Sivu 4/6

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - THE JOURNEY HAS BEGUN

Lähetetty: 5.3.2011 22:47
Kirjoittaja THI-900
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Olikos tämä sinun ensimmäinen 211x -sarjalainen?
On. Ja varmaan viimeinenkin.
Jokari kirjoitti:Mistään ei kyllä uskoisi että kyseessä on kymmenvuotias auto.
Sisältä voi uskoa, sisältä on erittäin siistissä kunnossa. Mutta niin oli kyllä kaverille hommattu 89 mallin Corollakin. :?

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - THE JOURNEY HAS BEGUN

Lähetetty: 6.3.2011 21:37
Kirjoittaja THI-900
Ylistaron ST1:llä tuli paikalliskokoontumisessa piipahdettua ja koko reissun toimi niinkun kvartsikello.

Aamulla pesin enimmät sonnat pois, huomenna vois ottaa myös kuvan kun ei oo enää likainenkaan :)

Valot on HYVÄT! Voi kun Polos olis edes hieman tämmöset. Siis toki nämä piti ensin suunnata uudestaan, mutta sen jälkeen oli kyllä avot.

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - THE JOURNEY HAS BEGUN

Lähetetty: 6.3.2011 22:56
Kirjoittaja mikko853
THI-900 kirjoitti:Ylistaron ST1:llä tuli paikalliskokoontumisessa piipahdettua ja koko reissun toimi niinkun kvartsikello.

Aamulla pesin enimmät sonnat pois, huomenna vois ottaa myös kuvan kun ei oo enää likainenkaan :)

Valot on HYVÄT! Voi kun Polos olis edes hieman tämmöset. Siis toki nämä piti ensin suunnata uudestaan, mutta sen jälkeen oli kyllä avot.
Onko suorakaide vai linssivalot? :)

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - THE JOURNEY HAS BEGUN

Lähetetty: 7.3.2011 11:16
Kirjoittaja THI-900
mikko853 kirjoitti:Onko suorakaide vai linssivalot? :)
Linssit.

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - THE JOURNEY HAS BEGUN

Lähetetty: 10.3.2011 15:03
Kirjoittaja THI-900
Seuraava tankillinen lähestyy loppuuaan ja 465km on tripissä :? Vähän paljon tuo tuntuu vievän.

Ajossa kaikki on kumminkin hyvin ja mitään isompaa ei ole sattunut. Tänään väänsin alle paremmat nastarenkaat, kun hovimekaanikko oli ne eilen ehtinyt laittaa vanteelle. Samalla katsoin repsikan etujarrua joka tuntuu hieman laahaavan. No se laahasi kyllä vähän enemmänkin itseasiassa. Se selittää ainakin osaltaan tuota kulutusta. Jarrutehostin myös vuotaa, kuuluu selvä pihinä kuskin jalkatilasta kun sammuuttaa auton. Tulppasin tuon laitteen turhana. Pitää jostain hommata toimiva tilalle. Myös pakoputkea ajattelin hieman modata. Ajattelin laittaa vaimentajan läpi suoran 1 3/4 tuuman putken, niin ainakin sitten hengittäää :D

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - THE JOURNEY HAS BEGUN

Lähetetty: 11.3.2011 19:58
Kirjoittaja THI-900
Otin työn alle apparin jumittavan etujarrun. Mäntä pois, tiivisteen ja männän puhdistus ja takaisin asennus ==> toimii. Lähes samankokoinen oli muuten 110 satulan tiiviste kuin takapotkun. Oli sopiva mäntään, mutta ei sopinut sylkkään männän kanssa :D

Käytin myös irti apparin takarummun kun se on hieman kanssa lämmennyt. Käytön puutetta, mitään ihmeempää ei ollut. Pykälän, joka oli jäänyt edellisellä kerralla rummun reunasta poistamatta, poistin. Eikä siinä sitten muuta kuin, että päästin kilometrin käkkäri päällä. Nyt ei enää lämpene :D

Myös jakohihnan jako tuli tarkatettua. Eihän sielä laatinkon päässä olevasta luukusta mitään nähnyt. Niinpä keksin köyhän patentin ja otin ykkösestä tulpan pois ja panin männän reikään hitsauspuikon (semmoinen mistä ei lohkea mitään...) ja pyöritin kolmeen otteeseen ykkösen ykk:hon. Aina oli nokkien merkit juuri eikä melkein kohdallaan, joten pitäisi olla siis kaikki hyvin.

Kulutus oli taas kova, 7,7l/100km. Mutta varmaan pienenee kun tuo jarru ei enää laahaa, ero oli selkeästi huomattava, varsinkin kun lähti kiihdyttämään sen jälkeen kun oli juuri jarruttanut.

