Onko kukaan vetänyt asuntovaunua Ladalla?

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
KosoLa
Viestit: 108
Liittynyt: 21.5.2004 21:44
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja KosoLa »

Olen vetäny 80-luvun alkupuolella 1300:sella ladalla Lapin reisun
ja seuraavana vuonna norjaan asti! Yhteensä jyväskylän rallimatkojen
kanssa kilsoja kertyy jotain 8 tuhatta,hyvin se vaunua kisko,vaunun
paino oli noin 850 kiloo.Kulutus keskimäärin 11,5 litraa! Samaan
aikaan tuttava teki lapin matkan 99 saabilla kulutus heilu noin 16-17litraa
oli kyl 200 kiloo painavampi vaunu.
-73 eka Lada,heti koukkuun
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Mun 1300 combi on vaan niin lussu että hyvä kun jaksaa vetää itteään :cry:

Ja vetokoukkukin on Jussin navetassa (onhan se vielä tallessa???)..
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Veltto

Viesti Kirjoittaja Veltto »

Joo kantsii huomioida sitte kanssa jos noita kulutuksia vertailee se vaunun keulan kiilamaisuus eikä pelkkää painoa tuijottaa. Eikös toi pallas ole melkein sama kun matkaaja mutta vaan karumpi varustelu. Eli sen puolesta luulis olevan helppo vedettävä kokosekseen. En oo kyllä nivalla ikinä ajanu mutta luulis että sen veto-ominaisuudet maantiellä ei ole yhtään takavetoa paremmat, jopa huonommat. Johtuen suuremmista ajovastuksista ja yhtä tehottomasta koneesta. Paikallan siirtely on kyllä tiheämpien välitysten asiosta helppoa kun ei tarvitse kytkintä käryttää. Eli jos sulla on isolohko takapotku niin sillä vedät. Ja jos elämyksen puolesta ottaa vaununvedon niin sitten. Ite en kyllä mitään peräkärryä suurempaa kytkis alle 2L auton koukkuun.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Toi Pallas on omamassaltaan 720 kg ja kokonaismassaltaan 860 kg. Ja aika kiilamainenhan toi keula on.

Kuva
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mush »

On tullut vedettyä tuolla 1500 kattihirmulla telimuulia jonka lavanpituus oli yli 6 metriä ja ei mikään ihan kevytrakenteinen tekele muutenkaan. Se sitten täyteen puutavaraa ja kyllähän se perässä tuli, mutta eipä sitä huvikseen viitsisi hinailla.

No mutta, ainakin lajitovereilla oli hauskaa tuon yli kymmenmetrisen yhdistelmän nähtyään :lol:

Eiköhän Ladan perään ainoa oikea asuntovaunu olisi aito puolalainen Poksi :)

Ja suureksi yllätykseskseni :o sitä on ainakin ollut saatavilla vielä tällä vuosituhannella: http://koti.phnet.fi/tuomat/matkailuvaunut.htm
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Tshernobyl

Viesti Kirjoittaja Tshernobyl »

Veltto kirjoitti:Eikös toi pallas ole melkein sama kun matkaaja mutta vaan karumpi varustelu. Eli sen puolesta luulis olevan helppo vedettävä kokosekseen.
Pallas on Matkaaja, mut tosiaankin vaan halvempi karumpi malli. Noita pikku-Matkaajia (jotkut haukkunu isompiakin)on haukuttu huonoiksi vedettäviksi. Vanhemmillani oli vuonna -90 Matkaaja 600 vm.-88, saman kokoinen kuin tuo Pallas 5500 ja veturina Nissan Bluebord 1.6. Vaunu vatkasi autoa melko paljon vaikka oli oikein pakattu. Patrolin perässä sitä vaunua ei huomannutkaan.
Itsellä oli aiempi vaunu Matkaaja 8000 -89, 1.6:sen farkku-Avensiksen perässä kulki suht tasaisesti, mutta kun kokeilin vetää sitä 323 Mazdalla, vatkasi se aika ikävästi. Rapaloiksi Matkaajia usein haukutaankin.

