Sivu 4/16
Re: Lada 119
Lähetetty: 16.11.2012 22:30
Kirjoittaja JohnDoe
Kalinan penkkeihin istuivat Lidlin päälliset todella hyvin, ovat penkit hieman kapeammat kuin Eurosamarassa, johon taas aikanaan löysin sopivat päälliset 20 eurolla paikallisesta (ei-Tokmanni-konserniin kuuluvasta) halpakaupasta.
Re: Lada 119
Lähetetty: 17.11.2012 0:29
Kirjoittaja Marko
Se on hyvä,jos löytää edulliset hyvin istuvat päälliset.Mie en aikoinaa löytäny muita,ku Tammerin tekemät.
Re: Lada 119
Lähetetty: 17.11.2012 8:13
Kirjoittaja Uitukki
Itsekin ennen käytin tarvikepäällisiä mutta nykyisin ei enää jaksa kun tahtoo se istuvuus olla huono jo vähäisen istumisen jälkeen. Niin olen nyt sitten päättänyt että käytän vain alkuperäisiä päällisiä jos jostain löydän ja jos en löydä olkoot ilman. Loppukesästä tei kaupat laadukkaista Saabin alkuperäispäällisistä jotka ovat tismalleen samaa materiaalia kuin itse penkin verhoilu. Valitettavasti sarja ei ollut täydellinen. Vain kuskin ja vänkärin selkänoja ja kuskin istuinosa mutta parempi tuokin kun ei mittään. Tuommoinen setti on varmaan ollut aika arvokas joskus.
Edit: Tarina jatkuu "Tekemisen puutteessa tehdyt fiksailut" -topicissa

Re: Lada 119
Lähetetty: 18.11.2012 20:16
Kirjoittaja JohnDoe
Itsellä oli tuollaiset 900 Saabin alkuperäiset suojat, harmi, että tulin hävittäneeksi joku vuosi sitten.

Sain kaverilta Talbotia varten, mutta eivät Talbotin Saab-tyyppisiin penkkeihin istuneetkaan niin hyvin, niin en ottanut käyttöön.
Re: Lada 119
Lähetetty: 23.11.2012 9:47
Kirjoittaja JohnDoe
On Deltaan tullut se avaimen kaukosäädinosa. Pitää sopia aika tuon ohjelmoimiseksi autoon. Kuskin oven lukko on alkanut vähän tahmata, toimii muuten hyvin, mutta avainta lukosta pois vedettäessä saa käyttää voimaa oikein kunnolla. Pitänee mainita Deltassa, kun käyn.
Re: Lada 119
Lähetetty: 24.11.2012 0:01
Kirjoittaja Marko
Kannattaa nyt tehdä asiat kaikki selväks samalla käynnillä,sillä Deltan halukkuus Ladaan on tänä päivänä noinniinkun melko vähänen(tietysti paikkakunnasta)riippuen.
Re: Lada 119
Lähetetty: 24.11.2012 9:08
Kirjoittaja JohnDoe
Viikon päähän varattu Delta-aika.
Tosin kun öljysin lukon ja vähän ränkkäsin, niin nyt taas toimii hyvin. Ehkä ei uusi vaihdettu lukko ollut tehtaan jäljiltä erityisemmin voideltu ja ottanut jonnekin vähän ruostetta, kun takerteli. Seuraillaan tilannetta.
Deltan tuntihinnoilla olen päättänyt tuon ohjaustehostinasian jättää siellä sen kummemmin tutkimatta, tietysti jos aikaa on, niin voin pyytää koeajamaan ja kertomaan, onko auton ohjattavuus "toleranssissa", vai pitäisikö tosiaan harkita tehostimen tarkempaa tutkimista. Vikakoodejahan siitä viimeksi löytyi. Jos ei tuota pykäläisyyttä ja väljyyttä kuulu missään tapauksessa olla, niin pitää sitten hommata uusi tehostin purkaamosta - tai Venäjän kävijöiden kautta, jos on purkaamoa halvempi.
Forssan Deltassa eivät mitenkään tunnu merkkiä karsastavan, ehkä Hämeenlinnasta ohjasivat sen vuoksi suoraan Forssaan. Toki matka tuonne on jonkun 50 km pidempi, mutta asioidaan siellä, kun kerran asiat hoituvat. Tosin se yksi huoltoneuvoja oli hyvin palveluhaluton, nyt on tullut asioitua toisen kanssa.
Re: Lada 119
Lähetetty: 30.11.2012 21:58
Kirjoittaja JohnDoe
Deltassa käyty, kallista huvia, mutta onpahan nyt sitten toimiva kaukosäätöavain. En noilla hinnoilla alkanut sitten enää ohjaustehostimesta mitään kyselemään, tutkiaan ajan kanssa itse ja vertaillaan tilaisuuden tullen johonkin toiseen Kalinaan, kun tulee mahdollisuus.
