Kamrat kirjoitti:ESKRacing kirjoitti:ladaan istuu ainakin ascona b:n kone hyvinkin nätisti.. jopa laatikko käy paremmin ladaan kuin opelixiin..
leimaamisen kanssa ei pitäisi tulla ongelmia..
tossa yks semmonen lada tulossa..
Siis Saksan Ladasta kone Ladaan
Kiinnoistaisi tietää kyllä vähän enemmän rojektista.
Minkä tehoinen kone, tartteeko koria leikellä yms...
Ja onko kuvia?
Jaahas kaveri on mennyt paljastamaan projektista

. No tarkennetaan nyt hieman koneen tietoja, ym muutoksia mitä tarvitsee tehdä.
-Lohko opel 19s cih, ylikokoon porattuna
-kansi opel 2.2 cih(vakiona paremmat kanavat ja isommat venttiilit, eroa ei huomaa päällepäin 19s kanteen

)
-Kampiakseli opel 2.2cih
- Kaasutin todennäköisesti aluksi weber dgv, jossain vaiheessa 45mm vaakatuplat
Muutoksia joutuu tekemään jonkin verran.
-Öljypohja käännettävä toisinpäin ja madallettava 3-4cm(kuppi etupuolelle)
-Öljypumpun imuputki muokattava
-Kallistuksen vakaajaa laskettava n.100mm alaspäin
-Kardaanitunneliin koputeltava lekalla tilaa vaihteensiirto vivuille 1-2 cm per puoli.
-Kardaania hieman muokattava
-Koneen kiinnikkeet tehtävä itse.
Opelin koneen tekniset tiedot
Teho 90hv/5100rpm
Vääntö 149Nm/2500rpm
Iskutilavuus 1897cc
Paino 132kg
Ladan 1700i koneen tekniset tiedot
Teho 84hv/5400rpm +20%=100,8hv
Vääntö 137Nm/3400rpm
Iskutilavuus 1690cc +25%=2112,5cc
Paino 115kg +20%=138kg
Eli opelin kone täyttää hienosti nämä vaatimukset. Miksi sitten opelin kone pitää laittaa eikä fiatin TC:tä, no tuolla koneella on ajettu n.100km porauksen ja laakerien vaihdon/hionnan jälkeen. Kone on rakennettu alakerralta vastaavaksi kuin suurin osa f-ryhmän opelin rallikoneista on. Ja yksi hyvä syy tuohon valintaan on se että alkaa nuo tc koneet olla ongelmallisia löytää varsinkin semmoisia mitkä saa laittaa ladaan. Kuvia voin yrittää laittaa tänään, jos aika riittää.