteltu ja paljon peukaloitu.Usein toimii moitteettomasti,joskus kakoo pahasti!
Siis:Ruiskupuoli on puhdas,letku-ja sähköliitokset tarkistettu.Happitunnistin,polttoainesuodin,tulpat ja -johdot uusittu.Kakistellessa ei välttämättä näytä CE-valoa.Toisaalta normaaliajossa saattaa vilauttaa.Tyhjäkäynnillä saattaa alkaa palamaan.Joskus tyhjäkäyntikierrokset tuntuu alhaisilta,vavistaa.Resetoinnin ja koeajon jälkeen koodit osoittaa puuttuvaa happisignaalia ja laihaa seosta.Pitemmän ajelun jälkeen tulee myös rikkaan seoksen koodi.
Kakistelu on säännötöntä;joskus se kestää vähän aikaa,joskus kauemmin,joskus hienoisesti,joskus hävettävän näkyvästi.Joskus se loistaa poissaolollaan,joskus nykii tuontuostakin.Myöskään yhteyksiä käyntinopeuteen,ajotapaan,koneen lämpöön jne. en ole havainnut.
Voisiko sytkäyksikkö sekoilla omia aikojaan?Entäpä tarvike-Lambda?Voisiko joku venttiili kantaa ajoittain ja saada ohjaussysteemin hulluksi?
Re: Ruutta kakistelee
Lähetetty: 2.9.2007 0:30
Kirjoittaja Mara
Ettei vaan olisi vettä tankissa?

Re: Ruutta kakistelee
Lähetetty: 3.9.2007 8:13
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Ei o vettä tankissa. Minulla sytkäyksikkö sekoili samalla tavalla. Luulin saaneeni vettä tankkiin ja jäänestoa sisään.
Voisihan tankki olla hyvä imeä "kuiviin". Katsoa mitä kamaa siellä on. Ei ainakaan haittaa.
Vaihdapa puolat päikseen. Ne ovat identtiset. Kokeile ihmeessä. Ei siitä ainakaan haittaa ole. Muista johtojen järjestys. Olikohan se 1 4 3 2.
Katso vielä ruutan syke. Ota ilmanputsari pois ja katso miten ruiskii. Sitten vielä otapa polttoaineen paluuletku auki. Tuleeko kamaa hyvin paluuseen.
Tuollaisia keksin. Eivät välttämättä auta, mutta kokeile.
Niin! Pura suorasytytyspaketti ja putsaa. Asenna uudelleen. Samalla kun vaihdat puolat se onnistuu. Puolat ovat kiinni 5,5mm liinteärikallisilla pulteilla ilman mutteria. Pieni hylsy on paras avaamiseen.
Re: Ruutta kakistelee
Lähetetty: 3.9.2007 9:01
Kirjoittaja Joen musikka
ECM-ohjainyksikön liittimet tarkistin;ei likaa eikä hapettumia.Muutama sata kilsaa vielä,niin tarkistan tulpat ja mahd.sen jälkeen vaihdan puolapaketit ristiin.Kun kakistelu on ajoittaista,en usko sykkeitten ja ruiskautusten osuvan vikatilanteeseen.
Jos saisin ECM:n lainaan,saisi sen vian selville tuossa tuokiossa!Yksi mutteri ja kaksi liitintä vain irti!
Re: Ruutta kakistelee
Lähetetty: 4.9.2007 1:05
Kirjoittaja Joen musikka
Maantiekeikka;tietyöalueella viidessäkympissä alkoi varoittelemaan;nyky-kako jne. kiireisen oloinen Calibra taustapeilissä;200 m:n päässä tiesin 100km rajoitus/ohitusalueen;pudotin kakkoselle,haistelin lämän yläasentoa,tuntui alkavan vetämään miedolla kaasulla,kolmosella tuntui jo olevan oikea Ruutta eli Täyttä Eteen!Viitosta vaihtaessa jo tuli mieleen,että pelti- että lihapoliisejakin täällä pitää varoa.Opeli tuli hädissään nuuhkimaan monen kilsan päästä.Molemmille onneksi matkasin rampista länteen.
Yhtä kaikki;Iikori nykii silloin kun minä en tahdo.
Re: Ruutta kakistelee
Lähetetty: 9.9.2007 11:36
Kirjoittaja Joen musikka
1000 km:n jälkeen tulpat ovat hieman nokisemmat kuin olisi tarpeen.Siis rikastakin seosta on ollut.Toisistaan ne ei poikenneet.Se ohjausyksikkö täytyy kokeilla seuraavaksi.
Re: Ruutta kakistelee
Lähetetty: 9.9.2007 15:46
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Tuon sinulle sen lelun. Muistahan lukea Team LADA VAZ Here -sivuilta ajotietokoneesta. Yksi sen muisteista on henkilökohtainen. Suoraan et voi poksia laittaa. Täytyy vaihtaa se sinun auton yksi muisti siihen poksiin. Muuten ei pelitä ollenkaan. Eli katsele valmiiksi vaihto-ohjeet.
Voinhan tuoda sinulle kokeiluun myös toimivan suorasytkän ohjausyksikön. Kyllä se vika jostain löytyy. Tietenkin lainailen niitä sillä varauksella, että jos ne räjähtävät tahdon niistä kohtuullisen korvauksen. Korvaus siis menetetystä vapaa-ajasta, etsimisestä, hankkimisesta ja muusta vaivasta. Niitä leluja ei saa ihan tuosta kulman takaa eikä edes kyliltä.
Mutta muuten hyvin mielin autan ja lainaan vehkeitä. Vastuu vain on sinulla sitten.

