Jarrunestettä vuotaa vieläkin, en ole ehtinyt sitä korjaamaan tai edes tutkimaan että mistä vuotaa, onneksi on toinen Lada millä olen viime aikoina enemmän ajanut, nyt tällä virolaisella Ladallani on jo 113 000km mittarissa, sytytyksen varmistin strobolla, eipä se paljoa ollut pielessä, käyntihäiriöitäkin oli ja ne meni, enkä kyllä selvää vikaa oikein löytänyt, vielä kuukausi sitten pätki tosi terävästi ja aina välillä, eikä tahtonut oikein kiertää kunnolla, ajamalla se vika meni ohi kun nyt toimii taas ihan normaalisti vaikkei mihinkään ole koskettu
Uusia vikoja tosin tulee, hyvin pieniä, mutta aina jotakin näpertämistä

Kuskinpuolelta edestä ajovalopolttimo otti ja pimeni, sitä aloin eilen rassaamaan ja sepäs oli minun mielestäni erikoinen H4 polttimo vai onko 2106 Ladassa joku muu polttimo?? H4 siihen kuitenkin laitoin, sen sai tökättyä siihen liittimeen, mutta ei se minun mielestäni oikein hyvin istunut umpion kiinnikkeeseen ja jäi heilumaan...

Samalla kun polttimoiden vaihteluun innostuin niin ajattelin että vaihdampa mittaristonpolttimotkin uusiin kun osa ei palanut enää ollenkaan ja loput olivat todella himmeitä, no nyt palaa kaikki, se sujui sentään nopeasti ja vaivatta, mittaristo oli mielestäni yllättävän tiukassa kiinni, sitä ei varmasti ole kukaan koskaan ottanut irti, eikä mielestäni missään Ladassa ole tähän mennessä ollut mittariston polttimot niin tiukasti kiinni mittaristossa, yleensä ne on kyllä saanut ihan sormin nypättyä irti mutta tästä autosta sai kyllä kammeta ruuvimeisselillä ihan tosissaan että polttimot suostui lähtemään sen kannan kanssa irti mittariston takaa. Mittariston kun sain tehtyä niin katselin kelloa että sehän ei ole enää samassa suhteessa kun se on todella himmeä, sitä aloin sitten ihmettelemään niin se se vasta olikin tiukassa, meinasi ihan tosissaan usko loppua, vaikka kuinka kampesin sitä ruuvimeisselillä niin ei se kyllä halunnut lähteä irti ei sitten millään, monta kertaa harkitsin että tarvitaanko tässä remontissa jo oikein jonkin asteista ulosvetäjää vai annanko kellon sittenkin vain olla, kun kerran toimiikin, harvassa Ladassa nimittäin toimii

No, aikani kun ähräsin, kyllä se sieltä pikku hiljaa alkoi tulemaan mutta siihen vaadittiin kyllä monta kirosanaa ja ähkimistä, lopulta kun se sitten lähti irti niin tottakai kellon virtajohto otti ja räpsähti siihen kellonaukon reunaan, otin akunkengän irti ettei vastaavaa käy uudestaan ja katsoin sulakkeet, yksi oli palanut, sen vaihdoin ja sen jälkeen kellon taustavalon. Kelloa takaisin asennattessa se tuntui lähes kiinalaisesta tyhjiöpakkauksesta avatulta värkiltä, eli kun pakkaus poistetaan ja tuote pääsee tekemisiin ilman kanssa niin se ei enää ikinä mahdu takaisin alkuperäiseen pakkaukseensa

Kello ei halunnut mennä ei sitten millään takaisin, vaikka sitä kuinka koitti kammeta kojelautaan niin se tuntui paljon isommalta kuin kojelaudassa oleva kellon reikä, eikä se reikä ollut kyllä ensinnäkään ihan täysin symmetrisen pyöreäkään... Koska se kipinää löi niin pakkohan siinä on rautaa olla, viila tuntui järkevältä ratkaisulta ja kun aivan helvetin kauan viilasin ja kelloa sovitin, sain sen ängettyä takaisin paikoilleen ja siitä tuli aika napakka. Akunkenkä kiinni ja virrat päälle, kellossa oli nyt kirkas taustavalo mutta eihän se tietenkään enää pyörinyt, kyllä se ennen asennusta toimi, P*rkele.....

Ja homma alusta, taas sai kammeta sitä tosi kauan että sain sen irti kojelaudasta, kun ravistelin sitä niin se kuulosti aikamoiselta helistimeltä, purin kellon ihan kappaleiksi jotta pääsin käsiksi sen sisuskaluhin, yksi outo pyörivä osa oli vähän pois paikoiltaan ja piti kilisevän äänen, sen laitoin takaisin ja kasasin kellon, mutta eipä se toimi vieläkään, nyt on kirkas taustavalo mutta kello ei enää pyöri, kyllä kannatti mennä siihenin koskemaan
Talvirenkaat laitoin alle jo yli viikko sitten, ohjaukselle on kyllä kohta pakko tehdä jotakin, nyt näin kylmillä keleillä se on tosi tervainen ja kankea, jotakin on pahasti jumissa, nyt kun on lunta maassa ja muutaman kerran kun on vähän lähtenyt perä alta niin ohjaus on kyllä tällä hetkellä jotakin niin karmeaa että tuolla ei pysy kyllä kukaan tiellä, ei vaikka olisi mikä tahansa Ritari Ässä niin tuota rattia ei yksinkertaisesti pysty veivaamaan niin nopeasti että pystyisi tekemään tarvittavia korjausliikkeitä, on varmaan parasta hankkia kaikki ohjauksen nivelet ja pallonivelet uutena, uudet öljyt simpukkaan niin jospa se sillä asettuisi...