Lomot, Zorkit ja muut cccp kamerat
Re: Lomot, Zorkit ja muut cccp kamerat
Niimpä tais olla vähän uutuuden jäykkä mutta aukesi lopultakin. Sitä piti nostaa ihan reilusti...
Niin ja filmiäkin tuli neljä rullaa, nyt vaan oottelemaa niitä paristoja niin pääse koe ponnistamaan kameran.
vähän voit laukoa ilman filmiä ja pattereita. voit kokeilla toimiiko eri ajat manuaalisesti vai tarviiko patterit. mielestäni ei.
Patterit tulivat, filmi asennettu ja kuvia olen jo muutaman räpsinyt. Aika nostalginen olo tulee kun filmikameraa käsittelee, sitten vielä se jännitys kun kuvat menee kehitettäväksi. Mukavaa harrastelua..
Oliko minkä asan arvoisia filmejä..Kannattaa ostaa 400 asa 21 din muistaakseni se on hyvä yleis filmi 100 asa on vähän hidas ja joutuu käyttämään enemmän salamaa ja 800 ja yli on nopeaa ja rupeaa olemaan turhan rakeista jos haluaa suurennoksia tehdä. jos on mahdollista kotikunnassa käydä mustavalko kuvia tekemässä niin se avaa ihan uudenlaisen maailman. minun pitäisi pyrkiä kansalaisopistolle kuvia tekemään kun mulla on 6x6 kamera niin sillä saa suuria kuvia tehtyä. katotaan onko syksyllä aikaa opistolla kurssille....
Nelisatasia olivat.. Mistähän saisi hommattua käypäsen salaman kameran päälle?
äkkiseltään vaikea sanoa.Kamera liikkeistä ehkä tai jos pojilla sopiva olisi.
Joko muuten tilasit za rulemin?
En ihan vielä... Mutta luulen että tilaan.
Tilasin muuten sen zr rulemin... saa nähdä milloin ensimmäisen numeron saan..
Hienoa! Itselleni ei tällä hetkellä tule lehtiä Venäjältä mutta sittenku taas raskin niin tilaan jonkun. Salamaa edelleen etsiskelen, ebayssa on tarjolla vaikka minkalaista en vain tiedä mikä niistä sopii minun kameraan
Melkeinpä kaikki vanhemman sarjan tarvike salamat pitäisi käydä... en kylläkään 100 varma ole..mutta pitäisi....Salaman koko tarpeesta riippuvainen.... jos haluat hyviä ihmis kuvia ja sen tyypisiä.niin ota säädettävällä päällä.jos taas vakiot riittää niin vakio tupakka askin kokoinen sitten sopiva. torista voi kahtoa.
Ok. pitää katsoakin sieltä tori.fi:stä, tiijä vaikka löytysi.
Olisi mielenkiintoinen Kamera tori.fi,ssä Kiev 6 c hinta 80 eur............Harmi kun raha ei riitä kaikkiin harrasteisiin.. Ostin vasta Helinin kipinän 20 Hp.. pitänee entisöidä.
Sehän se rajoittaa kun on tavallinen duunari niin ei ne rahat taho riittää. Venäläisissä tuotteissa on just se hyvä puoli että ne on yleensä edullisempia. Minä keskitän tässä kamera hommassa keräily intoni Zenitin malleihin. Olisin ostanut Pavlovitsin kamerat mutta ne on hävöksissä... jos löytyvät niin sitten eri juttu.