Re: Ruutta kakistelee
Lähetetty: 11.9.2007 20:26
Kirjoittaja Joen musikka
Muija

heitti parinsadan kilsan keikan ja Iikori oli nykinyt pirusti lähes koko matkan.Ajelin kymmenisen kilsaa "karstojen poistoa" eli viittätuhatta kierrosta,ja totta kyllä,välillä hyytyi sekunniksi,pariksi.Ikäänkuin pensanruiskutus katkeaisi tai sytytys loppuisi.
Eräs pesialisti esitti vielä yhden ajatuksen:Jos jakoketjun laahain on hajonnut ja ketju pääsee ajoittain resonoimaan ja sotkemaan sytytystä?

Miltä kuulostaa?
Lähetetty: 11.9.2007 20:41
Kirjoittaja Jusu
Joen musikka kirjoitti:Eräs pesialisti esitti vielä yhden ajatuksen:Jos jakoketjun laahain on hajonnut ja ketju pääsee ajoittain resonoimaan ja sotkemaan sytytystä?

Miltä kuulostaa?
Kuulostaa siltä että siinäpä varsinainen (a)siantuntija, ruuttaladassa kun ei jakokettinki sitä syttyä pyörittele.
Re: Ruutta kakistelee
Lähetetty: 11.9.2007 22:10
Kirjoittaja Joen musikka
Ei syttyä niin,mut männän asento suhteessa venttiileihin!Ja sit virheellinen palaminen,väärät hapet,lambda käskee muuttelemaan seoksia jne?

Lähetetty: 11.9.2007 22:29
Kirjoittaja Jusu
No enpä tullut tuota ajatelleeksi, mutta jos laahain olisi paskana ja kettinki noin kovin heittäisi, niin motti pitäisi sitten todennäköisesti melkoisen eläimellistä mölyä.

Eli pitääkö se?
Re: Ruutta kakistelee
Lähetetty: 11.9.2007 22:58
Kirjoittaja Joen musikka
No ei pidä,mutta ajoittain tyhjäkäynnillä ravistaa,joka taas voisi johtua noista muistakin p-a- tai sytkähäiriöistä.
Re: Ruutta kakistelee
Lähetetty: 12.9.2007 8:43
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
No katso se ketju, kiristin ja ylälaahain. Nehän näkyvät hyvin, kun ottaa venakopan pois. Ei edes tarvitse pahvia vaihtaa kun nätisti irrottaa ja säilöö pahvin. Siinäpä kiristät ketjun samalla.
Minulla on mukana sinulle nyt se ajotietokone ja suorasytkän ohjuri. Niitä kokeilemaan seuraavaksi jos tosiaankin uskallat kokeilla ja luotat siihen, ettei pelisi niitä kärväytä.
Re: Ruutta kakistelee
Lähetetty: 12.9.2007 10:11
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Soittelehan sitten hyvissä ajoin kun aletaan katselemaa niitä ruuttasi sähköjä, ohjureita ja bokseja. Päivät on aika tiiviitä menojen suhteen, mutta illat toimivat hyvin. Perjantaina tosin Jokipoikien peli, Vichyä ja saunaa, joten silloin ei oikein ehkä ehdi. Onhan päivisinkin aikaa, mutta täytyy vaan sopia tarkkaan.