Kokemukia Belaruksesta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos meinaa ostaa takavetosen mikä on kunnossa, täytyy varata n2000€
ja nelivetosten hinnat on 4000€--->
Hintoihin vaikuttaa sit viel mitä muuta tulee ku pelkkä rattori esim levy ketjut kärri yms...
Halvemmallakin voi saada hyvän mut täytyy käydä tuuri.
Ja pihalle lumitöihin takaveto ketjuilla jos neliveto sit täytyy olla iso piha..
Sit vielä yleisesti talven varalle joillain merkeillä on taipumus että jos kesällä ajaa varjoon ni voi olla jo liian kylmä käynnistää..
ja nelivetosten hinnat on 4000€--->
Hintoihin vaikuttaa sit viel mitä muuta tulee ku pelkkä rattori esim levy ketjut kärri yms...
Halvemmallakin voi saada hyvän mut täytyy käydä tuuri.
Ja pihalle lumitöihin takaveto ketjuilla jos neliveto sit täytyy olla iso piha..
Sit vielä yleisesti talven varalle joillain merkeillä on taipumus että jos kesällä ajaa varjoon ni voi olla jo liian kylmä käynnistää..
niin, ja se kannattaa ottaa huomioon, että noi 2000€:n takavedot on poikkeuksetta yli 40 vuotta wanhoja. Waraosia tosin niihin saa kohtuullisen hývin.
Itsellä olisi muuten hakusessa tohon 30D Taavitsoniin (-vm.58 ) öljyputsari, jos jollain sattuisi oleen tiedossa. Tekis mieli vaihtaa kun on viimeksi vaihdettu yli 15 vuotta sitten mutta kun ei mistään enää tunnu löytyvän. Olisin vaihtanut vähän uudemmasta kuorenkin tilalle, mutta ei käy.
Itsellä olisi muuten hakusessa tohon 30D Taavitsoniin (-vm.58 ) öljyputsari, jos jollain sattuisi oleen tiedossa. Tekis mieli vaihtaa kun on viimeksi vaihdettu yli 15 vuotta sitten mutta kun ei mistään enää tunnu löytyvän. Olisin vaihtanut vähän uudemmasta kuorenkin tilalle, mutta ei käy.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Tällä hetkellä kun seuraa traktoreiden hintoja, niin kaikkien vanhempien (1992 ja siitä taaksepäin) koneiden hinnat näkyvät nousseen pilviin, mitä en kyllä ymmärrä hyvällä tahdollakaan. Sitten on tuosta mainitusta ikävuodesta alkaen lähes uusiin koneisiin saakka hinnat tipahtaneet! Tällä hetkellä mikäli olisi noin 20 000 € vara sijoittaa traktoriin, niin voisi saada ostettua melko hyvänkin koneen, koska alle 100 hv:t traktorit eivät tahdo käydä kaupaksi. Ja nuo alle 100 hv:t koneet eivät todellakaan hinnaltaan enää päätä huimaa, ainakaan mitä itse olen seurannut.
Kyllä vanhempinkiin koneisiin löytyy aika hyvin osia tällä hetkellä, kannattaa kysellä vaikkapa Isojoen Konehallilta (http://www.ikh.fi) ja Agrimarketilla on nykyisin tämä Country Parts-monimerkkivaraosat.
Kyllä vanhempinkiin koneisiin löytyy aika hyvin osia tällä hetkellä, kannattaa kysellä vaikkapa Isojoen Konehallilta (http://www.ikh.fi) ja Agrimarketilla on nykyisin tämä Country Parts-monimerkkivaraosat.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Belaruksessa (400)on muuten putsattava öljynsuodatin (keskipakosuodin), joka on kuulemma jopa parempi kuin paperisuodatin, kun pienemmät jöötit jää seinille paremmin kuin paperiin. Löpösuodatin on vaihdettava ja sitä ei löytynyt suoraan merkinmukaan, mutta suodatin (mallina) mukana löytyi kuva varaosaluettelosta ja kuvan tiedot kertoivat sen sopivan Belarukseen. Vähän vaikeemman kautta, mutta ekasta liikkeestä löytyi ja toimitus oli seuraavana päivänä. Voisi löytyä se öljysuodatinkin tuolla tavalla Taavitsoniin. "Halpoja"Belaruksia oli jossain vaiheessa pörssissä, mutta lähiaikoina en ole seurannut. Nettiauton kautta ostettuna halvin aurausvehje olisi luultavasti A45 Sisu. Traktoreita katsoisin pörssistä ja paikallislehdistä. Käyttökoneessa (Rajamäki) oli 4veto Belarus myynnissä ja hinta oli muistaakseni noin 3-4000e. Siitä on jo aikaa, mutta kun kysyin 4veto Belaruksen vm-noin 87-90 arvoa, eli mitä kannattaa maksaa. niin arvio oli 2500-3000e. Hänellä oli tietysti katteet hinnassa, (tuo3-4000e vehje, mutta sekin oli mielestänä normaali pyynteihin verrattuna hinnaltaan kohtuullinen. Myös osia löytyy sieltä, esim. öljykorkki olisi ollut tilattavissa Belarukseen. Käyttökoneen myyjä tuntui arvostavan Belaruksia ja sieltä kannattaisi kysyä mahdollisia myynnissä olevia laitteita. Ainakin osaa kertoa mitä kannattaa tarkastaa
ostaessa Belarusta ja vähän varaosahintoja/saatavuutta.
ostaessa Belarusta ja vähän varaosahintoja/saatavuutta.
Onhan nuo belarukset huomattavasti isompiakin turvaohjaamoineen, kuin nämä 50-60luvun "avoharrastetraktorit". Meidän pihassa ei mahtus ku kaartamaan ja ei puhettakaan että menis autotalliin. Isällä on 70-lukulainen takaveto belarus, mieluummin sillä mehtähommiin ja isoman pihan aukasuun rupeais, ku tuolla mun 565:lla valmetilla.
Mun 565:ssa on hyvinkin kevyt ohjaus, kun on perälevy perässä. Pystyy paikaallaankin pyöritteleen laidasta laitaan, vaikkei ole edes tehostettu
On vähän jämerämmän traktorin perälevy, ilmeisesti enempikin niinku lana, leveyttä ei oo ku 2m ja painaa 200-300kg.
Näinhän se on, että pelkällä traktorilla ei oikeen tee yhtään mitään, työkalut/koneet pitää olla erikseen. Pelkästään ketjut ja lana saattaa maksaa 500Euroa, jos joutuu erikseen osteleen.
,_,/ukka
Mun 565:ssa on hyvinkin kevyt ohjaus, kun on perälevy perässä. Pystyy paikaallaankin pyöritteleen laidasta laitaan, vaikkei ole edes tehostettu

