Sivu 4/9
Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti
Lähetetty: 27.9.2015 1:04
Kirjoittaja Tommisatta91
Jarkko_I kirjoitti:Tommisatta91 kirjoitti:Mäntien päässä ei näy mitään kummallisempaa minusta:
Ykkös ja kakkospytyssä näköjää vähä venttiili hiponu mäntää ainaki näin äkkiseltää katottuna
Jossakin nuista männistä, en muista nyt enää missä pytyssä, oli jo ennestään olemassa tommonen pieni sievä "kuunsirppi", haitanneeko moinen jälki mitään jos ei muualla näy mitään jälkiä sen kummemmin? (venttiileissä yms..)
Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti
Lähetetty: 29.9.2015 9:36
Kirjoittaja Tommisatta91
nonniin nyt ollaan vähän tuolla teknisten kysymysten puolella kyselty tyhmiä ja saatu vallan mainioita neuvoja ja tietoa, päätin että tässä vois oikeastaan kun nyt kerran on purettuna tuo paketti niin laittaa sen nivan nokan paikalleen, tuolla hyllyssä kun lojuu jouten

Päivitystä, kuvia ja josjakun saa vielä peräti käyntiin ja tälläkertaa toimimaan kunnolla niin miksei vaikka pienimuotosta "audiovisuaalista" viihdettä voin laitella sitten

Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti
Lähetetty: 2.10.2015 9:01
Kirjoittaja Tommisatta91
Puristukset mitattu joka pytyltä ja kaikissa oli aikalailla samat puristukset elikkä kutakuinki ehjänä on paikat selvinny.. Eilen sain ilta/yömyöhäällä paketin takasi kasaan ja otin savut pihalle... Kuulosti käynti tosi paljon tasasemmalta, hyvä tyhjäkäynti. Tosin jotain hämminkiä vielä tuntuis olevan kun vähän aikaa kun kävi niin ei enää kestänyt kaasuun koskea, alkoi tukehtumaan.. Melko voimakkaat imuäänet päästääpi että oliskohan kaasarin suuttimissa jotain (liian laihaa soppaa antaa...?) tai imuvuoto jossain tms..? en alkanut ko. vikaa sen enempää eilen vielä tutkailemaan kun oli kello sen verta paljon että piti laittaa p**sesilmä kallelleen..
(en vielä ole ehtiny juutuubiin laittaa videota mutta fb tilin omistavat voi käyä kattomassa täältä vähän videopätkää missä hyvin esiintyy myös tuo edellämainittu häiriö)
https://www.facebook.com/#!/VeikonHerra ... tif_t=like
Re: VAZ-21013 - 1986 -
Lähetetty: 3.10.2015 16:16
Kirjoittaja Uitukki
No nythän tämä alkaa vaikuttaa hyvältä ku kone on sentään ehjänä kasassa

Re: VAZ-21013 - 1986 -
Lähetetty: 6.11.2015 8:39
Kirjoittaja Tommisatta91
Pitkästä aikaa tännekki jotain vois kirjotella.. Elikkäs aika vähälle on loppujenlopuksi jääny ladailut ja ladan laitto kun on ollu työharjottelua toisella paikkakunnalla kuukauen päivät mutta jotain on sentään saatu aikaseksi autohan on nyt kunnossa tekniikan puolesta, käynnistyy ja pysyy käynnissä hyvin ja liikkuu omin voimin!

konttorille ajo on pikku laittoa vaille vain enää;
-Kaikki sähköhärmäkkeet toimii tööttiä lukuunottamatta (tööttikin toimi kyllä aiemmin, mistä lie sitten mielensä pahottanut kun lakkasi toimimasta sitten

pitää selvitellä)
-Putki on osittain kiinni, osa kiinnikkeitä puuttuupi vielä.
-Jarruja on säädelty, vaativat vielä testaamista että joko on säädöt kohillaan ja käsijarruvaijeri pitää kiriä vielä. -------
-Ilmanputsarin kotelo puuttuupi vielä
-Pidempi ryyppyvaijeri pitää kehitellä kans
-Akku on vielä vailla kiinnikettä, tällä hetkellä pikku liinalla nykästy kiinni että pystyy koeajolla käymään
-Ei puhalla lämmintä eli olisko nyt sitte hanassa/kennossa jotaki tukoksia tms..
Siinäpä nuo mitä tässä aamun ensitokkurassa tuli mieleen
Edit: Tuulilasissa jokunen kivenisku että saattaa olla tuulilasin vaihto edessä, katotaan sitten mitä konttorilla sanotaan

