Samara 1500 -88
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Samara 1500 -88
Sammy viety talvisäilöön ja tehty liikennekäytöstä poisto.
Eipä ollut sammyllä ajoa reiluun kuukauteen, vähän oli käynnistyminen ja käynti heikkoa.. Mahtaa olla mukavasti kosteutta jokapaikassa. Palaillaan astialle keväällä.
Eipä ollut sammyllä ajoa reiluun kuukauteen, vähän oli käynnistyminen ja käynti heikkoa.. Mahtaa olla mukavasti kosteutta jokapaikassa. Palaillaan astialle keväällä.
Njet problem, normal katastroof 

Re: Samara 1500 -88
Mulle tarjottiin edukkaasti käyttämätöntä 4-2-1 pakosarjaa ja 2" putkistoa Samaraan, oiskohan tuollasista vakio 1500 samaran kanssa mitään hyötyä? Vai kuuluuko vain kovempi pärinä
Orkkismies ei tälläsistä mitään tajua

Orkkismies ei tälläsistä mitään tajua

Njet problem, normal katastroof 

Re: Samara 1500 -88
Eipä tullut ostettua pärinäputkea, tokkopa siitä hyötyä olisi juuri ollutkaan.
Käytettyjä kesärenkaita olen tähän metsästänyt, mutta tarjonta on ollut melko heikkoa, satasen kumejakaan ei juuri kannata ostaa jos rahtia tulee 50e edestä kun 200e saa uudet kumit asennettuna.. Niinpä otin tuosta yhden vanteen työnalle kokeeksi jotta millaista jälkeä tuleepi

->

Ei priimaa, mutta kelpaa, otetaan näille vanteille uudet kumit kesäksi.
Käytettyjä kesärenkaita olen tähän metsästänyt, mutta tarjonta on ollut melko heikkoa, satasen kumejakaan ei juuri kannata ostaa jos rahtia tulee 50e edestä kun 200e saa uudet kumit asennettuna.. Niinpä otin tuosta yhden vanteen työnalle kokeeksi jotta millaista jälkeä tuleepi

->

Ei priimaa, mutta kelpaa, otetaan näille vanteille uudet kumit kesäksi.
Njet problem, normal katastroof 

Re: Samara 1500 -88
Eipä lähtenyt sammy talvisäilöstä vaikka oli tankissa tuoretta bensaa ja ladattu akku.. syykin tosin taisi selvitä, kaasarille tuleva solenoidiventtiilin johto on poikki, oiskohan tuosta johtunut joulukuussa se kun meinasi säilöntään viedessä sammua ihan kokoajan.. Eipä ollut mitään sähkötarvikkeita mukana, ei tullut kalua, pitää pääsiäisenä katsoa. Vaan eipä tuo seisottaminen koskaan hyvää tee, tälläkertaa ainakaan maalipinnalle, takasiivissä oli jo syksyllä halkeamia, vaan nytpä ne on edenneet aikalailla.. Pitää uutta maalipintaa alkaa suunnittelemaan.. mustaakin mietin hetken, mutta taidan pysytellä punaisessa kerta sellaisena tuo on tehtaalta uutenakin tullut
Ruostepaikkoja on muutamia ja joistakin kohtaa maalipinta on kulunut niin että pohjamaali näkyy, joten koko auto pitäisi maalata..

Njet problem, normal katastroof 

Re: Samara 1500 -88
Onkos uudemman (2001) Sammyn sulakerasia suoraan käypänen tällaiseen vanhempaan? Tuli ostettua iso könttä samaran purkuosaa jossa tuollainen tuli ja kiinnostaisi laittaa tuon vanhan tilalle, saisi lattasulakkeet noiden pyöriteltävien tilalle
Osanumero näyttää olevan 2114-3722 010-3633722

