http://nanno.homeip.net/ladaboard/viewtopic.php?t=5738Kamaz kirjoitti:Jaa että Dollyllä taasen hinailtiin. Tulikos tehtyä farmille kalustohankintoja, jos saa udella?
hinausdollyn päiväkirja ;)
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Nyt hinattiin Dollylla myös 110 HB:iä, hienosti meni ja kokemusten myötä oppii sitä käyttämäänkin aina vaan paremmin. Tällä kertaa lastauskin oli helppoa kun auton pystyi startilla ajaamaan kyytiin. Hinauksessa käytettiin takavetoista Ladaa hyvin veti, mutta liukkaus oli vähän haittana.

No tänään tuli Farmille täytettä. Mun 2107-90 pitää nyt majaansa siellä myös. Käytiin Jussin kanssa hakemassa se Heinolasta. Dolly toimii todella hyvin, vain vetoauton 2105 -91 1500S on ehkä hiukka tehoton ylämäkiin. Toisaalta tossa on jotain vielä tehtävä kaasuttimessa sillä 2 kurkku ei tunnu aukeavan joka kerta.
Toi 2107-90 on siis 103 tuhatta ajettu ja huoltokirja riittää -98 asti. Seisonut pari vuotta kannen takia.
Toi 2107-90 on siis 103 tuhatta ajettu ja huoltokirja riittää -98 asti. Seisonut pari vuotta kannen takia.
Lada rules
Tuli käytyä farmilla ja lainattua Jussilta dolly, jotta sai ex-vaimon Mersun hinattua korjaamolle.
W123 Mersulle ramppien leveys oli hyvä ja kun opin käyttämään kuormaliinojakin niin Mese oli paikallaan dollyssä kuin liimattuna. Oli se hyvä ettei esmes Nonnis ollut paikalla kun Jussin kanssa kerrattiin kuormaliinojen käyttötapaa sateessa, nauratti meitäkin niin että meinasi kyyneleet valua silmistä
Mese tuli hyvin perille ja vetoautona ollut Farmari W123 jaksoi hyvin. Aina asia mikä unohtui oli se, etten muistanut että sillä saa ajaa max. 50-60 km/h...
No, tieto lisää tuskaa ja ehjänä pääsin perille... ja aika joutuisasti.
Kiitokset Jussille.
Niin ja Jussi muistapa soitella jos tarvitset vetoautoa joskus...
W123 Mersulle ramppien leveys oli hyvä ja kun opin käyttämään kuormaliinojakin niin Mese oli paikallaan dollyssä kuin liimattuna. Oli se hyvä ettei esmes Nonnis ollut paikalla kun Jussin kanssa kerrattiin kuormaliinojen käyttötapaa sateessa, nauratti meitäkin niin että meinasi kyyneleet valua silmistä

Mese tuli hyvin perille ja vetoautona ollut Farmari W123 jaksoi hyvin. Aina asia mikä unohtui oli se, etten muistanut että sillä saa ajaa max. 50-60 km/h...

Kiitokset Jussille.
Niin ja Jussi muistapa soitella jos tarvitset vetoautoa joskus...

* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Dollitettiin toi 1700i Combi Espoosta Janakkalaan, ihan yhtä hyvi se meni kuin tähänkin asti, tällä kertaa veturina oli toi 2107 Lada.
auton vetäminen dollylle onnistui hienosti, kun vaijeri taljalla vedettiin autoa. työntämällä voi helposti mennä yli tai loppua puhti kesken, kun auto ei ole ajokuntoinen.
auton vetäminen dollylle onnistui hienosti, kun vaijeri taljalla vedettiin autoa. työntämällä voi helposti mennä yli tai loppua puhti kesken, kun auto ei ole ajokuntoinen.

- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
tulihan dollysta taas kokemusta, olin viime viikonloppuna mukana kun yhtä DX Corollan raatoa hinattiin noin 200 km. ei mitään ongelmia, vaikka Hämeenlinna yössä poliisit katsoivat pitkään, eivät kuitenkaan puuttuneet asiaan. vetoautona oli Nissan diesel pick-up, ei kuitenkaan neliveto, kätsysti tuli dexteri perässä.

- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Ja ei ees se ufo-mies pisäyttänyt.Lada-Jussi kirjoitti:tulihan dollysta taas kokemusta, olin viime viikonloppuna mukana kun yhtä DX Corollan raatoa hinattiin noin 200 km. ei mitään ongelmia, vaikka Hämeenlinna yössä poliisit katsoivat pitkään, eivät kuitenkaan puuttuneet asiaan. vetoautona oli Nissan diesel pick-up, ei kuitenkaan neliveto, kätsysti tuli dexteri perässä.

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
mä olen vain antanut hetkellisen siunauksen tuolle värkille, onhan toi romukerääjä tuossa ihan parin kilometrin päässä.Nonnis kirjoitti:Ja mikäs tää DX corolla nyt sitten on? Onko Jussi laajentamassa valikoimaa?


- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
laitetaan pitkästä aikaa kokemuksia dollittamisesta. On tässä välilläkin jotain dollitettu ja vuokrattukin edullisesti muille. Tänään hain Tampereelta (100 km suunta) C-kadetin, vetoautona tuo entinen RTJN65:n edellä mainittu orkkisklassikko 2107, jolla nyt ajettu jo reilut 115 tkm ja kone siis paskana (sama vika mikä siinä on kokoajan ollut jo osto hetkelläkin). Tehoton veturi tuo on, ja iltaa kohden liukkaus vei pitoa pyöriltä ja erityisesti kaartavissa alamäissä sai olla ihmeissään.
dollyn sähköjen töpseli on taas huonona, vähän matkaa ajettuaa häipyi parkit ja vastaava sulake hajosi vetoautosta, joten pimeellä dollylla sai ajella. On kai yleistä noissa kärryissä että ne töpselit ei kestä, tarvis tehdä siihen jotain suojauksia. Toisaalta on valoistakin irtoillut kupuja yms pientä, että sähköille yleensäkin pitäisi tehdä jotain.
dollyn sähköjen töpseli on taas huonona, vähän matkaa ajettuaa häipyi parkit ja vastaava sulake hajosi vetoautosta, joten pimeellä dollylla sai ajella. On kai yleistä noissa kärryissä että ne töpselit ei kestä, tarvis tehdä siihen jotain suojauksia. Toisaalta on valoistakin irtoillut kupuja yms pientä, että sähköille yleensäkin pitäisi tehdä jotain.

Sen vähän mitä minä olen noiden kärryjen sähköjen kanssa tapellut, niin aika harvoin pistokkeessa on sellaista vikaa joka sulaketta polttelisi. Paitsi jos on metallirunkoinen pistoke. Yleensä syy löytyy jonkun lampun sisältä, jossa joku johto on vedätyksillä ja koskettaa maajohtoa. Tai jossakin läpiviennissä jossa kumikaapeli viedään metallisen reiän läpi ja reikä on teräväreunaisuudestaan johtuen hinkannut johtonipun eristeet rikki.Lada-Jussi kirjoitti: dollyn sähköjen töpseli on taas huonona, vähän matkaa ajettuaa häipyi parkit ja vastaava sulake hajosi vetoautosta, joten pimeellä dollylla sai ajella. On kai yleistä noissa kärryissä että ne töpselit ei kestä, tarvis tehdä siihen jotain suojauksia. Toisaalta on valoistakin irtoillut kupuja yms pientä, että sähköille yleensäkin pitäisi tehdä jotain.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
tossa ei aluksi palanut valot, mutta painelin ja puristelin sitä töpseliä ja sit alkoi palamaan, paloikin muutaman kymmenen km ja sitten sammui. edellisellä kerralla vika oli töpselistä irronneessa maajohdossa, toi muovihärpäke tossa on aika vikaherkän oloinen. mutta niin on noi lamputkin, tarvitsis laittaa varmaan nappiksen takavalot niin olisi vähän vahvemman oloiset.

kukas ton dollyn on rakentanut? itse otin mallia kuvastasi ja tein samanlaisen
hyvin pelittää kun ensin sai lasten viat poistettua ja oppi sitomaan auton kiinni.

Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
Ex:niva:-89
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo
2101:-75,77,87,89
2104:-88,97
2105:-82x2,88,91x2,93,
2107:-86,87,89,94x3,95,96
2102 -85 1700+remmi,http://www.youtube.com/watch?v=ENUIMdz21y0
nykyiset:konela turbo