
Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinasta
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
Omassa onneksi nuo helmakotelot ovat oikeast priimakuntooset lukuunottamatta edellisen omistajan tunkilla tekemiä vaurioita. Lokasuoja näyttää tutulta, samaa ongelmaa omassa.
Hyvin onnistuin toisen etulokasuojan korjauksessa, niin toivotaan samaa menestystä muiden kanssa, kun jatkaa ehdin. Molemmissa takana siis tekemistä ovien lisäksi. Ihme kyllä kuskin etulokasuoja on kuin uusi, ei mitään ruostevaurioita, ellei sitten ole joskus uusittu auton aikaisempina vaiheina.

Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
Huomenna pitäisi käydä hiomassa ruosteita pois ja tarkastelemassa, paljonko korjattavaa paljastuu. Taitavat Carina-kokemukset sittenkin jäädä siihen, että saan tämän katsastettua. Kannustimena on se, että saan vaihdettua tämän ilman välirahoja Lada 110:iin, josta aloinkin jo kirjoittamaan toiseen topiciin. Onpahan nyt motivaatiota saada Carina pian iskuun. 

Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
Jonkin verran on nyt hiottu ja lasikuitukittiä käytetty, toiseen takaoveen joutuu kyllä sen hitsauspaikan varovasti tekemään, ja takalokasuojan kanttauksesta myös irtosi pala, pitää katsoa, kuinka tuon saa rakenneltua. Nämä ruostepaikat on jo edellisen omistajan aikana paikkailtu lasikuitukitillä, mutta lähtenyt ruoste sitten nostamaan lasikuitua rumalle kuprulle. Yritetään nyt tässä saada näitä vähän siistimmäksi ja kestämään jonkin aikaa. Tekniikan puolesta kyllä pitkän leiman saamisessa ei pitäisi olla ongelmia, kunhan tämän ruostevauriopuolen saisi jotenkin haltuun. Ensi viikolla voisi jo yrittää saada tämä vaihtumaan 110-Ladaan, kunhan sen siirron vain saan onnistumaan.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
Isot työt tehty tämän kanssa tänään, itse kolmisen tuntia ja eläköitynyt ammattilainen sitä ennen varmaan saman verran, on todellakin sarjaa, ettei korjaamoon kannata viedä. Nyt on kuitenkin huonoimman oven alaosa rakennettu pellistä uudelleen, ja muut paikkaukset tehty lasikuidulla, pakoputki on korjattu vaihtamalla muutamia pätkiä uusiin ja pöntön ympäri on hitsattu uutta pelliä ja uusi kiinnike, tankin täyttöputki on nyt. Pohjamaalauksen tein, mutta pintamaali jää vielä huomiselle. Ei mitään huippujälkeä tule, mutta ei tämmöisen projektin kanssa ole niin väliksikään - tavoite on pitkä leima, jonka jälkeen auton seuraava omistaja todennäköisesti laittaa romutukseen. Muuten näyttäisi kaikki hyvältä, mutta jarruputket takana ovat aika heikossa hapessa, vuotoja ei kuitenkaan ole. Jospa tätä leimalle uskaltaisi maalauksen jälkeen yrittää.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
Joku juippi ostaa sen vielä ajoautoksi ja kehuu että Tojotoihin ei tartte remontteja tehdä.. kun sinä olet ne jo tehnyt.
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
Itse asiassa ajo-autoksi tosiaan menee, mutta tutulle, jolta saan vaihdossa sen viallisen Lada 110 sedanin. Voihan tässä sitten palata reilun vuoden päästä asiaan foorumilla, kun selviää, mitä tuttava autolla teki. Oma mielipide on, että ei vuoden päästä kannata alkaa enää leimalle korjauttamaan, ellei itse osaa korjauksia tehdä. Tämän päivän korjaamojen tuntihinnoilla tämän korjausta halvemmalla saa uudemman ja ehjemmän auton.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
Joo 1000 pikkuraha jos oikea hitsari rupeaa kaiken karsimaan... Aikoinaan kaveri Mazda 929 Hitsuutti ja näytti 1500markan Paikkaa niiin katselin että Helppo paikka ja ei kovin suuri... Niin osasivat jo silloin rahan ottaa pois. Saati nykyään.
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
Joskus jouduin hitsauttamaan mazdan kynnykseen postikortin kokoisen paikan. Sata euroa oli hintaa kun pelkkä peltipala hitsattiin ja päälle suihkaus pohjamaalia, itse sais sitten laittaa pintamaalin tai minkä halusi, röpömassa tosin vain peitettiin niin ei tarvinnut saumojakaan tasata. Kolmesataa olisi ollut hinta kun olisi tehty valmiiksi asti, eli olisi saumat hiottu ja pakkeloitu ja pintaväri laitettu, siksi kannatti vetää koko helmat mustaksi kun auto oli arvolta alle tonnin ja katsastusmies vain tuon yhden lahokohdan löysi...
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas


Carina on varmasti 100x luotettavampi peli vaikka olis ajettu 400tkm fakta juttu vaan...
Mutta menestystä jatkoon