Njet problem, normal katastroof 

Re: Samara 1500 -88
En itse oikein usko, että se käy, koska tuollainen korvaava lattasulaketaulu on sille olemassa samalla varaosanumerolla (2108-37220209). Tuollainen 2114-alkuisella oleva varaosanumero on käsitykseni tullut vasta siinä 2000-vuoden vaihteissa tuotantoon.
Liittimistä voi tietysti jotain päätellä. Mieleen tuli, että tässä uudessa mallissa tuskin on flektille kytkentöjä, kun tieto tulee boksilta. En kyllä nyt muista, miten se tuossa kaasarimallissakaan on, mutta itse varmaan tiedät paremmin.
sulaketaulumallit:
http://www.pasker.ru/catalog/?f_group=1 ... f_country=
Liittimistä voi tietysti jotain päätellä. Mieleen tuli, että tässä uudessa mallissa tuskin on flektille kytkentöjä, kun tieto tulee boksilta. En kyllä nyt muista, miten se tuossa kaasarimallissakaan on, mutta itse varmaan tiedät paremmin.
sulaketaulumallit:
http://www.pasker.ru/catalog/?f_group=1 ... f_country=
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Samara 1500 -88
Pääsiäisenä ei joutanut, mutta tänään kävin sammyä kutittelemassa, putsasin pyörijän, virranjakajan kannen, monia sähköliittimiä joissa oli hapettumaa, putsasin sytytystulpat (olivat ihan mustan karstan peitossa, eli aiempi perstuntuma että on liian rikkaalla pitää paikkansa), korjasin kaasarin solenoidiventtiilin johdon ja olipa taas ladattu akku matkassa.. mutta kun ei niin ei. Pyörittää kyllä nätisti mutta ei edes lupaa, mikä lie on sanonut sopimuksen irti, kyllähän tuo talvisäilöön viedessäkin meinasi hyytyä useampaan kertaan vaikka matkaa on vain 10km.. Mutta pienempää pykälää ja kierroksia niin kohta oli taas veto tallella..
Pitää ensikerralla ottaa kaikki kalut mukaan ja katsoa saako bensaa tai tuleeko kipinää.
Pitää ensikerralla ottaa kaikki kalut mukaan ja katsoa saako bensaa tai tuleeko kipinää.
Njet problem, normal katastroof 

Re: Samara 1500 -88
Noniin, vika löytyi, pelkkä ilma syttyy heikosti
Bensapumppu kaputt, hain uuden, pitää jokin päivä ruuvata kiinni.

Njet problem, normal katastroof 

Re: Samara 1500 -88
Nyt on uusi bensapumppu paikoillaan, vaan en edes yrittänyt käyntiin, nimittäin bensapumpun molemmin puolin tulevat bensaletkut murenivat käsiin kun niitä koitti vanhasta irroittaa
Haetaan uutta letkua jokin päivä. Muistaako joku ulkoa minkä kokoista letkua tuohon menee? Kun ei ollut taaskaan kaikkia tykötarpeita mukana..
Kesärenkaat pyöräytin alle, nuo nastat jotka tässä olivat lähtevät mustan punton matkaan, vastaavasti mustassa puntossa alla olleet ~5000km ajetut Hakkapeliitta 5:t tulevat tähän.


Kesärenkaat pyöräytin alle, nuo nastat jotka tässä olivat lähtevät mustan punton matkaan, vastaavasti mustassa puntossa alla olleet ~5000km ajetut Hakkapeliitta 5:t tulevat tähän.

