ff8728 kirjoitti:Meillä on noita Pekka Puupää, Uuno Turhapuro elokuvia kasetilla, harmitonta kohellusta.
.....kiitos kun suostit myymään mulle.
-Jäniksen vuosi
-Koiran kynnen leikkaaja
-I hired a contact killer
-E.T.
-Men in Black 2
-Taru sormusten herrasta 1
-Kymmenen käskyä
-Citizen Kane
Tämä on vaikea aihe, elokuvaa olen harrastanut pienestä ja nähnyt niin paljon. Jean Luc Godard: Viimeiseen hengenvetoon tai Hullu Pierrot, Francois Truffaut: Jules ja Jim, Federico Fellini: La Strada, Orson Welles: Citizen Kane, Charlie Chaplin: Kaupungin valot, Alfred Hitchcock: Vertigo, Andrei Tarkovski: Solaris, Akira Kurosawa: Seitsemän samuraita... Lista on pitkä ja yhden valinta mahdotonta.
Kaikkien elokuvien "äiti" on kuitenkin Sergei Eisenstein: Panssarilaiva Potemkin. Siitä kaikki alkoi eikä sitä ole vieläkään ylitetty.
hyvistä en tiejä mutta ite olen tykänny:
-uunot, ja muut spedetuotannot
-kummelit (kultakuume on ehkä paras)
-raid elokuva, on se äijä
-ganes, hyvästä paha sanoa mutta aihe on pirun hyvä ja tämän katsoin vasta eilen
-irwin elokuva
-pelastakaa sotamies rayan, bearharbor, muut sotaelokuvat jotka kuvaa 2.maailmansotaa
-lord of war, jos jossain elokuvassa on ovela loppukäänne niin tässä
-lahjomattomat, mafiaveljet, suuri kaksteri sota, mafiaelokuvat yleensä
-die hard, ykkönen on ehdoton legenda mutta hyvä on myös uusin versio
-hurjapäitten eka osa
-puhallettu 60 sekunnissa, pääosan näytteliä on hieno (ei kake vaan shelby gt500)
-gladiaattori, ehdottomasti paras roomaan sun muihin antiikin ajan sotiin sijottuva elokuva
on varmasti muitakin huippu hyviä mutta ei tule mieleen
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
corona kirjoitti:Tämä on vaikea aihe, elokuvaa olen harrastanut pienestä ja nähnyt niin paljon. Jean Luc Godard: Viimeiseen hengenvetoon tai Hullu Pierrot, Francois Truffaut: Jules ja Jim, Federico Fellini: La Strada, Orson Welles: Citizen Kane, Charlie Chaplin: Kaupungin valot, Alfred Hitchcock: Vertigo, Andrei Tarkovski: Solaris, Akira Kurosawa: Seitsemän samuraita... Lista on pitkä ja yhden valinta mahdotonta.
Kaikkien elokuvien "äiti" on kuitenkin Sergei Eisenstein: Panssarilaiva Potemkin. Siitä kaikki alkoi eikä sitä ole vieläkään ylitetty.
Toinen tykkää äidistä ja tonen tyttärestä. Coronaa voi kuitenkin pitää elokuvan harrastajana.
corona kirjoitti:Tämä on vaikea aihe, elokuvaa olen harrastanut pienestä ja nähnyt niin paljon. Jean Luc Godard: Viimeiseen hengenvetoon tai Hullu Pierrot, Francois Truffaut: Jules ja Jim, Federico Fellini: La Strada, Orson Welles: Citizen Kane, Charlie Chaplin: Kaupungin valot, Alfred Hitchcock: Vertigo, Andrei Tarkovski: Solaris, Akira Kurosawa: Seitsemän samuraita... Lista on pitkä ja yhden valinta mahdotonta.
Kaikkien elokuvien "äiti" on kuitenkin Sergei Eisenstein: Panssarilaiva Potemkin. Siitä kaikki alkoi eikä sitä ole vieläkään ylitetty.
Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Coronaa voi kuitenkin pitää elokuvan harrastajana.
- Kärjessä olevat: Nasta laudassa (Vanishing Point), alkuperäinen versio 70-luvun alusta, pääosassa Barry Newman. Seuraavana tulee Julma maa (Badlands), pääosissa Martin Sheen ja Sissy Spacek. Seuraavina Tatin ja Marx-veljesten ikuisesti kestävät elokuvat. Näillä pärjää pitkälle. 90-luvultä -> tehdyt elokuvat eivät herätä minkäänlaista mielenkiintoa.
All details believed to be true but not guaranteed!
Objects in the mirror are closer than they appear.
Nyt kyllä kolahti Sweeney Todd - Fleet Streetin paholaisparturi. Niiiiiin kaunista katsottavaa että! Kyllä kuoleminen sitten voi olla upeaa. Suosittelen.
Imdb:n Did You Know -osiossa näkee myös kyseisen elokuvan havaitut virheet. Esim. elokuva kuvaa 1950 -lukua ja elokuvassa on myöhempien vuosikymmenien autoja tai esim. aseita. Näitä virheitä on monia ja ovat kyllä erittäin kiinnostavia. Toisaalta kun elokuvaa on pitänyt pitkään suosikkina ja vuosikausia katsonut, niin tuota osiota lukiessa voi olla vaara että pitkään pysynyt "kupla" ja into elokuvaa kohtaan laimenee tai loppuu. Kaikkia 'mokia' ei itse ole koskaan havainnut!
All details believed to be true but not guaranteed!
Objects in the mirror are closer than they appear.
Tästä puuttuu yksi erinomainen edesmennyt elokuvantekijä..! " En kuvaa väkivaltaa , väkivallan vuoksi . Vaan sen takia että kaikki näkis miten järjetöntä se on..! " Yksi suurista joka kärsii suomalaisesta sensuurista joka on tekopyhää kaikessa. Ei elokuva tee tappajaa , vaan vika on jo päässä valmiina..! Vai luuuleeko joku että vain teletappeja katsomalla vältämme väkivallan
Ei ehkä parhaita, mutta mieleenjääneitä ja tärkeitä
-Katsastus
-Klassikko (Hotakaisen kirjasta), erikoinen poliisi jäi mieleen
-Kuutamosonaatti, tahallisestikin koominen, samoin jatko-osa.
-Evil dead 1-3, niin huonoja että ovat jo hyviä nämäkin
-Teuvo Tulion Sensuela, niin naurettavan huonoja lavastuksia että tekee elokuvasta jo komedian. Mm joku äijä karjuu äänitehosteet poron kuohitsemiselle (youtubesta löytyy pätkä), samalla jäykkä täytetty poro keikkuu kita auki ruudussa. Sama äijä matkii susien ulvontaa, ja susi yhtä uskottava kuin poro. Ihmeellisiä aikahyppäyksiä ja outoja tappelukohtauksia, ukot lentelee huoneen nurkkaan pikku iskusta, ja lopussa lappalainen kuohitsee vävypojan puremalla..
-Vihreä maili
-Mollbergin tuntematon. Johtuen ehkä siitä että yhdessä tärkeässä roolissa on edesmennyt kaveri, joka muutes siviilissä ajeli samanlaisella kärsä-Samaralla kuin minä nykyään. Herää sekin mies aina hetkeksi "henkiin" tuota katsoessa.
-Zombie ja kummitusjuna (Sleeppareiden roudarista löyhästi kertoo).
-Kummelin Kultakuume ja Stories oli niiltä parhaat saavutukset.
-Hohto tietysti