Sivu 4/5

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Lähetetty: 17.5.2010 22:18
Kirjoittaja 1500i
^ Bensa vai tiiseli mitä vuosimallia ja paljokoko ajettu? Kyllähän tuon ikäsiin ruoeaa kukkaa ilmestymään aivan varmaan jos ei kunnolla laitata ja pidä silmällä.
Niin miksi rakastua näihin peltilehmiin? :roll: Jossainhan se raja tulee kannattaako enää "elvyttää" ja jos sitä alkaa olla jatkuvaan niin loppu lähenee :?
Tuollasen 240 dsl:n kun saisi uutena... :-P

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Lähetetty: 17.5.2010 22:44
Kirjoittaja Pavlovits
No amzonihan mielletään usein isokokoiseksi naissoturiksi. Naissotureitahan on ollut useissa kulttureissa. Kreikkalaisethan olivat, ennen kuin alkoivat setkemaan talouttaan, kovia keksimään kaikenlaisia myyttejä. Siellä käytettiin ensi kerran sanaa a mazon, joka tarkoitti "ilman rintaa". Asia selitettiin sillä, että näiltä naissotureilta poistettiin oikea rinta, jotta siitä ei olisi haittaa jousen jännittämiselle.
Kuitenkaan missään veistoksissa, piirroksissa tai edes muistiin kirjatuissa tarinoissa ei tällaisia rinnattomia sotureita esiintynyt.
Sittemmin alettiin pohtia voisiko tuo a-etuliite tarkoittaa päinvastaista eli uhkeapovista. Tämähänn vastaisi paremmin nykyistä amatsooni-käsitystä.
Eli ota silikoonit- liity armeijaan!

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Lähetetty: 18.5.2010 19:13
Kirjoittaja wileeni
Veistosta ilman oikeaa tissiä en ole nähnyt, mutta Kreikassa olen nähnyt paljon kädettömiä, jopa jalattomia veistoksia. Toista niin kädetöntä porukkaa, kuin kreikkalaiset en Euroopasta usko löytyvän. Onkohan nuo veistokset tehty alunperin symbolisoimaan kansan syvintä olemusta, vai onko kyseessä ajan hammas tai sattuma ?

Lasketaanko Wiima (Duetti) sveduautoksi ?

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Lähetetty: 18.5.2010 21:04
Kirjoittaja Pavlovits
Mitenkähän se Wiima mahdettiin tehdä? Ei kai sitä täällä rälläköity PV:stä? Löytyisiköhän mistään tietoa?

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Lähetetty: 18.5.2010 23:08
Kirjoittaja khj-582
eikös ne ollut nykyiset turkkilaiset jotka näitä patsaita kampitti ja amputoi.
Säälittävää kun patsailla vissiin oli isommat kuin heillä...

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Lähetetty: 28.5.2010 9:51
Kirjoittaja wileeni
Tätä kinkkisemmän ja pilkkuanuxxx, lähentelevämmän jos keksit, niin hattua nostan. Ruåtsalainen auto: RPB. Kelpaako ? Mulla hetken tommonen oli männä vuostuhannen loppupäässä.

Turkkilaisista sen verran, etteiväthän he alkujaan olleet Aigeian meren rannalla ollenkaan. Nyt ainakin jo osa Kyproksen saarta kaapattuna, miten jatkunee. . .

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Lähetetty: 28.5.2010 9:55
Kirjoittaja Pavlovits
Ihan ulkomuistista tuosta RPB:stä tulee mieleen joku ratavehje, mahdollisesti Formula Vee.

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Lähetetty: 28.5.2010 19:08
Kirjoittaja wileeni
Jäljillä näämmä ollaan. Racing plast bil. Kyllä niillä soikiotakin kierrettiin. Nimi tuli korin tekijän mukaan. Kinnereitä oli laidasta laitaan, köyhimmillään vähän yli litraisella moottorilla. Mulla olleessa oli Porchen boxerinelonen. Kuutioita en muista, mutta kyllä niillä kevyt lasikuitukoppa lensi.

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Lähetetty: 28.5.2010 19:30
Kirjoittaja Pavlovits
Piti ihan alkaa kaivelemaan, kun epäilin muistin pätkimistä.
Kyllä näillä VinkuWaunuFormuloilla näköjään vieläkin ajellaan.
http://www.historicrace.fi/hgr04kilp.htm

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Lähetetty: 28.5.2010 20:04
Kirjoittaja Pavlovits
Tämmönenkö se sinun auto oli?
http://www.spoca.se/racingplast.htm

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Lähetetty: 29.5.2010 15:05
Kirjoittaja wileeni
Taasen, Jesus Pavlovits ! Just toi kiikku. Huonona puolena se, että vaikka sillä ois taannoin aikuinenkin Tukholmassa saanut valkoihoista, niin ei kankeuttaan nuaan ahtaassa koslassa pystynyt panemaan.

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Lähetetty: 29.5.2010 15:09
Kirjoittaja Pavlovits
Eikös se nyt jälkeenpäin harmita. olisihan sitä vähän voinut koetella jonnekin päin taivutella.

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Lähetetty: 30.5.2010 19:36
Kirjoittaja wileeni
Harmittaa toki. Töissä kahvilla pomo, joka on myös kunnanvaltuuston puh.joht., valitti paljon saaneensa kärsiä likaisesta ja kierosta pelistä. Kuormansa puranut autokuski (ei meillä töissä) kehotti ohi mennessään menemään lääkäriin, joka pesee ja oikaisee sen. . .

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Lähetetty: 29.6.2010 15:36
Kirjoittaja Lada-Jussi
Juhannuksena tuli kokemuksia "ruotsalaisesta" autosta. Oli juhla ajossa Volvo 460 -93, käytännössä siis rellun tekniikalla (ranskalainen) ja valmistettu Hollannissa (käytännössä siis DAF) joten ruotsalaisesta autosta ei voida puhua, olikos Volvo vielä ruotsalainen firma tuolloin kun tuo on valmistunut?

Hyvin auto kulki vaikka oli raatoasteella, lopulta tuli testattua auton kolarikestävyys, kun zili törmäsi siihen. takaosan kasaanpainuvat vyöhykkeet pelastaa takapenkkiläiset ja muutoinkin auto lähtee karkuun kuorma-auton alta, helpolla ei zili pääse päälle. Hyvää autossa myös pirteys 2,0 koneella ja suht hyvät maasto-ominaisuudet.

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Lähetetty: 29.6.2010 16:58
Kirjoittaja mikko853
Lada-Jussi kirjoitti:Juhannuksena tuli kokemuksia "ruotsalaisesta" autosta. Oli juhla ajossa Volvo 460 -93, käytännössä siis rellun tekniikalla (ranskalainen) ja valmistettu Hollannissa (käytännössä siis DAF) joten ruotsalaisesta autosta ei voida puhua, olikos Volvo vielä ruotsalainen firma tuolloin kun tuo on valmistunut?

Hyvin auto kulki vaikka oli raatoasteella, lopulta tuli testattua auton kolarikestävyys, kun zili törmäsi siihen. takaosan kasaanpainuvat vyöhykkeet pelastaa takapenkkiläiset ja muutoinkin auto lähtee karkuun kuorma-auton alta, helpolla ei zili pääse päälle. Hyvää autossa myös pirteys 2,0 koneella ja suht hyvät maasto-ominaisuudet.
Eikös tuo 2 litranen ollut volvon oma ja 1.7 litraset rellun koneella?