LADAAN VANTEET!
Re: LADAAN VANTEET!
Nyt olis aluvanteet Ladaan hommattuna, eli 15" 4x100 jaolla.
Vannetukku näyttää myyvän epäkeskopulttia joka kooltaan: 12mm. 1,25 nousulla, pituus 34mm.
Ladan oma pultti kai muuten sama, mutta pituus: 26mm.
Siksi askarruttaa, koska kyselin ennakolta jo Vannetukun asiakaspalvelusta sähköpostitse epäkeskopulttien pituuksia ym.
Vastauksessa kerrottiin löytyvän kyseiseen automalliin vain 34mm. Pitkänä.
Ja annettiin ymmärtää, jotta niitä olisi hieman lyhennettävä??
Mutta haittaako tuo kahdeksan millin lisäpituus mihinkään??
Vannetukku näyttää myyvän epäkeskopulttia joka kooltaan: 12mm. 1,25 nousulla, pituus 34mm.
Ladan oma pultti kai muuten sama, mutta pituus: 26mm.
Siksi askarruttaa, koska kyselin ennakolta jo Vannetukun asiakaspalvelusta sähköpostitse epäkeskopulttien pituuksia ym.
Vastauksessa kerrottiin löytyvän kyseiseen automalliin vain 34mm. Pitkänä.
Ja annettiin ymmärtää, jotta niitä olisi hieman lyhennettävä??
Mutta haittaako tuo kahdeksan millin lisäpituus mihinkään??
Re: LADAAN VANTEET!
Huomioi sitten että epäkeskopultit ei mahdu jokaiseen aluvannemalliin. Jos pultin aukko on ahtaahko, ei epäkeskopultti sinne mahdu tai jos mahtuu et saa sitä kiristettyä millään kun pultin kanta on aukon reunassa melkein kiinni.
Edessä takavedossa pultin liikapituudella ei ole mitään väliä. Takana jos pultti menee yli 9 kierrosta, on vaarana että että pultin pää hipoo jarrukenkiä erottavaan rautaan.
Edessä takavedossa pultin liikapituudella ei ole mitään väliä. Takana jos pultti menee yli 9 kierrosta, on vaarana että että pultin pää hipoo jarrukenkiä erottavaan rautaan.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: LADAAN VANTEET!
Huomionarvoinen asia on myös se, että peltivanne on kiinnityskohdastaan ohuempi mitä alu. Itsellä tommoset pultit ja menee muistaakseni autecin germanyiden kanssa 7-8kierrosta sisään.
Re: LADAAN VANTEET!
Kiitoksia vastauksista tähän väliin
.
Juuri tuota itsekin järkeilin, jotta onhan aluvanne kyllä kiinnityskohdastaan vahvempi kuin peltivanne, niin sehän antaa kyllä hieman pultin "liikapituutta anteeksi".
Hyvä pointti myös tuo pultinreikien ahtaus vanteessa!!
Saas nähdä kuinka Borbettien kanssa käydään...