Näinhän se on, että pelkällä traktorilla ei oikeen tee yhtään mitään, työkalut/koneet pitää olla erikseen. Pelkästään ketjut ja lana saattaa maksaa 500Euroa, jos joutuu erikseen osteleen.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
eikös kaikissa Belaruksissa ole 2-toiminen nostolaite? Eli saa nostettua myös traktorin takapään ilmaan jos esim. jää kiinni. Tätä 2-toimisuutta ei ennen wanhaan ollut tietääkseni muissa traktoreissa. Kuten ei myöskään silloin Konelan mainostamaa ns. "regulaattoria", joka kytki 4-vedon automaattisesti päälle, kun toinen pyörä löi tyhjää tietyn prosentin.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
mä en tajuu mistä löytyy nettiautossa traktorit, ei ainakaan haussa ole belarusta?Nonnis kirjoitti:Julle tsekkaapa nettiauto niin saat belaruksen tyyppikilven kuvan

onkohan tämä regulaattori sama jota sanotaan olevan jossain UAZeissa, osa UAZeista on ilman pyöräregulaattoria??samarai kirjoitti:Kuten ei myöskään silloin Konelan mainostamaa ns. "regulaattoria", joka kytki 4-vedon automaattisesti päälle, kun toinen pyörä löi tyhjää tietyn prosentin.

Pistämpä tiedossani olevat käytettyjen traktorien/työkoneiden myynti sivustot tähä esille:
http://www.mascus.com
http://www.valtra.fi
http://www.konetori.com
http://www.agrimarket.fi
http://www.yrma.fi
http://www.vaihtokone.com
http://www.nettiauto.com
Jatkakaa listaa, itselläni ei ole muita tiedossa...
,_,/ukka
http://www.mascus.com
http://www.valtra.fi
http://www.konetori.com
http://www.agrimarket.fi
http://www.yrma.fi
http://www.vaihtokone.com
http://www.nettiauto.com
Jatkakaa listaa, itselläni ei ole muita tiedossa...
,_,/ukka
Autoton on huoleton
http://www.agrikymi.fi sielt saa uusii ja vanhoi belaruksia