Njet problem, normal katastroof 

Re: Samara 1500 -88
Ulkoa en muistanut, mutta kävin varastossa mittaamassa. Ostin joskus 90-luvun alussa Tarton torilta CCCP-valmisteista karvapintaista bensaletkua kaasari-Samaraan, niin sisähalkaisija näytti olevan siinä 5mm.
Ostin silloin samalla järeämpää sisähalkaisijaltaan 10mm bensaletkua, jonka ulkohalkaisija on hulppeat 20mm.
Sillä on korjattu omassa Samarassa alustassa ruostunutta bensaputkea. Eli ilmeisesti ruiskussa on tuplasti suuremmat bensaputket.
Ostin silloin samalla järeämpää sisähalkaisijaltaan 10mm bensaletkua, jonka ulkohalkaisija on hulppeat 20mm.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Samara 1500 -88
Bensaletkuja vaihdeltu läjä, hörähti käyntiin, mutta käy todella huonosti, tyhjäkäyntiä juuri ei ole, putkessa paukkuu ja tahtoo sammua kokoajan, kaasua kun antaa sopivasti niin pysyy käynnissä mutta koko auto tärisee kun horkkatautinen.. Kaasareista en mitään ymmärrä kun noihin ei ole koskaan tarvinut perehtyä, mutta ilmeisesti tuo nyt tulvii, sillä ilmanputsarin kiinnitysruuvien reiät oli etupuolelta täynnä bensaa ja muutoinkin koko kaasarin päällinen ihan kunnolla märkä, auton sammutettuani kaasarista kuului vain melkoista lorinaa jonkin aikaa..
Pitänee perehtyä tuon kaasarin sielunelämään ja hommata siihen korjaussarja taikka kokonaan uusi kaasari.. Vinkkejäkin saa antaa jos oireet kuulostavat tutuilta
Pitänee perehtyä tuon kaasarin sielunelämään ja hommata siihen korjaussarja taikka kokonaan uusi kaasari.. Vinkkejäkin saa antaa jos oireet kuulostavat tutuilta

Njet problem, normal katastroof 

Re: Samara 1500 -88
Arvauksena, että bensaletkun murusia päässyt neuleventtiiliin ja ei enää sulje kunnolla ja kaasutin tulvii.
Kansi auki, koho pois, neulaventtiili irti ja tutkimaan.
Kansi auki, koho pois, neulaventtiili irti ja tutkimaan.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Samara 1500 -88
Mitenkäs on tuon 110:n 1.6 8v koneen kanssa, saisikos tuollaisen asennettua vanhan 1.5:n tilalle ihan plug-and-play? Lähinnä meinaan jotta löytyykö siitä vielä paikkaa virranjakajalle, onko joidenkin antureiden reikiä tukittava tms. mitä kaasaripelissä ei ole.. Kaiken tietty saa sopimaan, mutta kuinka pienillä muutoksilla? Viralliset speksit tietty ei lupaa kuin 6hv lisää, tiedä sitten kuinka pahasti päästönormit rajoittavat tuota 1.6:sta? Jotta kannattaako moiseen edes ryhtyä..
Njet problem, normal katastroof 

Re: Samara 1500 -88
Eiköhän 1,6:sta löydy sama "tulppa" kannen päästä kuin muistakin 8v ruiskukoneista, johon bensapumpun jalka/virranjakaja käy tilalle.
Saman tien sitten jo 16v (vaikka 1.5, niin on helpompi löytää), tosin siihen taitaa olla hieman hankalampi tunkea virranjakajaa ja taitaa bolt-on projekti jo vähän karata käsistä.
Saman tien sitten jo 16v (vaikka 1.5, niin on helpompi löytää), tosin siihen taitaa olla hieman hankalampi tunkea virranjakajaa ja taitaa bolt-on projekti jo vähän karata käsistä.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: Samara 1500 -88
Eteen vaihdettu oikeanlaiset turvavyöt ja lukot. Apparin oveen vaihdettu kahva lukkopesineen, takaluukun lukko vaihdettu.. kuskin oveen en vielä ehtinyt vaihtaa, projekti jatkuu tiistaina. Tässähän oli kaksi lukkopesää rikki murtautumisen takia ja yksi on hajonnut muuten vain. Nyt kävikin hetkenaikaa ihan nätisti ryyppy päällä, kunnes tukehtui ja sammui, eikä enää lähtenyt.. Uutta kaasaria sitten jossakin vaihteessa kiinni, vanha on yli 300tkm rullattu joten se on melko väljä, mutta meinaan tuohon vielä hankkia korjaussarjan ja perehtyä sitten huoletta toimintaan 

Njet problem, normal katastroof 