Juuri tuota itsekin järkeilin, jotta onhan aluvanne kyllä kiinnityskohdastaan vahvempi kuin peltivanne, niin sehän antaa kyllä hieman pultin "liikapituutta anteeksi".
Hyvä pointti myös tuo pultinreikien ahtaus vanteessa!!
Saas nähdä kuinka Borbettien kanssa käydään...
Re: LADAAN VANTEET!
Onko ihmisillä tietoa mistä kannattais lähteä jaon miutos spacereita ettimään? Siis 4x98 pulteilla kiinni ja 4x100 pinnapultit ulos. Kuulin että ihmiset oli niitä tommis billetillä teettänyt noin 250e/sarja, mutta saiskos tämmösiä jostain valmiina? Paksuutena eteen 15mm ja taakse 25-30mm.
Re: LADAAN VANTEET!
Jossain oli porattu vetoakseliin satajaolle reiät ja niihin laitettu pinnapultit.
Re: LADAAN VANTEET!
Peräkärryyn tuon jakomuutoksen tehneenä voin sanoa että tuo keino toimii. Tuossa jaon tein tosin toisin päin eli 100 jaosta 98. Jokainen saa sitten itse oman harkintansa mukaan toimia että tekeekö vai ei eli itse pesen käteni vastuusta.pressa kirjoitti:Jossain oli porattu vetoakseliin satajaolle reiät ja niihin laitettu pinnapultit.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: LADAAN VANTEET!
Itselläni olisi varastossa 13" klassisiset Wolfrace Slot Magit 4X100 jaolla...
Näitä olen monesti miettinyt laittaa nuo Laatokan alle, mutta en kuitenkaan koskaan ole uskaltanut kokeilla...
Keskireikä on mallia "takaveto Opel" = melkoisen suuri
Eli jos hommaan sopivan keskitysrenkaat/pultit, niin voisiko noita turvallisesti edes ajatella oman Laatokkani alle?
Sillä kaikki muut jos pääsevät ohitse, niin ei siinä mitään, mutta jos oma rengas alkaa yrittää ohitse, niin silloin saatta alkaa jo hieman harmittaa...
Näitä olen monesti miettinyt laittaa nuo Laatokan alle, mutta en kuitenkaan koskaan ole uskaltanut kokeilla...
Keskireikä on mallia "takaveto Opel" = melkoisen suuri
Eli jos hommaan sopivan keskitysrenkaat/pultit, niin voisiko noita turvallisesti edes ajatella oman Laatokkani alle?
Sillä kaikki muut jos pääsevät ohitse, niin ei siinä mitään, mutta jos oma rengas alkaa yrittää ohitse, niin silloin saatta alkaa jo hieman harmittaa...
Re: LADAAN VANTEET!
Tein pulttitilauksen Vannetukkuun muutama viikko sitten, ja soittelivatkin minulle kohtapian että kyseistä epäkeskopulttia on varastossa vain 7kpl.??.Jonsku kirjoitti:Nyt olis aluvanteet Ladaan hommattuna, eli 15" 4x100 jaolla.
Vannetukku näyttää myyvän epäkeskopulttia joka kooltaan: 12mm. 1,25 nousulla, pituus 34mm.
Ladan oma pultti kai muuten sama, mutta pituus: 26mm.
Siksi askarruttaa, koska kyselin ennakolta jo Vannetukun asiakaspalvelusta sähköpostitse epäkeskopulttien pituuksia ym.
Vastauksessa kerrottiin löytyvän kyseiseen automalliin vain 34mm. Pitkänä.
Ja annettiin ymmärtää, jotta niitä olisi hieman lyhennettävä??
Mutta haittaako tuo kahdeksan millin lisäpituus mihinkään??
Eikä kuulemma lisää tilata ainakaan ennen syksyä?
Palauttivat kyllä rahat tililleni...
Laitoin Kauhajokelaisen rengasliikkeen kautta Saksasta tilaukseen Bimecin pultteja, jotka 12mm. 1,25 nousulla, pituudeltaan 30mm.
Rengasliikkeen henkilökunnan mukaan 30mm. Pituus kyllä riittää!
Pultit tulevat olemaan ainakin jonkunverran arvokkaampia kun Vannetukulta tilatut, mutta lopullinen hinta selviää juhannuksen jälkeen, kunhan Saksankuorma saapuu.
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: LADAAN VANTEET!
Tuollaiset vanteet tuli, ja takana ei pysty vanne edes olemaan. Jos olis 14" vanne niin vois mennäkkin, koska vakio 13" vanne ottaa jarrurumpuun kiinni. Eli vannetta ei kannata levittää senttiäkään sisäänpäin jos on 13" vanne. Etuvanteessa hieman samaa ongelmaa vanne ottaa kiinni jarrusatulaan, mutta ongelma korjaantuu noin 15mm spacerilla ja jarrusatulan muotojen muokkaamisella. Eli kaikki mitä on sisäänpäin levitetty "poistetaan" spacerilla.veli samara kirjoitti:Mittauksia tehty. 13" vanteen backspace voi edessä olla 125mm, enempää ei oikeen voi olla kun ottaa ylätukivarteen kiinni. Pieni vara tuossa on sitä varten ettei kolise koko ajan. Takavanteelle sopiva backspace voi olla 150mm, varaa taas hieman ettei hinkkaa jousiiin.
En ota vastuuta jos ei mahdu pyörimään, kannattaa itse vielä mitata. Itelle ajattelin vääntää eteen 7,5" vanteet(varaa säädellä spacerien kanssa), joissa ET12. Taakse tulee 9" ET12.
Eli ei muutakuin isompaa vannetta seuraavalla kerralla.