Re: VAZ-21013 - 1986 -
Lähetetty: 6.11.2015 10:10
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Yksi mahdollisuus on, että lämmityslaitteen kennossa on ilmaa. Tämän ehkä tiesitkin, mutta kertauksen vuoksi: Järjestelmää täyttäessä lämmityslaitteen hana on täysin auki. Toinen kennoon menevistä letkuista pidetään irti niin kauan, kunnes sieltä alkaa tulla nestettä. Jotkut pitävät auto etupäätä vielä varmuuden vuoksi hiukan ylempänä, jotta ilma varmasti virtaa kennosta pois. Kumpi letkuista on parempi pitää irti, sitä en juuri nyt muista. Tsemppiä viimeiseen rutistuksen.
Re: VAZ-21013 - 1986 -
Lähetetty: 6.11.2015 10:47
Kirjoittaja Tommisatta91
Itseasiassa en tiennyt

Eli toinen kennolle menvistä letkuista (pumpulta tuleva letku/kanteen menevä letku) irti--->kaadetaan nestettä syyläriin--->kun letkusta alkaa tulla nestettä, letku kiinni ja täytetään loput nesteet menee jotakuinkin noin..?
Ja kiitokset tsempistä!

Re: VAZ-21013 - 1986 -
Lähetetty: 7.11.2015 9:06
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Juuri näin.

Re: VAZ-21013 - 1986 -
Lähetetty: 8.11.2015 2:24
Kirjoittaja Tommisatta91
no nyt puhaltaa kyllä lämmintä mutta tuota tööttiä en saanu toimimaan; johdot on kiinni ja sulakkeet on ehjiä vaan kun ääntä ei lähe. Olen myös tarkistanu ratin takana olevan kuparisen lipareen joka nojaa siihen ratin pyöreään kupariosaan ja se on ookoo että mikähä riivattu tuota nyt vaivaa..? käytetty myös toista, varmasti ehjää tööttiä paikallaan ja sama tulos joten ei ole tööttikään rikki
Re: VAZ-21013 - 1986 -
Lähetetty: 8.11.2015 8:16
Kirjoittaja Jouska
Moi,
Mulla Samarassa oli töötissä vähän epävarma ääni vaikka vaihdoin uuden releen ja maajohdonkin. Sitten kun aloin kuorimaan virtajohdon muovikuorta, paljastui sieltä vihreää jauhoa. Eli ilmanpaine oli työntänyt vuosien mittaan suolavettä sinne johdon sisään.
Töötti tuli sillä kuntoon ja reagoi heti painallukseen. Kuinka ollakaan, katsastusmies kokeili heti seuraavalla kerralla tööttiä.
Re: VAZ-21013 - 1986 -
Lähetetty: 8.11.2015 11:15
Kirjoittaja Uitukki
Re: VAZ-21013 - 1986 -
Lähetetty: 8.11.2015 16:45
Kirjoittaja Tommisatta91
juu seki tuli kuntoon, vika oli kuin oliki siellä ratin takana olevassa lipareessa, ei saanu kosketusta rattiin.. sitä kun taittoi vähän enemmän ulospäin niin alkoi toimia

Re: VAZ-21013 - 1986 -
Lähetetty: 10.11.2015 10:42
Kirjoittaja Tommisatta91
Eilen illalla värkkäilin uuen, pidemmän ryyppyvaijerin. Ei jää enää ryyppy päälle

(toisin kuin omistajallansa tahtoo aika ajoin jäädä

)
Re: VAZ-21013 - 1986 -
Lähetetty: 12.11.2015 13:08
Kirjoittaja Tommisatta91
Tänään lähti freetechnicsiltä tulemaan weberiin käypänen ilmanputsari että kun sen saa laitettua niin jäljelle jää laitettavaa putken kiinnitys, pari pikkupaikkaa hitsata ja akun kiinnitys ja sitte sais ajella leimalle (eli vikalistan hakuun näin niinkun kansankielellä

)
Re: VAZ-21013 - 1986 -
Lähetetty: 12.11.2015 13:11
Kirjoittaja jta
Jaa niitäkö olisi saanut valmiinakin.

No onpahan ollu tekemistä kun muokkasin Ladan oman putsarikotelon käymään weberiin.