Jaska HKI kirjoitti:Opel Corsaa myytiin Englannissa Vauxhall Novana koska Corsa muistutti liikaa Coarse sanaa joka tarkoittaa karkeaa,vulgaaria,tylyä,räävitöntä
Ja molemmat näistä (Opel Corsa ja Vauxhall Nova) Ovat tehty Espanjassa ....Vaikka ovatkin Saksalainen auto....Ja Englantilainen auto
Takajarrut joutuu avaamaan.Kerran lämpötilan ollessa plussalla peruutettaessa jarrut haukkasi kiinni.Tyypillistä Ooppelia,sama vika oli Kadetissakin.Löysät jarrurumpujen jouset jotka kuluneissa kengissä ja rummuissa aiheuttavat tahattoman itsetehostuksen.Auto joka ei suostu kulkemaan taakseppäin.3200 km ajettu
Tuulilasissa on ollut huurtumista sisäpuolella.Tuulilasille ei oikeastaan tule mitään,kova puhina käy kojelaudan sisällä.Jalkatilaan ja kojelaudan päistä kyllä puhaltaa.Ts ilmaläpän vipu on irti ilmaläpän säätövivusta.Aika hauska ajaa kostealla säällä kun muut lasit on kirkkaat,paitsi tuulilasi.
Peräpeilissä oli puskurin alla ruostereikä.Pihdellä revin hötön auki,sitä jatkui rekisterilven valoon asti.Uutta peltiä tilalle.5kk ajoaikaa.
Eturenkaat on Hulda ja takarenkaat varmaan Hilda.Niistä revin nastat pois,niin säästää puolet auton hankintakustannuksista.
Katselin lämmityslaitteen vipua.Vivun yläpää ja vaijeri paikoillaan.Kun reippaasti vetää niin kuuluu klops mutta ilmaa ei tule kunnolla tuulilasille.Korjaus vaatisi kojelaudan irroituksen,ei maksa vaivaa.Kojelaudan päistä kyllä tulee lämmintä,sen voisi ohjata tuulilasille??
Jos puhallutetaan lämmitä ilmaa kabiiniin eikä se kohdistu oikein (lue tässä tapauksessa tuulilasiin) niin sen sisältämä kosteus tiivistyy ensimmäiseen viilempään pintaan ja tässä tapauksessahan se on tuulilasi.
Lämmöt hemmettiin ja tuulilasikin pysyy kirkkaana.
Kirjoitit tuolla että: "ajoaikaa 5 kuukautta". Tästä päätellen ajot loppuvat elokuun puolenvälin maissa.
Ehkä käsitin väärin ja ajattelin että tuon jälkeen ei paljon ajella. Mutta jatkatkin tämän kanssa marraskuulle. Silloin toki kannattaa korjata vikoja "hyvän sään aikaan".
Eilen pääkaupunkiseudulla satoi räntää ja sivukadut oli sohjoiset,niinpä yksi täräytti Corsani perään kun pysähdyin risteyksessä kolmion taa.Tällin voimasta lamppujen kiinnitin rima lensi johtojen varaan peräkonttiin ja takavilkun lasi hajosi.Vaihdettiin yhteystiedot,vastapuoli jolla on parivuotias auto alkaa vakuutusselvittelyn.Tuttua kauraa.Sen minä ymmärrän että Corsaa käytetään pujottelukeppinä,muuta se käsitys että se ei edes pysähdy ei pidä paikkaansa.Minulla oli poika kyydissä ja 5000€:n arvoinen pyörätuoli,jos se olisi hajonnut niin vanhimman pojan kirkkohäihin hän olisi joutunut menemään suihkupyörätuolissa jo käytetään myös WC istuimena.
Harmillinen juttu,(lievästi ilmaistuna)minä olen aina ihmetellyt mitä nuo pujottelijat luulevat hyötyvänsä kaupunkiliikenteessä. Toivotaan että saat asiat reilaan, kohtuullisella meiningillä.
Minä en ymmärrä sitä, että liikenteessä urheillaan vaikka nyt pujottelemalla kaupunkiliikenteessä. Johtunee iästäni.
Eilen radion uutisissa kerrottiin että useat autot ovat "suistuneet tieltä" vaikean kelin johdosta. Amatöörejä sanon minä. Tuskin se nyt on autojen tai kelin vika on. Minulla on ollut ajokortti sentään 27 vuotta, enkä kertaakaan ole ajanut tieltä ulos vaikean kelin johdosta, saati ajanut kolaria.
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Poistin laikalla loputkin puskurin alapuoleisesta takapellistä.Puskurin alle hitsasin C-kiskon avoin puoli taaksepäin.Kiskon päät hitsasin korvilla takapalkkeihin.Muovinen hiekkasuojakin jäi tarpeettomaksi.Lampunrikkoja ei ole ottanut yhteyttä.
Rakensin lisäjarruvalon ledeillä.Minulla oli 5 kpl punaisia 1,8V: ledejä.Koska siitä tulee vasta 9Volttia,lisäsin yhden kirkkaan vajaan 3 voltin ledin.Sen vedin mattaspräyllä mustaksi.Ledit tuli tyhjän kasettikotelon sisään kytkettynä sarjaan.Ennen asennusta kokeilin toiminnan akusta.Alustaksi tuli taivutettu kirkas pleksi johon kiinnitin kasettikotelon kaksipuoleisella teipillä.Koko komeus tuli hattuhyllylle porakärkiruuveilla.Piuha meni peräkonttiin hattuhyllyn ilmarei'istä ja kytkettiin takavalon kiskoihin surraamalla.Oikean navan löysin laittamalla turvatangon penkin ja jarrupolkimen päälle.Hyvin toimii.