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - THE JOURNEY HAS BEGUN

Lähetetty: 13.3.2011 20:53
Kirjoittaja THI-900
Kyllä se on pakko todeta että keveästi se kulkee nyt kun jarruongelmat ovat mennyttä elämää. Mutta nt haisee bensa. :? Kun auto on seissyt hetken, niin sisällä alkaa haista bensa. Sitten kun ajaa 100m niin hajua katoaa. Konetilasta ei vuoda. Samalla kun katsoin liitoksia, niin huomasin että toisen kannen päässä olevan maadoituspisteen ruuvi on liki irti. Tuosta olis voinu tulla jossain vaiheessa ongelmia, mutta onneksi huomaisin.

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - THE JOURNEY HAS BEGUN

Lähetetty: 17.3.2011 19:27
Kirjoittaja RATIKKAKUSKI
THI-900 kirjoitti: Mutta nt haisee bensa. :? Kun auto on seissyt hetken, niin sisällä alkaa haista bensa. Sitten kun ajaa 100m niin hajua katoaa. Konetilasta ei vuoda.
Samanlaista vikaa oli vm 2000 8v 110:ssä. Syylliseksi paljastui bensiinitankin vuotava laippa. Takapenkki pois ja laipan kiristys. EN esdes avannut ( mitäpä sitä toimivaa laitetta availemaan.. ) luukkua vaan kiristin kiinnityspultteja. Venäläinen synteettinen kumi se oli siellä haurastunut/ohentunut omia aikojaan...

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - THE JOURNEY HAS BEGUN

Lähetetty: 23.3.2011 22:05
Kirjoittaja THI-900
RATIKKAKUSKI kirjoitti:Samanlaista vikaa oli vm 2000 8v 110:ssä. Syylliseksi paljastui bensiinitankin vuotava laippa. Takapenkki pois ja laipan kiristys. EN esdes avannut ( mitäpä sitä toimivaa laitetta availemaan.. ) luukkua vaan kiristin kiinnityspultteja. Venäläinen synteettinen kumi se oli siellä haurastunut/ohentunut omia aikojaan...
Pitääpä tarkistaa. Tuo luukku on tuossa pari kertaa ollutkin auki.

Vaihdoin siinä termarin, kun lämpesi hieman huonosti, mutta ei se piru lämpene vieläkään kunolla. Onko normaalia, että käyntilämpöiseksi tuleminen (viisari siinä 90 paikeilla) kestää nollakelissä 20km? Samalla korjasin myös pari vuotokohtaa. Nyt ei enää joka aamu tartte lähties laittaa puolta litraa nestettä lisää.

Vanha termari oli kyllä rikki, se vuoti selvästi. Uusi ei vuoda, letku on ihan kylmä kun mittari näyttää n. 70 astetta. Uuden merkki on muuten Gates, ainakin jakohihanpuolella ihan laatutuote joten miksi ei tämäkin olisi. Vaihto oli naurettavan helppo.

Pakoputki on taas mallia pärinä. Pitää huomenna rakennella sitä hieman uudelleen.

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - THE JOURNEY HAS BEGUN

Lähetetty: 24.3.2011 2:46
Kirjoittaja samarai
THI-900 kirjoitti:Vaihdoin siinä termarin, kun lämpesi hieman huonosti, mutta ei se piru lämpene vieläkään kunolla. Onko normaalia, että käyntilämpöiseksi tuleminen (viisari siinä 90 paikeilla) kestää nollakelissä 20km?

Vanha termari oli kyllä rikki, se vuoti selvästi. Uusi ei vuoda, letku on ihan kylmä kun mittari näyttää n. 70 astetta. Uuden merkki on muuten Gates, ainakin jakohihanpuolella ihan laatutuote joten miksi ei tämäkin olisi. Vaihto oli naurettavan helppo.
Täysin sama tarina Samarassa itsellä muuten lisättynä, että ei nouse edes sinne 90asteeseen ja syylärin etupinta on joka neliösentiltään vuorattu pahvilla. Jokohan se sitten kesäkuussa alkaisi lämpenemään.. :roll:

Niin kyllä se joskus lämpeni nopeammin ja lämpömittari oli "pystysuorassa". Ilmeisesti myyneet Motonetilta molemmille niitä Gatesin maanantaikappaleita. 8)

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - THE JOURNEY HAS BEGUN

Lähetetty: 24.3.2011 17:18
Kirjoittaja THI-900
Nyt on sitten pakoputki taasen korjattu. Tarkoituksena oli tutkia samalla että onko takapönttö tukossa. No ei todella ollut. Se oli pirulainen läpivirtaava malli, eikä mikään rikkimennyt perusmuffleri. No saapi viedä motoon takaisin sen putken jolla aioin siitä tehdä läpivirtaavaan. Voi sitä hiljaisuuden ääntä nyt kun ei enää vuoda :D

Moottoriöljyn sekaan tuli kaadettua jotain venttiilienostimien elvyttäjää, saa nähdä onko mihinkään. Sitten laitoin myös jotain ruiskunputsausainetta tankkiin. Molemmat sillai Sulo Vilen tyyliin, kun ilm... Halvalla sai.

Kylmästä kun polkasee tulille niin käy hetken tasaisesti (minuutin pari), mutta sitten alkaa aaltoilla käynti 1000-1500rpm. Missähän mahtais olla vika? CE ei pala, ja vika poistuu kun ajaa 100m.

