Sivu 4/7
Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 16.7.2010 15:18
Kirjoittaja OA5599
AI kirjoitti:Syvennyin noihin maahantuojan lähettämiin opuksiin. Mersuun tehdään vuoroin A-huolto ja B-huolto noin 15 tkm välein. Maksavat reilut 200 ja 400 €, seuraava huolto ymmärtääkseni on tuo halvempi A-huolto, siihenkin vielä lähes 10 tkm matkaa. Lisäksi jos tiettyjä kilometrimääriä täyttyy tulee sytytystulppien ja ilmansuodattimien vaihtoja sun muita päälle. Sitten on olemassa jotain Eco-huoltoja jos ei halua noita ohjelman mukaisia kalliita huoltoja teettää, tekeekö ne niitä näille uudemmille tietokonehärveleille, sitä en tiedä.
Mahtaneeko huollossa olla laite jolla pystyy 100 % varmuudella tutkimaan auton todellisen ajokilometrimäärän? Vai onko jobbarin mahdollisesti tekemä muutos jälkiä jättämätön? 63 tkm yhdeksässä vuodessa vaan tuntuu aika vähältä. Mutta Saksassahan on lyhyt matka joka paikkaan...
Kyllä noita vähän ajettuja on vaikka huru mycket. Omalla autolla on vajaa 54 tuhatta huristeltu ja se tuli tehtaalta 22 vuotta sitten. Itse olen cruisaillut noin 16 tuhatta 7,5 vuoden aikana.
Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 19.7.2010 14:22
Kirjoittaja AI
Vapaapäivä kun oli eikä ollut kiirettä niin kävin marsuhuollossa kun niillä kulmilla muutenkin liikuin. Mittaristoon pystyy ajokilometrimäärän muuttamaan mutta se muuttuu oikeaksi muutaman sadan metrin ajon jälkeen, samoin käy jos mittarin vaihtaa toiseen. Täysin 100 % varmaksi ei pysty huoltokaan ajokilometrejä toteamaan mutta pitää kuulemma olla todella taitava jobbari joka osaa joka paikasta kilometrit muuttaa. Auton muistiin jää viiden viimeisen huollon tiedot, mikäli ne täsmää huoltokirjan kanssa niin melko varmasti kilometrit pitää paikkansa, mutta jos todella viiden huollon tiedot tästä löytyy niin sitten ei pidä kun mersu on käynyt huollossa vasta neljä kertaa. Myös öljyn lisäykset jäävät auton muistiin. Muistin lukeminen olisi maksanut 50 €, huollon yhteydessä olisi halvempi. En nyt kuitenkaan taida viedä mutta huollon yhteydessä kun nuo 10.000 puuttuvaan kilometriä karttuu niin voisi asian ottaa esille.
Lauantaina kävin Lahden Puuilossa (on siinäkin liikkeellä nimi!). Siellä olisi ollut Alfamerin korjausopas tälle mersulle. Hintaa 27,50 €, en raaskinut ostaa. Tänään kävin Hong Kongissa, sama opus oli vitosen kalliimpi! Vähän jäi mieltä kaivamaan että ostaisiko kuitenkin.
Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 19.8.2010 7:19
Kirjoittaja AI
Ostin sitten tuon Alfamerin korjausoppaan. Nyt sitten osaa ainakin laittaa palasiksi koko vehkeen ellei muuta. Äkkivilkaisulla ajotietokoneesta koko opus ei sanonut yhtään mitään, esim. miten omatekoisen huollon jälkeen se kuitataan koneelle ettei rääy huollon ylittymisestä.
Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 19.8.2010 7:22
Kirjoittaja AI
Näkyy vaimon ajoilla 62 litran tankki riittävän yli tuhannen kilometrin ajoon. Reilut 950 km ajoa ja meni joku 53 litraa bensaa. On se vaan hieno ajettava kun suunnilleen kerran viikkoon tulee itsekin ajettua!
Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 20.8.2010 7:23
Kirjoittaja AI
Ja kun tarkemmin tuota Alfamerin opusta tutkaili niin kyllä sieltä ohje tuon huollon kuittaamisesta löytyy. "Laita sytytysvirta päälle, käännä nuppia sitä, mene ratin napeista valikosta sinne sun tänne, paina trippimittarista kunnes tulee näyttöön "Are you sure to reset...", vapauta nuppi ja paina uudelleen", jotain tuollaista jota ei ulkoa voi muistaa.
Viisi Megametriä
Lähetetty: 26.8.2010 10:58
Kirjoittaja AI
Tänään tuli 5000 km ajoa täyteen. Ainoa vika on ollut tuo vilkkulampun kannan palaminen jonka korjauksena toimii edelleen rautalanka. Ohjekirjan mukaan suurin sallittu öljynkulutus on 0,8 litraa tuhannella, kertaakaan ei kuitenkaan ole tarvinnut öljyä lisätä. Öljytikun (tai siis vaijerin) mukaan öljyn pinta ei ole laskenut lainkaan. Ainoa ärsyttävä piirre tässä autossa on tuo avain, sitä on sammuttaessa helppo painaa oven lukitusnappulasta jolloin heti rääkäisee ja tulee Malfunction-teksti mittariin, joutuu olemaan huolellinen kun sammuttaa!
Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 26.8.2010 21:58
Kirjoittaja Vanja-eno
Tulipa tässä eksyttyä tähänkin topicciin jostain syystä

No, onnittelut hyvästä autovalinnasta ja kohtahan voorumilla on enemmänkin uusia Mersuja alla. Jussin pelotteluista huolimatta meinaa uhkarohkeasti ostaa itelle (tai no, ostettu jo on... mutta tulee käyttöön vasta syyskuun alussa) Väyrysen.
Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 26.8.2010 22:38
Kirjoittaja sakke
Kai sitä itekin uskaltaa avautua kalustostaan kun ollaan kerraan oikeessa säikeessä.
Minkäslainen Wäykytin Wanjalle tulee? Ittellä 320CDI -00.
Ja koska toi edellinen on niin onnettoman kokonen, niin pitää olla pihassa toinenkin cdi-koneinen Mersu isolla keulatähdellä ettei naapureille jää epäselväks.

Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 26.8.2010 23:30
Kirjoittaja Vanja-eno
sakke kirjoitti:Minkäslainen Wäykytin Wanjalle tulee? Ittellä 320CDI -00.
E220 CDi -99 sedan + 5v-manual, ajettu 348 tkm. Kaveri osti ton -01 ollessaan Itävallassa duunissa, silloin sillä oli ajettu 44 tkm. Toi tullessaan Suomeen -03 ja nyt sai duuniautoksi tuliterän Audin, ja tuo kävi tarpeettomaksi. Täydellinen huoltohistoria on. Ruostetta on normipaikoissa eli kaaret + helmat, mutta pohja ruosteton. Laatikko ja kytkin täysrempattu 50 tkm. sitten, lisäksi se ilmastoinnin ohjauspaneeli vaihdettu on vaihdettu kestävämpään. Noitten lisäksi toinen jousikuppi, suutinremppa, ABS-boxi ja polttoainelinjat uusittu. Kaikista dokumentit. Maalarille jo aikaa varailtu

Toinen, ellei molemmat etulokarit menee vaihtoon ainakin. Vasen lokari kuului mukaan kaupan hintaan. Sovitaan vaikka että lokakuun miitissä pidettään "tähdellinen" ilta

Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 7.9.2010 13:58
Kirjoittaja AI
Kärkkäiseltä hain sarjan Rensi kumimattoja, toinen takamatto jäi vielä puuttumaan kun ei ollut. Tilasivat ja lupasivat soittaa kun tulee. Ei oikein talvella noilla kankaisilla taida pärjätä. Samalla ostin Ladaankin kuskin paikalle samanlaisen kun alkaa Konelan orkkikset kulumaan puhki. Maksoivat 6,90 € / kpl, Motonetissa olisi ollut 8,80 € / kpl.
Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 8.10.2010 10:46
Kirjoittaja AI
Aika varattu lohkolämmittimen asennukselle ja öljynvaihdolle. Nythän tuolla on 10W40 öljyt, kuulemma ihan normaalia Saksasta tuoduissa. Sen verran vaan täyttä oli varauskirjassa että menee kolmen viikon päähän mutta eipä kai noita kunnon pakkasia vielä tässä kuussa tule. Samalla mersu löydään testeriin kiinni jolla selviää ellei muuta niin viimeiset viisi huoltoa ja niiden kilometrimäärät joita ei kuulemma saa muistista pois.
Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 10.10.2010 7:38
Kirjoittaja AI
Vaimon avaimesta loppui paristot. Joutui monta kertaa painamaan että ovet toimivat. Piti käyttää kaksi päivää minun avainta kunnes sain paristot (2 kpl) ostettua ja vaihdettua. Neljän kappaleen paketti maksoi 3,95 Robin Hoodissa. Olivat indonesialaisia kuten kaksi kertaa kalliimmat Panasonicitkin, liekö saman tehtaan tuote ilman Panasonicin logoa? Mutta nyt toimii taas. Ja onhan tuossa avaimessa, tosin vähän hankalasti ihan metallinenkin avain jolla saa ovet auki ettei mihinkään pulaan jää jos ovet ovat lukossa ja avaimesta paristot loppu.
Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 10.10.2010 10:13
Kirjoittaja 1800tc
Joo no itelläkin ollut tollainen samankorinen cdi koneinen c noin 3vuotta ajellut aika huolettomasti 100tkm nyt mittarissa 339tkm.
tollainen -01
http://s103.photobucket.com/albums/m131 ... IM1973.jpg
Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 11.10.2010 12:37
Kirjoittaja Vanja-eno
Jep jep, tarkoitus olisi itellekin tuollainen C-Mersu hommata, tosin vähän vanhempi, farmari ja automaatti... jahka tuon Väyrysen saa laiteltua kuntoon.
Re: Mercedes-Benz C 180 2.0 Elegance 2001
Lähetetty: 15.10.2010 14:38
Kirjoittaja AI
Aloin puoliltapäivin talvirenkaita tähän vaihtamaan. Ensin piti ihmetellä miten auton saa nostettua, omalla tunkilla en edes viitsinyt yrittää ja hallitunkille ei oikein kunnollista paikkaa ole. Kakkosnelosta yritin tunkin ja nostokorvan väliin tunkea mutta eihän se sinne mahtunut, piti polttopuukasasta tukeva ohuempi laudanpätkä kaivella. Hyvinhän se sitten nousi ja toisen eturenkaan sain pois mutta eipäs talvirenkaan vanne paikoilleen käynytkään! Keskireikä oli liian pieni. Soitto rengasliikkeeseen josta ne kesällä ostin ja lupasivat vilkaista ja ei se sielläkään paikoilleen mahtunut. Eikä varastossa ollut sopivia vanteitakaan joten talvirenkaat laitettiin sitten noille kesärenkaiden vanteille ja jälkitoimituksena sitten uudet vanteet joissa tarpeeksi suuri keskireikä sitten kesärenkaille. Pikkuisen ääntä pitää nuo Nokian seiskat kesärenkaisiin verrattuna, ei kuitenkaan pahasti. Ja jonkinlaista värinää tuntuu 40-50 nopeudessa.
Matkalla rengasliikkeeseen vilkaisin lämpömittaria josko jo puhallinta päälle laittaisi mutta eihän tässä sellaista edes ole, enpä aikaisemmin olekaan huomannut! Outo juttu, ehkä sen tuohon näytölle jostain saisi.