Tosin vetoauton tukevuus lieventää tätä vatkaamista. Vaunun keulan muoto on mukavan kiilamainen, vielä kun kulmat olisi pyöreämmät niin...
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Ensivaunuksi ei kuitenkaan viitsi sitä kalleinta ja hienointa ostaa ;).
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Tshernobyl

Viesti Kirjoittaja Tshernobyl »

Nonnis kirjoitti:Ensivaunuksi ei kuitenkaan viitsi sitä kalleinta ja hienointa ostaa ;).
Juu, älä vaan säikähdä mun tekstiä. En sillä että Matkaaja olisi mitenkään huono, päinvastoin. Sehän on lämmin ja muutenkin kunnon kotimainen.
Toivottavasti löytämäsi yksilö ei ole kosteusvaurioinen.

Itse etsiskelen hiukan isompaa vaunua ja köyhänä ei ole varaa kalliiseen uuteen, joten seuraavaa vaunu tullee olemaan kenties joku vm.-90, Solifereja olen hiukan silmäillyt.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Nonnis kirjoitti:Mun 1300 combi on vaan niin lussu että hyvä kun jaksaa vetää itteään :cry:

Ja vetokoukkukin on Jussin navetassa (onhan se vielä tallessa???)..
kyllä tuolla jotain vetokoukkuja on, eiköhän niistä joku ollut se sinunkin!
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Joo se combimallinen on erilainen kun sedanin niin eiköhän sen tunnista.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Vetoauton akselivälillä on myös yllättävän suuri merkitys, mitä pidempi akseliväli sitä parempi vetää. Ja painolla myös. Eikös kannattaisi käydä kokeileen sitä vaunun vetoa, ennen kuin ostaa sitä?

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Joo no mutta ei kai tässä mitään kauheita investointeja vetoautoon tehä, kunhan se kärry siellä perässä tulee. Siis ei nyt ensi alkuun kannata panostaa kauheesti rahaa kun ei tiiä kuinka harrastus alkaa innostamaan. Jos Nivalla on mahoton vetää niin sitten tuun Ikaalisiin Mazdalla :roll:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Nonnis kirjoitti:Joo no mutta ei kai tässä mitään kauheita investointeja vetoautoon tehä, kunhan se kärry siellä perässä tulee. Siis ei nyt ensi alkuun kannata panostaa kauheesti rahaa kun ei tiiä kuinka harrastus alkaa innostamaan. Jos Nivalla on mahoton vetää niin sitten tuun Ikaalisiin Mazdalla :roll:
Meillä vähän päinvastanen ongelma. Kärry on, mutta veto-auto puuttuu :-) Eli joku kampe pitäs saada 1000kg:n hevoskopin vetoon. Tuota ei vihti edes yrittää millään Lada-tehtaan tuotteella liikuttaa, kun kuorma on elävä ja matkaan lähdettäessä on yleensä aikataulu. Samalla autolla pitäisi sitten vielä suoriutua kohtuu kustannuksin normaalista työmatka-ajosta.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Mutta isolohko-Ladalla varmaan jo vetäisi ihan mukavasti kärryä? Vai eikö kytkin kestä?

Ja kun sillä vaunulla on tarkotus kiertää kerhotapaamisia, niin olishan plussaa jos vetoauto on Lada :roll:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Nonnis kirjoitti:Mutta isolohko-Ladalla varmaan jo vetäisi ihan mukavasti kärryä? Vai eikö kytkin kestä?
Kytkintä epäilen, ja auton keveyttä. Hevonen kun pakkaa joskus heiluskelemaan kopissa ja se tuntuu 2500kg:n veto-autossakin. Yhdesti on etuveto dieseli karinalla 100km:n päässä käyty ja ei ollu mikään mukava reissu :-( Vaunu on kuitenkin mukavempi vetää, kun kuorma on vakaa. Mutta saattaa sekin heilutella melko rajusti, varsinkin tuossa 8-tiellä kun sopivasti tuuleskelee.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Vastaa Viestiin