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - 3000km TAKANA

Lähetetty: 31.3.2011 10:53
Kirjoittaja THI-900
Ajeltu on ilman sen suurempia huolia. Mitä nyt bensa on kallista. :D Tai halpaahan se on kun vielä rahalla saa. Puhallin surisee hieman eritavalla kun kääntyy vasemmalle, mistä lie johtuu. Tyhjäkäynniltä kierroksille siirtyminen ei oikein ole jouheva. Kaasupolkimen painaminen ja jalan kaasulta päästäminen saa yleensä aikaan jonkin sortin nykäyksen. Onkohan sille jotain järkevää syytä. TK-moottorin ja kaasuläpän puhdistelin tuossa kun oli muitenkin paikkoja auki. Ei apua.

Ajettavuus on hyvä. Oli mielenkiintoista palata rapakympin ratin taa kun oli ajanut Pololla Saksaan ja takaisin noin 4000km. Yllättävän hyvältä se silti tuntui, kun tiet huononee niin ladalla kyyti vain paranee. :)

Kesärenkaat ostin. 2x Michelin Energy Saver ja 2x GoodYear GT2 pintaa on molemmeissa joku 6mm. Niillä ajelee nyt sitten kovasti. Vielä tarvis sitten löytää se yksi vanne, jota tuolla ostetaan palstalla jo ostattelinkin.

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - 3000km TAKANA

Lähetetty: 2.4.2011 12:56
Kirjoittaja THI-900
Tämä tankillinen meni 8,1l/100km. ABC:tä kauempana en ole käynyt. Eli pisin reissu on 15km suuntaansa. Onko se nyt sitten paljon, en tiedä. Varmaan johtuu siitä, että vanhennos on käynyt tällä kaupassa 5 kertaa ja se ei malta ajaa 60 km/h vauhdissa 4 tai 5 vaihteella kun pelkää että laatikko hajoaa matalilla kierroksilla vedättämiseen.

Tankkasin E10:ä. Tää varmaan hajoaa nyt heti paloiksi, ei uskalla ikkunasta katsoa, jos siellä onkin vain läjä osia eikä autoa laisinkaan. Mutta sen verran mielenkiintoa oli, että kun tankkasin 37 litraa E10 niin ajoin heti 10 km:n lenkin ja tunnustelin, miltä tämä uusi ihmeaine nyt tuntuu... Mitään eroa en huomannut, kun oikein totta puhutaan. Pitää kirjoitella näistäkin kokemuksista sitten lisää.

Moottoria on pakko kehua, kaikissa autoissa vois olla tämmönen. Jaksaa viedä hyvin matalilla kierroksilla, ja jos tarvii voimaa, niin pienemmälle vaihtamalla lähtee kuin purkka tukasta. Vaihteita voi hyvin ohitella vaikka ei repimällä kiihdytäkään. Esmes nollilta 80km/h niin nelkun voi ohittaa ja nollilta 40km/h voi ohittaa kolmosen.

Pyyhkijöitä tuli kanssa ensikerran käytettyä enemmälti kun tuli kevään eka vesisade vastaan. Huomio kiinnittyi tihkuasentoon, se on todella nopea.

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - E10ä tankkiin!

Lähetetty: 6.4.2011 14:31
Kirjoittaja THI-900
Polo on nyt sitten seisonnassa. Se on nyt sitten kaikki ajot tän varassa. Saa nähdä miten äijän käypi.

kohta 500km ajeltu E10:llä, mitään eroa ei huomaa. Kulutus on varmaan luokka 7,5l/100km, jossa on paljon ajoa vetelällä soratiellä. Huomenna joutuu varmaan tankkaamaan, sitten tietää. Maantiekulutusta pääsee testaamaan vkl ja ens viikolla kun pitää esti tehdä 3x SJK:n reissu ja alkuviikosta pitää (saa) käydä Porissa. Näkyi myös kesänopeurajoitukset vaihtuneen. Ajan kyllä varmaan talvirajoituksilla siihen asti kun saan kesänakit alle. Parin viikon päästä ehkä vois uskaltaa vaihtaa.

MP3 soittimen sain kanssa paikoilleen, lievää tuskaa oli mutta nyt toimii.

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - E10 OK!

Lähetetty: 11.4.2011 11:33
Kirjoittaja THI-900
Eipä tuo mp3 vieläkään ihan kunnossa ole. Nyt pudottaa volat nollaan aina välillä. Ei auta kun kaapeleiden irtikäyttö että alkaa toimia. Höh.

Kulutus E10:lle oli 7,2l/100km. ja sitten vkl seinäjoki-laihia väliä ajeltuna 6,8l/100km. Ihan hyvin on toiminut edelleen, mitä eroa ei ole 98:siin.

Viikonlopusta saa uusia osia, niin saa ruveta sitten hipostelemaan. Nyt kun ulkonäkö on kirjaimellisesti rapaisena parempi kuin puhtaana :D