Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Minkälainen tuo 4-lapanen sintteri on ajaa kaupungissa? Ajattelin jos omaan setuppiin koittas, toinen vaihtoehto on tyytyä vakio levyyn mutta jäykempi asetelma.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Jos ei massalevy pidä niin ei se sintterikään mitään ihmeitä aikaan saa ilman kunnon asetelmaa!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
elmeri racing team
Viestit: 139
Liittynyt: 11.12.2005 20:57
Paikkakunta: lohja

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja elmeri racing team »

sintteri levy ja lukin vakio asetelma pitää tonne 160-170 hv ja vääntöö noin 200 nm sitten alkaa luistamaan kun vaihtaa nelosta ja vitosta.näin meillä kävi.
ääni ei riitä voimaa täytyy olla
Avatar
ziguli
Viestit: 100
Liittynyt: 26.7.2011 11:19
Paikkakunta: Somero

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja ziguli »

Just niin. Omassa sintteri ja moposportin asetelma piti 166hv ja 246nm penkissä ihan hyvin, mut käytössä 4 ja vitosvaihteella luistaa jo vähän.

Nyt ois tulossa avarrettu kansi isommilla venoilla ja hiotulla nokalla. Myös imusarja vaihtuu. Kytkimeks tulee 215mm fiatin vauhtis ja asetelma (LUK) ja mitsubishi galantin kytkinlevy.

Ja mitä tuohon ajettavuuteen tulee niin ehdottomasti massalevy. Kyllähän tolla kovalla sintterillä ajelee kun on lähdöissä kieli keskellä suuta, mutta alkaa jo vähän tympiä jokapäiväisessä ajossa :shock:
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja veli samara »

OK. Onkos massalevyissä sitten eroa valmistajien välillä? tuon moposportin ostan kyllä, mutta levy pitäis vielä valita. Ja tuskin saan noin kovia vääntö lukemia 1200 koneesta irti pienillä ahdoilla. Päivitän kytkimen kuitenkin tuli vääntöä lisää tai ei...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
ziguli
Viestit: 100
Liittynyt: 26.7.2011 11:19
Paikkakunta: Somero

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja ziguli »

Onhan laaduissa varmaan eroja. Saksalaisvalmisteinen luk on ainakin osoittautunut laadukkaaksi.
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Minulla oli turboladassa vauhtipyörän kulutuspinta sorvattu puhtaaksi ja uusi nivan asetelma motonetin vakio massalevyllä. Kesti ihan kohtuu hyvin peltoauto tyylistä ajoa. Viimesellä ajokerralla kun kolmonen päällä lähdettiin risteyksestä sudittaan niin rupes luistamaan. Sitte ku saatiin auto vauhtiin niin kansipahvi hajos. Ilmeisesti nelospytystä kansipahvi luistanu vesikanavaan kun en käyttäny vahvikehitsattua kantta vaikka hyllyssä sellanen onkin :?
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja START »

ziguli kirjoitti:Just niin. Omassa sintteri ja moposportin asetelma piti 166hv ja 246nm penkissä ihan hyvin, mut käytössä 4 ja vitosvaihteella luistaa jo vähän.

Nyt ois tulossa avarrettu kansi isommilla venoilla ja hiotulla nokalla. Myös imusarja vaihtuu. Kytkimeks tulee 215mm fiatin vauhtis ja asetelma (LUK) ja mitsubishi galantin kytkinlevy.

Ja mitä tuohon ajettavuuteen tulee niin ehdottomasti massalevy. Kyllähän tolla kovalla sintterillä ajelee kun on lähdöissä kieli keskellä suuta, mutta alkaa jo vähän tympiä jokapäiväisessä ajossa :shock:
onkos toi vauhtis mistä?
2litrasissa hiivateissahan on starttikehän halkasija isompi -> ei toimi ladan kytkinkopan kanssa.. tosta kytkimen halkasijasta vaan tuli mieleen
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
ziguli
Viestit: 100
Liittynyt: 26.7.2011 11:19
Paikkakunta: Somero

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja ziguli »

2.0tc:n vauhtipyörä jonka hammaskehä sorvattu pois ja vaihdettu ladan hammaskehä.
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja START »

no sithän se toimii kyllä :)
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
ziguli
Viestit: 100
Liittynyt: 26.7.2011 11:19
Paikkakunta: Somero

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja ziguli »

Noniin. Nyt olis avarrettu kansi ja uus nokka (290asteinen 11,7mm nostolla ja 110astetta nokkien välinen kulma.) Hyvin tuntuu kiertävän tuonne 7000rpm asti ja potkua on tosissaa 4000rpm ylöspäin. Alavääntö hiukan kärsi, mutta pystyy tolla vielä kadulla ajamaan. Tehoa tuli perstuntumalla huomattavasti lisää. Nyt piirtää jo kaasusta kuivalla asvaltilla kakkosella miltei kolmosellakin.. :D
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja veli samara »

otappa joskus jonkinlaista video materiaalia tosta sun autosta. Tuntuu potkua olevan :D
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
ziguli
Viestit: 100
Liittynyt: 26.7.2011 11:19
Paikkakunta: Somero

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja ziguli »

Joo kyllähän se ihan hyvin kulkee. Vaan alkaa tuo 1.5bar mappi loppumaan kesken.. 1,7bar käy ahdot tällä hetkellä :lol:
Videota ei valitettavasti ole laittaa. Tarkoitus olis varttimailin aika joskus koittaa..
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Onko siellä se fiiun vauhtis kiinni? Millä kytkimellä?
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
ziguli
Viestit: 100
Liittynyt: 26.7.2011 11:19
Paikkakunta: Somero

Re: Lada 1200L -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?

Viesti Kirjoittaja ziguli »

Mazak- kirjoitti:Onko siellä se fiiun vauhtis kiinni? Millä kytkimellä?
Fiatin asetelma galantin massalevyllä.
Lada 1200L -89 -> Lada 1500 InterCoolerTurbo.. =D
Lada 2105 1500 TIC jäärata-auto..
Vastaa Viestiin