hinausdollyn päiväkirja ;)

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Kamaz kirjoitti:Jaa että Dollyllä taasen hinailtiin. Tulikos tehtyä farmille kalustohankintoja, jos saa udella?
http://nanno.homeip.net/ladaboard/viewtopic.php?t=5738
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Nyt hinattiin Dollylla myös 110 HB:iä, hienosti meni ja kokemusten myötä oppii sitä käyttämäänkin aina vaan paremmin. Tällä kertaa lastauskin oli helppoa kun auton pystyi startilla ajaamaan kyytiin. Hinauksessa käytettiin takavetoista Ladaa hyvin veti, mutta liukkaus oli vähän haittana.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
RTJN65
Viestit: 1617
Liittynyt: 29.9.2003 7:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

No tänään tuli Farmille täytettä. Mun 2107-90 pitää nyt majaansa siellä myös. Käytiin Jussin kanssa hakemassa se Heinolasta. Dolly toimii todella hyvin, vain vetoauton 2105 -91 1500S on ehkä hiukka tehoton ylämäkiin. Toisaalta tossa on jotain vielä tehtävä kaasuttimessa sillä 2 kurkku ei tunnu aukeavan joka kerta.

Toi 2107-90 on siis 103 tuhatta ajettu ja huoltokirja riittää -98 asti. Seisonut pari vuotta kannen takia.
Lada rules
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Tuli käytyä farmilla ja lainattua Jussilta dolly, jotta sai ex-vaimon Mersun hinattua korjaamolle.

W123 Mersulle ramppien leveys oli hyvä ja kun opin käyttämään kuormaliinojakin niin Mese oli paikallaan dollyssä kuin liimattuna. Oli se hyvä ettei esmes Nonnis ollut paikalla kun Jussin kanssa kerrattiin kuormaliinojen käyttötapaa sateessa, nauratti meitäkin niin että meinasi kyyneleet valua silmistä :lol:

Mese tuli hyvin perille ja vetoautona ollut Farmari W123 jaksoi hyvin. Aina asia mikä unohtui oli se, etten muistanut että sillä saa ajaa max. 50-60 km/h... :oops: No, tieto lisää tuskaa ja ehjänä pääsin perille... ja aika joutuisasti.

Kiitokset Jussille.

Niin ja Jussi muistapa soitella jos tarvitset vetoautoa joskus... :wink:
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Dollitettiin toi 1700i Combi Espoosta Janakkalaan, ihan yhtä hyvi se meni kuin tähänkin asti, tällä kertaa veturina oli toi 2107 Lada.

auton vetäminen dollylle onnistui hienosti, kun vaijeri taljalla vedettiin autoa. työntämällä voi helposti mennä yli tai loppua puhti kesken, kun auto ei ole ajokuntoinen.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tulihan dollysta taas kokemusta, olin viime viikonloppuna mukana kun yhtä DX Corollan raatoa hinattiin noin 200 km. ei mitään ongelmia, vaikka Hämeenlinna yössä poliisit katsoivat pitkään, eivät kuitenkaan puuttuneet asiaan. vetoautona oli Nissan diesel pick-up, ei kuitenkaan neliveto, kätsysti tuli dexteri perässä.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Lada-Jussi kirjoitti:tulihan dollysta taas kokemusta, olin viime viikonloppuna mukana kun yhtä DX Corollan raatoa hinattiin noin 200 km. ei mitään ongelmia, vaikka Hämeenlinna yössä poliisit katsoivat pitkään, eivät kuitenkaan puuttuneet asiaan. vetoautona oli Nissan diesel pick-up, ei kuitenkaan neliveto, kätsysti tuli dexteri perässä.
Ja ei ees se ufo-mies pisäyttänyt. :D
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Ja mikäs tää DX corolla nyt sitten on? Onko Jussi laajentamassa valikoimaa?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Nonnis kirjoitti:Ja mikäs tää DX corolla nyt sitten on? Onko Jussi laajentamassa valikoimaa?
mä olen vain antanut hetkellisen siunauksen tuolle värkille, onhan toi romukerääjä tuossa ihan parin kilometrin päässä. :lol:
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kovasta kysynnästä johtuen, laitoin parit kuvat Dollysta Ladagalleriaan yksityiset albumit>Lada-Jussi>Dolly
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

laitetaan pitkästä aikaa kokemuksia dollittamisesta. On tässä välilläkin jotain dollitettu ja vuokrattukin edullisesti muille. Tänään hain Tampereelta (100 km suunta) C-kadetin, vetoautona tuo entinen RTJN65:n edellä mainittu orkkisklassikko 2107, jolla nyt ajettu jo reilut 115 tkm ja kone siis paskana (sama vika mikä siinä on kokoajan ollut jo osto hetkelläkin). Tehoton veturi tuo on, ja iltaa kohden liukkaus vei pitoa pyöriltä ja erityisesti kaartavissa alamäissä sai olla ihmeissään.

dollyn sähköjen töpseli on taas huonona, vähän matkaa ajettuaa häipyi parkit ja vastaava sulake hajosi vetoautosta, joten pimeellä dollylla sai ajella. On kai yleistä noissa kärryissä että ne töpselit ei kestä, tarvis tehdä siihen jotain suojauksia. Toisaalta on valoistakin irtoillut kupuja yms pientä, että sähköille yleensäkin pitäisi tehdä jotain.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Lada-Jussi kirjoitti: dollyn sähköjen töpseli on taas huonona, vähän matkaa ajettuaa häipyi parkit ja vastaava sulake hajosi vetoautosta, joten pimeellä dollylla sai ajella. On kai yleistä noissa kärryissä että ne töpselit ei kestä, tarvis tehdä siihen jotain suojauksia. Toisaalta on valoistakin irtoillut kupuja yms pientä, että sähköille yleensäkin pitäisi tehdä jotain.
Sen vähän mitä minä olen noiden kärryjen sähköjen kanssa tapellut, niin aika harvoin pistokkeessa on sellaista vikaa joka sulaketta polttelisi. Paitsi jos on metallirunkoinen pistoke. Yleensä syy löytyy jonkun lampun sisältä, jossa joku johto on vedätyksillä ja koskettaa maajohtoa. Tai jossakin läpiviennissä jossa kumikaapeli viedään metallisen reiän läpi ja reikä on teräväreunaisuudestaan johtuen hinkannut johtonipun eristeet rikki.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tossa ei aluksi palanut valot, mutta painelin ja puristelin sitä töpseliä ja sit alkoi palamaan, paloikin muutaman kymmenen km ja sitten sammui. edellisellä kerralla vika oli töpselistä irronneessa maajohdossa, toi muovihärpäke tossa on aika vikaherkän oloinen. mutta niin on noi lamputkin, tarvitsis laittaa varmaan nappiksen takavalot niin olisi vähän vahvemman oloiset.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

kukas ton dollyn on rakentanut? itse otin mallia kuvastasi ja tein samanlaisen :D hyvin pelittää kun ensin sai lasten viat poistettua ja oppi sitomaan auton kiinni.
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Avatar
iigorr
Viestit: 553
Liittynyt: 23.8.2004 19:33
Paikkakunta: karjalohja

Viesti Kirjoittaja iigorr »

Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Vastaa Viestiin