Sivu 4/42
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 25.4.2013 20:19
Kirjoittaja veli samara
yritetty väsätä ahtopaineen mukaan säätyvää sytkää. Ei tule v*ttuakaan, pitää kokeilla rajatulla keskipako säädöllä. Luulis toimivan noinkin kun painetta ei ole kun 0.6bar. Siis sitten kun saan palikat paikoilleen.
Huomenna asentaa b-paineensäädin, ja molemmat sarjat takas. Turbolle laippa jostain...
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 28.4.2013 21:10
Kirjoittaja veli samara
B-paineensäädin paikoillaan, sitten pitäis paluuletku viedä takapaksiin. Miten olis paras toteuttaa?
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 29.4.2013 22:34
Kirjoittaja veli samara
Bensatankki irti. Sisältä löytyi joku venttiili palasina pohjalta. Mikä mahtaa olla? Ja meneekö se ruiskupumppu tuohon tankkiin suoraan? Onko se ylälaippa samanlainen? Vastauksia kiitos.
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 29.4.2013 22:38
Kirjoittaja toktornivako
Jos on kaasarikoneen tankki ja tarkoitus laittaa ruiskun tankkivaruste niin ei! Mutta ei kai sitä reikää olis mahdotonta suurentaakkaan?
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 30.4.2013 17:46
Kirjoittaja veli samara
Tutkiskelin asiaa. Tankin alla vedenpoistoreikä, josta vois laittaa letkun tulemaan auton alle. Ja ulkoisen bensapumpun vois laittaa kontin pohjaan. Eli tankkiin reikä ja nippa siihen vedenpoistoreiän kohdalle, niin sehän on siinä. Onko vakio tuloputkisto liian ahdas, jos sen vaihtas paluuputkistoksi?
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 30.4.2013 18:43
Kirjoittaja Mazak-
veli samara kirjoitti:Tutkiskelin asiaa. Tankin alla vedenpoistoreikä, josta vois laittaa letkun tulemaan auton alle. Ja ulkoisen bensapumpun vois laittaa kontin pohjaan. Eli tankkiin reikä ja nippa siihen vedenpoistoreiän kohdalle, niin sehän on siinä. Onko vakio tuloputkisto liian ahdas, jos sen vaihtas paluuputkistoksi?
Tuskin on liian ahdas kun on kumminki 8mm reiällä. Tuo bensapumppu idea kuulostaa ihan hyvältä, kunhan se tankin pohjaan kiinnitetty nippa on tiivis.
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 30.4.2013 19:57
Kirjoittaja veli samara
eiköhän sen tiiviiksi saa vaikka kemiallisella metallilla, jos ei muuten saa

.
Kellään tietoa tankin sisältä löytyneestä jousesta ja muovirinkuloista, mikä se oikein on?
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 30.4.2013 21:36
Kirjoittaja toktornivako
Korkin joku rikkonut aikoinaan?
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 30.4.2013 22:14
Kirjoittaja veli samara
En tiedä. Nyt on lukollinen korkki, ja on ollut sen ajan minkä auto on minulla ollut. Korkki taitaa kyllä hieman fuskata, kun tankkaa täyteen niin bensaa on kyljessä muutaman mutkan jälkeen...Mutta toimii muuten normaalisti.
Imu ja pakosarja kiinni, sitten pitäis saada painekotelo tehtyä kaasarille. Vanteet pitää viedä levitykseen, ja hommata niille renkaat. Kaikennäköistä

Kaaretkin pitäis mankeloida että mahtuu leviät pellit pyörimään varmasti

Eteen 8" vanne ET6 165/55R13 renkailla, ja taakse 9" ET12 175/50R13 renkailla. Takarenkaat taitaa olla muutaman millin pienemmät kuin etuset, mutta veny samaa luokkaa kuin etusissa...
Katsotaan minkälaiset tulee
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 7.5.2013 20:18
Kirjoittaja veli samara
Uus tulolinja vedetty auton alle, enään tankkiin nippa ja pumppu paikoilleen. Sitten olis bensapuoli suurinpiirtein kasassa. Turbon tiivisteiden kanssa kanssa pientä robleemaa, pitäis löytää sopivat. Tyhmää teettää laipat turbolle johon ei saa tiivareita
Hitaasti etenee, kaiketi se on deadlineen mennessä käynnissä.....
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 10.5.2013 23:02
Kirjoittaja veli samara
Vanteet viety levitykseen, jospa kuukauden päästä olis valmiit. Muutoksena on että etuvanteista tilasin nyt "varmuuden vuoksi" 7,5x13 ET:llä 12. Voi sitten spacerin avulla hakea sen oikean kohdan.
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 16.6.2013 19:28
Kirjoittaja veli samara
ihin ahdin laitetaan sivuun, koska siihen ei saa tiivisteitä. nyt laitetaan gt17, kun vaihdoin keskiosan asennon paremmaks....
Pitää huomen koittaa vaihtaa tuon TB22 garretin keskiön asentoa, kunhan saan kunnon lukkorengaspihdit. Sitten olis vaihtoehtona sekin turbo. Mikä olis hyvä bensansuodatin näihin vehkeisiin. Pitäis olla 12mm lähdöillä....ehdotuksia tulis sinne auton alle, tankin ja pumpun viereen....
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 1.7.2013 18:19
Kirjoittaja veli samara
Laipat tilattu ahtimeen ja pakosarjaan. Sekä myös bensansuodin ebaysta, jossa 12mm lähdöt. Oli joku FSE sytec motorsport suodatin. Keskiviikkona tilaukseen kaasarin kamat(koho, neulaventtiili ja muutamat suuttimet) ja ostan ahtoputki tarvikkeet. Pitää vissiin ruveta tekemään autolla jotain että valmistuis...

Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 8.7.2013 20:39
Kirjoittaja veli samara
Turbo löytänyt paikan konehuoneesta, nyt voi hitsata pakosarjan jatkeen kokonaan valmiiks ja päällystää thermotecillä. Kaasarin kamoista ei ole kuulunut mitään, liekkö freetechnics lomalla?
Sitten tuli hommattua plenumi DGV:n päälle, sellanen pyöreä malli jota voi kääntää 360astetta...
Turbon öljy/vesilinjat pitää teetättää jossain vaiheessa. Ja öljypohja pitää irroittaa kohtapuoliin...
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 12.7.2013 19:02
Kirjoittaja veli samara
plenum saapui ja pakosarjan jatke on valmis kaikkine lämpökääreineen. Eli vois ruveta miettimään ahtoputkia.
Konehuoneen sähköt pitäis siirtää johonkin parempaan paikkaan, nyt ne menee liian läheltä pakosarjaa ja turboa(ehkä 1-2cm väliä).
Pitänee hieman jatkaa johtoja, ja siinä samalla laittaa kaikki piuhat lämpökääreeseen. Johtojen jatkolla saan ne kulkemaan kauempana pakosarjasta/turbosta. Ja tilasin ebaysta jonkinlaista kuumuutta kestävää suojasukkaa, lasikuitu/silikooni sekoitusta sanoi olevansa. Kuumuuden kesto 155c, luulis edes vähän auttavan.