Kulutus tuntuu jäävän tässäkin nyt hyvinkin alle 7 litran, edelleen mennään 6,8 litralla pidemmässä ajossa - vähän allekin tosiaan tuli jo päästyä, mutta sääolosuhteet tänään vähän lisäsivät kulutusta.
Vielä voisi kommentoida, että Forssan Delta-autossa tuntuu kiinnostusta ja palvelua löytyvän, vaikka hintaa toki on. Näin itse asentajankin, vähän vanhempi mies, joka ilmeisesti sitten on enemmän Ladoihin perehtynyt. Kiaa näyttivät huoltavan nuoremmat kaverit.
Re: Lada 119
Lähetetty: 1.12.2012 18:43
Kirjoittaja JohnDoe
Tulipa tänään tehtyä sellainen virhe, että tässä puuterilumi- ja pakkaskelissä tuli vedettyä käsijarru. Toisaalta mäkeen parkkeeratessa oli vähän pakkokin, kun vaihteella paikallaan pysyminen ei ollut ihan täysin taattu juttu. Niinhän siinä kävi, että tuon jälkeen vasen takajarru oli auttamattomasti jumissa, ei peruuttamallakaan irronnut. Mukana ei tietenkään ollut mitään kalikkaa, jolla olisin vannetta hakannut, niin ajelin sitten 1,5 km työpaikalle, että sain auton halliin sisään. Siinähän heti jo irtosikin, pari nastaa olivat renkaasta kuluneet käytännössä loppuun tuossa liu'ussa, mutta ihme kyllä eivät olleet irronneet. Eipä tuo rengas siis tästä onneksi pilalle mennyt, tosin noista kyseisistä nastoista tuskin enää mitään apua pidossa on. Otin sitten vielä molemmat takajarrut auki, putsasin ja kuivasin ne paineilmalla. Jospa nyt pysyisivät kiinni jäätymättä, yleensä talvipakkasilla vältänkin käsijarrun käyttöä, ettei kävisi näin. Toisaalta Kalinan takajarruja en olekaan vielä aukaissut ja putsannut, niin oli kyllä ihan korkea aika niin tehdä, jarrupölyä oli suhteellisen paljon jo kertynyt rumpujen sisään.
Re: Lada 119
Lähetetty: 1.12.2012 18:55
Kirjoittaja Pavlovits
Joskus saattaa myös jarruvaijeri jäätyä. Eräässä autossani tempaisu toisen pyörän vaijerista auttoi muutaman kerran asiaa.
Re: Lada 119
Lähetetty: 1.12.2012 18:57
Kirjoittaja Smoppi
Nuo mäkiparkit on hanurista juuri tuosta syystä. Pelkällä vaihteella auto ei loputtomiin pysy paikoillaan, ja käsijarrua ei voi loputtomiin pitää päällä tuon jumiutumisriskin vuoksi.
Re: Lada 119
Lähetetty: 1.12.2012 19:31
Kirjoittaja arttu57
Jos alamäkkee laittaa pakin ja ylämäkkeen ykkösen päälle nii eikös se pysy siinä.
Re: Lada 119
Lähetetty: 1.12.2012 20:23
Kirjoittaja Uitukki
Itsellä on kyllä sellainen käsitys että toimiva käsijarru pysyykin toimivana kun sitä käyttää kelissä kuin kelissä. Tietenkään ei vuorokausiksi kannata jättää pakkasilla eikä muutenkaan. Itse käytän käsijarrua ympäri vuoden.
Re: Lada 119
Lähetetty: 1.12.2012 21:33
Kirjoittaja Evreka
Käyttämällä se käsijarru toimii. Tuntuu kuitenkin jäätyvän joissakin autoissa herkemmin. Esim. Puntossa jäätyy hyvinkin usein ja paukkuu sitten irti. Carinassa tarttui vähän kiinni kun auto seisoi syyskuusta asti ja pari päivää sitten liikautin ja käytin lämpimäksi, irtosi kun nytkäytti pakilla. Viime talvena ei carinasta jäätynyt kertaakaan ja käytin joka päivä, oli loskaa tai pakkasta.
Re: Lada 119
Lähetetty: 1.12.2012 21:52
Kirjoittaja Marko
Ladassa ja Fiatissa huomattu,että pesun jälkee(pesen myös alustan)jäätyy,jos laittaa kässärin,nykyään en heti laita.Jäätymisen muut syyt voi olla rikkoutunut vaijerinkuori esimerkiksi.