Sivu 4/4
Re: katallysaattori ongelma
Lähetetty: 24.1.2008 2:16
Kirjoittaja Mara
audiq kirjoitti:Jos lambda-anturi alkuperäinen, niin vaihda sinne uusi mallikohtainen anturi. Ne Bilteman tarvikkeet voi unohtaa.
Eipä Axtekki tollaisia arvoja puhaltaisi, jos lambda olisi sökö.
Siinä olen samaa mieltä, että Motonet/Bil*ema lambdoilla ei kannata itseään kiusata.
EGR:n putki on käsittääkseni sellainen n. 10mm paksu metalliputki, joka lähtee pakosarjassa olevasta ufon näköisestä pyöreästä metallikellosta.
Re: katallysaattori ongelma
Lähetetty: 27.1.2008 16:34
Kirjoittaja vanttmi
Huomenna pitää viedä Lada tohtorille, katsokoot ilmavaivat eli O2-ongelman. Mutta, mikäpä on tuo kuvassa (toivottavasti saan liitettyä) oleva putkenpätkä tulppa päässä pakosarjan jälkeen ennen tuota, onkos tuo nyt sitten lamda-anturi? Joka tapauksessa pakoputkisto ei vuoda tuostakaan kun ei vihellä eikä suhise vaikka putken "tulppaa" perästä.
Aha, eipä siis kuvia tälle palvelimelle. Pitänee kommervenkkien kautta saada näkäymään tuonnempana ellei asia avaudu.
Eli. tuo putki, jossa korkki lähteen heti kohta pakosarjan jälkeen putken alettua alaspäin, tekee vain lenkin noustakseen ylöspäin noin 10-15 cm. Ja päässä tulppa. halkasija noin 10 mm. Kyseessä ei ole siis tuo ERG-putki.
Mara kirjoitti:audiq kirjoitti:Jos lambda-anturi alkuperäinen, niin vaihda sinne uusi mallikohtainen anturi. Ne Bilteman tarvikkeet voi unohtaa.
Eipä Axtekki tollaisia arvoja puhaltaisi, jos lambda olisi sökö.
Siinä olen samaa mieltä, että Motonet/Bil*ema lambdoilla ei kannata itseään kiusata.
EGR:n putki on käsittääkseni sellainen n. 10mm paksu metalliputki, joka lähtee pakosarjassa olevasta ufon näköisestä pyöreästä metallikellosta.
Re: katallysaattori ongelma
Lähetetty: 27.1.2008 16:40
Kirjoittaja pressa
tuosta putkesta saa mittailla päästöjä ennen lamdaa/kattia
auttaa säätämisessä kun pästöjä laitellaan kohdilleen
Re: katallysaattori ongelma
Lähetetty: 27.1.2008 16:50
Kirjoittaja Nonnis
Mutta siis vuodon ei todellakaan tarvitse olla iso sotkeakseen tulokset.