EDIT: 13"Takavanteet voi levittää sisäänpäin ja sopii vielä paikoilleen. Jarrurummuista joutuu sorvaamaan sen olakkeen kokonaan pois. Jos haluaa mahdollisimman leveät vanteet, jotka tulee kaaresta yli niin 10" leveät on hyvä vaihtoehto. Nuo 9" jää kaaren sisään, 10mm spacerilla kaaren tasalle. Eli 9,5" leveä vois myös olla oikein passeli vaihtoehto.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
-
- Viestit: 300
- Liittynyt: 7.6.2013 13:35
Re: LADAAN VANTEET!
Olisi tarjolla 15x6,5JJ aluvanteet 4x98 ET40 ja kumit 195/50/15. Taakse meni ok, mutta edessä ruopi molemmissa ääripäissä. Tehdasspacerina se 5mm rautalappu. Pultteja löytyy pitkänä, mutta mikä olisi etupäässä oikea ET eli kuinka paksu spaceri tuolle vanteelle? Riittäkö toinen vitonen vai peräti 10mm lisää? Ja mitä leveämpi vanne niin sen paksumpi spaceri samalla ET:llä?
- veli samara
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 1102
- Liittynyt: 6.5.2009 20:17
- Paikkakunta: Etelä-Karjala
Re: LADAAN VANTEET!
Mulla oli 6,5x15" ET:llä 35. Renkaina 185/55. Hyvin mahtu pyörimään, mitä nyt välillä rengas nappas "iskaritorniin" ja vei massat mennessään. Ja 90mm madalluksella raapi kaaren reunaan
, siitä selvis vasaralla.
Niin ja sisäänpäin levitettyjen vanteiden kanssa, saattaa tulla sellanenkin ongelma että ottaa panhard tangon kiinnikkeeseen kiinni. Mutta se on hyvin pieni ongelma, selviää ihan rälläkän hiomalaikalla. Viistää kiinnikkeen reunan pyöreäksi, niin ongelma poistuu. Mulla on vielä 10mm spaceri, ei tarvinnu hioa niin paljon.
Kokemuksen syvällä rintaäänellä voinen sanoa, että miettikää niitä vanteiden ET lukuja tarkasti.

Niin ja sisäänpäin levitettyjen vanteiden kanssa, saattaa tulla sellanenkin ongelma että ottaa panhard tangon kiinnikkeeseen kiinni. Mutta se on hyvin pieni ongelma, selviää ihan rälläkän hiomalaikalla. Viistää kiinnikkeen reunan pyöreäksi, niin ongelma poistuu. Mulla on vielä 10mm spaceri, ei tarvinnu hioa niin paljon.
Kokemuksen syvällä rintaäänellä voinen sanoa, että miettikää niitä vanteiden ET lukuja tarkasti.

Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Mazda mx-5 1.6 -98
Re: LADAAN VANTEET!
Tälläisiä olen meinannut noiden levipeltien tilalle kunhan lompsa antaa myöden... 
http://www.midlandwheels.com/Shop/P-683 ... -ET-7.html
Toi ET mietityttää että pitäskö eteen laittaa sit nämä:
http://www.midlandwheels.com/Shop/P-261 ... serts.html
Eli jos jotakuta kiinnostaisi 7x13 nappiksen levipellit kapseleilla ja hyvillä renkailla niin saatan niistä luopua talven aikana

http://www.midlandwheels.com/Shop/P-683 ... -ET-7.html
Toi ET mietityttää että pitäskö eteen laittaa sit nämä:
http://www.midlandwheels.com/Shop/P-261 ... serts.html
Eli jos jotakuta kiinnostaisi 7x13 nappiksen levipellit kapseleilla ja hyvillä renkailla niin saatan niistä luopua talven aikana

Lada kardan...??? Njet... Volga
Re: LADAAN VANTEET!
Huomioi nyt myös että esittämäsi vannemallit on ulkonäöllisesti täysin eriparia. Enkä todellakaan tarkoita mittojen suhteen.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™