-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
WEBER CARBURETTORS!!!
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
Aloittajalla on niitä vara-autoja talboteista ja volkkareista lähtien, joten täysin jalkapatikkaan ei taida joutua. 110 on harrasteena ehkä aavistuksen mielenkiintoisempi auto kuin läpimätä Carina, ja harrastevehkeestä taitaa olla kysekin. Ehjempikorista Carinaa en itsekään vaihtaisi etuveto-Ladaan, jos olisi ainoasta ajoautosta kyse. On se tullut tuossa huomattua pahempien pakkasten aikaan, että tojo oli ainoa missä toimi sekä ovet että moottori kun piti ulkosäilytyksestä lähteä liikenteeseen. Pösö lähti käyntiin muttei ovia saanut kiinni, Samara ei lähtenyt edes apuvirralla mutta ovien lukot olisi toimineet. Mutta mistäpä minä tiedän miten paljon parempi 110 olisi.
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
Edelliseen kommenttiin vastatakseni: juuri näinhän se on, automäärä taitaa kohta olla 16, eli vara-auto löytyy tallista aina tarpeen iskiessä. Enemmän tosiaan harrastamista näiden halvempien kanssa, Talbotitkin aikanaan ostettu parin sadan euron hintaluokassa. Nyt niissäkin ehkä jo arvo noussut, jos kysyntää olisi - nettiautossa pyydetään tällä hetkellä ihan poskettomia hintoja moisista, mutta ei kyllä oikein löydy ostajiakaan. Käyttöautona tuo Carina tekniikan puolesta olisi aivan mainio, mutta noista ruostekorjauksista tiedän, etteä eivät ole ikuisia ja lisää korjattavaa muihinkin paikkoihin tulee käytössä. Ja ko. merkki ei herätä itsessä niin minkäänlaisia tunteita, jotenkin nämä aliarvostetut merkit innostavat kuten juuri tuo Talbot ja sitten Lada, ja varsinkin tämä 110-sarja on harvinaisen aliarvostettu.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
Ja siitä tietää parhaiten ne joilla ei sellaista ole koskaan ollut ja Jaska jolle sattui paska (jälleenmyyntiliike joka ei osannut (eikä halunnut) takuuaikana korjata takuuseen kuuluvia vikoja ja siksi sattui mitä sattui...)JohnDoe kirjoitti:ja varsinkin tämä 110-sarja
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
Niin pitää tosiaan vielä kommentoida, että omaan 112:eeni olin oikein tyytyväinen, ajettavuus tietyllä tapaa parempi kuin Kalinassa (hydraulinen tehosti. vs sähköinen), monta kymmentä tuhatta tuli ajettua, ei tosiaan mitään pahaa sanottavaa. Harmittaaa, kun tuli luovuttua aikanaan, mutta nyt sitten tulossa kaksinkin kappalein näitä tilalle.
Mutta eipä ole Talboteistakaan pahaa sanottavaa, että aliarvostetut autot näyttävät monesti olevan mainettaan parempia, niin myös nämä Saabitkin, millä nyt työajoa ajelen, tosin vanhemmassa vantteiden suunnittelussa on menty pahasti metsään. Samoin Opelilta lainatussa tekniikassa (lähinnä pahimpina moottorin kestävyys ja takajarrut). Ladan kohdalla Opelilta on lainattu toimivampaa tekniikkaa (GM:n ruisku ja polttoainesuodatin, 110:n hydraulinen ohjaustehosti ).
Mutta eipä ole Talboteistakaan pahaa sanottavaa, että aliarvostetut autot näyttävät monesti olevan mainettaan parempia, niin myös nämä Saabitkin, millä nyt työajoa ajelen, tosin vanhemmassa vantteiden suunnittelussa on menty pahasti metsään. Samoin Opelilta lainatussa tekniikassa (lähinnä pahimpina moottorin kestävyys ja takajarrut). Ladan kohdalla Opelilta on lainattu toimivampaa tekniikkaa (GM:n ruisku ja polttoainesuodatin, 110:n hydraulinen ohjaustehosti ).
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
Mites tuo oikein on, onko tuo Ladan GM-ruisku kuitenkaan lainattu Opelilta? Mitä joskus vähän katselin noita Opelin ruiskuja, niin en löytänyt niitä kuin Boscheja. Eli löytyykö jostain Opelista sama systeemi kuin Ladassa? Oman Samaran ruiskusuuttimissa lukee "AC Rochester - Made in USA".
e. Löysin vanhan artikkelin v. 1993, jossa kerrotaan VAZin ostavan ruiskutekniikkaa GM AC Rochesterilta 700miljoonan dollarin edestä seuraavan viiden vuoden aikana.
http://articles.orlandosentinel.com/199 ... a-lada-vaz
e. Löysin vanhan artikkelin v. 1993, jossa kerrotaan VAZin ostavan ruiskutekniikkaa GM AC Rochesterilta 700miljoonan dollarin edestä seuraavan viiden vuoden aikana.
http://articles.orlandosentinel.com/199 ... a-lada-vaz
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Jaskan innoittamana: kokemuksia 200 euron Toyota Carinas
Moi,
Veikkaan että noita joitain osia saattoi olla samoja Opeleissa. Mutta ei ehkä tosiaan GM ruiskutusjärjestelmää sellaisenaan.. Oma arvaus on, että AC katti esimerkiksi on voinut olla sama.Samoin aktiivihiilipönttö huuhteluventtiileineen, AC tulpanjohdot...jne.
Koetin pikaisesti hakea tietoa. Ainakin osassa A-Vectroissa on ollut saman tehtaan valmistama moottorin ohjain kuin GM-Samaroissa. Nimittäin tuo GM-Singaporen ohjainlaite.
Veikkaan että noita joitain osia saattoi olla samoja Opeleissa. Mutta ei ehkä tosiaan GM ruiskutusjärjestelmää sellaisenaan.. Oma arvaus on, että AC katti esimerkiksi on voinut olla sama.Samoin aktiivihiilipönttö huuhteluventtiileineen, AC tulpanjohdot...jne.
Koetin pikaisesti hakea tietoa. Ainakin osassa A-Vectroissa on ollut saman tehtaan valmistama moottorin ohjain kuin GM-Samaroissa. Nimittäin tuo GM-Singaporen ohjainlaite.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.