Sivu 4/5
Re: vanhaan hyvään aikaan
Lähetetty: 15.2.2014 10:23
Kirjoittaja ff8728
Tuttu tuo kommentti on, (unohtunut vähän mielestä)olisko Hakulisen vastaus, -56, Cortinassa, Vladimir Kuzin?
Mielessä on nuo entisajan kyläreissut. Ei silloin paljon sovittu etukäteen saako tulla käymään, saatettiin kysyä oletteko kotona jonakin tiettynä iltana. Ukoilla riitti tarinaa ihan tavallisista asioista, mukava niitä oli kakarana kuunnella. Sotajuttuja, metsätöitä, kirkonkyläreissuja, jne.
Re: vanhaan hyvään aikaan
Lähetetty: 15.2.2014 13:27
Kirjoittaja pavlik morozov
ff8728 kirjoitti:
Mielessä on nuo entisajan kyläreissut. Ei silloin paljon sovittu etukäteen saako tulla käymään, saatettiin kysyä oletteko kotona jonakin tiettynä iltana. Ukoilla riitti tarinaa ihan tavallisista asioista, mukava niitä oli kakarana kuunnella. Sotajuttuja, metsätöitä, kirkonkyläreissuja, jne.
joo lapsena jo tajusi että ukot pistää omiaan sekaan. isoukkipuoli olis juttujensa perusteella saanu mannerheimristin useamman kerran. tulee mieleen tämä
http://www.youtube.com/watch?v=eaRZ51tVk4Y tabu - hota ei auta
ei sen puoleen viihdyttäviä tarinoita.
Re: vanhaan hyvään aikaan
Lähetetty: 15.2.2014 17:33
Kirjoittaja pavlik morozov
tuttua neuvostoajan retoriikkaa...
Esimerkiksi Leningradin alueen uutissivusto 47news.ru julkaisi artikkelin, joka oli otsikoitu: ”Suomalainen luistinrata kymmenelle hengelle”.
Uutissivuston mukaan pikkubussin matkustajilla ei ollut käytännössä mahdollisuuksia selvitä hengissä, sillä ”tien sijasta onnettomuuspaikalla on luistinrata”.
Alustavien arvioiden mukaan pikkubussin kuljettaja saattoi silti tästä huolimatta lähteä ohittamaan edellä kulkevaa liikennettä, minkä vuoksi pikkubussi oli vastaantulevien kaistalla ja törmäsi suoraan puutavara-auton keulaan. Venäläisviestimien mukaan onnettomuuspaikka on kaiken lisäksi tienmutkassa.
47news.ru:n mukaan pikkubussin kuljettaja olisi näin ”muodollisesti syyllinen” onnettomuuteen, mutta jäinen tie olisi vaikuttanut silti ratkaisevasti onnettomuuden tapahtumiseen. Uutissivuston mukaan tämän vuoksi onkin mahdollista, että onnettomuuden selvittelystä tulee Suomen ja Venäjän valtioiden välinen asia.
Re: vanhaan hyvään aikaan
Lähetetty: 15.2.2014 17:42
Kirjoittaja Pavlovits
Voihan helevetti.
Enska Itkonen pysäköi aikoinaan tien reunaan. Joku kysyi mitä Enska siinä odottaa.
"Odotan, että liukas keli suistaa auton ojaan"
Tuon onnettomuuden tutkijalautakuntaan tarjoutuu varmaan dosentti Bäckman.
Re: vanhaan hyvään aikaan
Lähetetty: 15.2.2014 18:00
Kirjoittaja wileeni
Samainen Enska reposteli lehtijuttua, jossa auto peruutti lapsen päälle: "Missähän on kuljettaja ollut, kun auto noin peruutti ?"
Re: vanhaan hyvään aikaan
Lähetetty: 15.2.2014 21:18
Kirjoittaja Jaakkima
Lattarauta kirjoitti:Esimerkiksi Leningradin alueen uutissivusto 47news.ru julkaisi artikkelin, joka oli otsikoitu: ”Suomalainen luistinrata kymmenelle hengelle”.
Uutissivuston mukaan pikkubussin matkustajilla ei ollut käytännössä mahdollisuuksia selvitä hengissä, sillä ”tien sijasta onnettomuuspaikalla on luistinrata”.
Alustavien arvioiden mukaan pikkubussin kuljettaja saattoi silti tästä huolimatta lähteä ohittamaan edellä kulkevaa liikennettä, minkä vuoksi pikkubussi oli vastaantulevien kaistalla ja törmäsi suoraan puutavara-auton keulaan. Venäläisviestimien mukaan onnettomuuspaikka on kaiken lisäksi tienmutkassa.
47news.ru:n mukaan pikkubussin kuljettaja olisi näin ”muodollisesti syyllinen” onnettomuuteen, mutta jäinen tie olisi vaikuttanut silti ratkaisevasti onnettomuuden tapahtumiseen. Uutissivuston mukaan tämän vuoksi onkin mahdollista, että onnettomuuden selvittelystä tulee Suomen ja Venäjän valtioiden välinen asia.
”Suomalainen luistinrata kymmenelle hengelle”
Miten tämä liittyy Suomeen?
Eiköhän tämä mene sinne venäläisen tieliikennekulttuurin piikkiin...
Tapahtui Suomen vuokraamaalla alueella, jonka tienhoidosta vastaa myös suomalaiset. Venäläiset kun on tottunut ajamaan valtaväylillä sulilla teillä vaikka pakkasta olisi yli 20 astetta. Suolaa/ureaa/what ever kylvetään teille ja runsaasti...
Venäjällähän ei ole talvirengaspakkoa, tosin Suomen puolelle jos haluaa niin talvirenkaat pitää alla olla kun täällä talvirengaskausi on päällä.
Re: vanhaan hyvään aikaan
Lähetetty: 15.2.2014 21:31
Kirjoittaja Marko
Venäjällä pitää nykyää olla talvirenkaat,ei välttämättä nastat.Selvästi jonkun käsityksen mukaan Suomen vika.Meillä kun ei tielle laiteta kamaa,jota ei kuukauden päästä saa autosta,kun hiekkapuhaltamalla.Noin yli 20v.idässä sooloilleena tienhoitoaineet on ollu samanlaisii,eikä varmaan tule muuttumaa yhtä pitkää aikaa,ku pakolliset es.tulliselvitykset.
Re: vanhaan hyvään aikaan
Lähetetty: 16.2.2014 17:16
Kirjoittaja pavlik morozov
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 33939.html
olikohan rattorin työntövarren yläkiinnityspisteessä eikä vetokidassa vaijeri?

Re: vanhaan hyvään aikaan
Lähetetty: 17.2.2014 2:48
Kirjoittaja sergei 1200L
Katselin you tubesta: Veteraanit kertovat.. Niin siellä mainittiin Kalle Jalkanen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kalle_Jalkanen
Re: vanhaan hyvään aikaan
Lähetetty: 17.2.2014 13:51
Kirjoittaja wileeni
Haukiputtaan traktoriturmasta. Koska traktori kaatui "takarenkaiden ympäri" lienee vaijeri ollu kiinni ylhäällä. (saa sen toki nurin muutenkin) Molemmin puolin kymmenettä ikävuottani asuin maalla paikassa, jossa oli keväisin paha kelirikko. Vedin henkilöautoja Dextalla läpi kuravellin. Veto oli paljon tehokkaampaa, kun varpin kiinnitti ylös. Siinähän sai aimo osan raksan massasta antamaan lisäpitoa. Piti kyllä olla hereillä ja jalaka valamiina kytkimellä.
Joskus puolen vuosisataa myöhemmin, kun joku päivitteli teitten urista, tokaisi ukko: "Minulla putos kerran kevätrospuutolla Hippetin Voorti kylelleen keskelle tietä. Sivuikkunoihin asti kuraa. Sillon oli teissä uria."
(Haarukka)trukin ajosäännöistä muistan sen, että jos saman jöötin nostoon käytettiin uhtaikaa kahta tai useampaa konetta, piti tehä etukäteen kirjallinen nostosuunnitelma. Miten lie traktorien kanssa ?
Re: vanhaan hyvään aikaan
Lähetetty: 17.2.2014 14:39
Kirjoittaja pavlik morozov
jos on vielä laitettu pitkä puu ketjujen alle, jos on jäällä jo vettä eikä pidä. voi pompata herkästi pystyyn?
dexta mullakin on enkä uskalla pelleillä vaijerin kanssa.pikkusen jos on vinossa maastossa ja kiskoo vaikka jotain painavaa niin meinaa kevittää etupyörää.
Re: vanhaan hyvään aikaan
Lähetetty: 17.2.2014 21:49
Kirjoittaja pavlik morozov
onko toverit tutustuneet Ilmari Susiluodon Työ tyhmästä pitää- kirjaan?
kannattaako hankkia/etsiä kirjastosta?
Re: vanhaan hyvään aikaan
Lähetetty: 19.2.2014 21:53
Kirjoittaja pavlik morozov
http://englishrussia.com/2014/02/15/sov ... the-war/1/
ensimmäisenä izh-350 tuotantolinja (saksasta sosialisoitu) ehkä kaikkein viimeisin kuva oli lähinnä todellisuutta.
tuttu ukkeli hiljattain sanoi kun tulivat sotavankeudesta (merimies jonka sakut oli napannut norjasta ja veivät stettinin synteettisen lentobensiinin tehtaalle) niin leningrad näytti vahingoittumattomalta mutta sitten huomasivat että katujen varsilla oli kulissitaloja...

Re: vanhaan hyvään aikaan
Lähetetty: 19.2.2014 22:15
Kirjoittaja Pavlovits
Mitenkä minä muistelen, että noiden ensiimmäisten Iiseiden käsivaihde olisi ollut tankin vasemmassa kyljessä, mutta eihän se niin voinut olla.
Re: vanhaan hyvään aikaan
Lähetetty: 19.2.2014 22:18
Kirjoittaja t tulppu
Kuvissa voi joskus olla negatiivi väärin päin niin vasen on oikea ja toisin päin.