Lähetetty: 2.2.2007 10:19
Edellisestä kuvakatselmoinnista on kulunut lähes vuosi, joten tilannekatsaus lienee paikallaan. Seuraavat kuvat on otettu 26.12.2006. Lumettoman tapaninpäivän ansiosta kuvaaminen oli helppoa kun ei tarvinnut rämpiä lumessa polviaan myöten. Koska autoja oli pihalla enää vain muutamia, esitän kaikista jäljelläolevista ohessa kuvan. Poikkeuksen tekee aiemmissa kuvissa nähty Leyland, koska siitä ottamani kuva on tärähtänyt piloille
Isolla pihalla on jäljellä enää yksi Jyry-Sisun hytti

Piharakennuksen edessä on yhä kaksi Jyryn nokkaa

Jostakin syystä kalusto on paikoin jopa lisääntynyt. Peltihallin viereen on ilmestynyt kolme henkilöautoa. tässä 80-lukuinen Mitsubishi.

Mitsun edessä on jo harvinaisuudeksi luokiteltava BMW.


Projektiasteella oleva Volvo Amazon.


Varkailla tai pahantekijöillä on ollut hirvittävä hinku päästä peltihallin sisälle. Into on kuitenkin ilmeisesti lopahtanut kesken.

Yläpihan varaston seinä on ollut heikompaa tekoa ja siitä on menty läpi.

Yläpihalla on jäljellä enää kaksi kuormuria. Toinen niistä on tämä Volvo Viking.


Toinen yläpihan jäljelläolijoista on tämä Kontio. Se edustaa viimeisenä yksilönä paikalla aiemmin ollutta näyttävää samanmallisten Sisujen rivistöä.

Alapihalla on edelleen yksi katkaisematon Kontio, Jyry-Sisun ohjaamo sekä Scania-Vabis.

Lähempi kuva alapihan Kontio-Sisusta. Edellisen käyntini jälkeen sitä on sutattu spray-maalilla.

Lyhytnokkainen Jyry-Sisu 60-luvun lopulta. Tämä malli oli ensimmäinen lasikuitunokkainen Jyry. Mallin tunnistamista helpottaa myös nokan päällä oleva moottorin ilmanotto. Tämä malli sai autoilijoiden keskuudessa lempinimen "konkonokka".

Tätä Scaniaa epäilin aiemmin virheellisesti malliksi 66. Tällä kerralla tarkistin asian tyyppikilvestä ja malliksi varmistui L56.

Tehdasrakennuksen pannuhuoneen edustalla on jäljellä vielä yksi Jyryn nokka.

Lisäksi todettakoon, että rikkonaisen ikkunan kautta saatoin havainnoida varsinaisen tehdasrakennuksen sisällä olevan edelleen ainakin kaksi autoa: Fiat 128 ja Peugeot 304.
Tarkasteltaessa vallitsevaa tilannetta mobilistin näkökulmasta, ei paikalla ole enää juuríkaan nähtävää. Toisaalta jo pelkästään autioitunut tehdas sitä ympäröivine rakennuksineen tekee paikasta kiinnostavan ja voin siksi suositella tuolla käyntiä kaikille.
Vaikka kovin suuria muutoksia alueella ei kaluston vähyydestä johtuen enää voikaan tapahtua, tulen silti seuraamaan tilanteen kehittymistä edelleen.
Isolla pihalla on jäljellä enää yksi Jyry-Sisun hytti
Piharakennuksen edessä on yhä kaksi Jyryn nokkaa
Jostakin syystä kalusto on paikoin jopa lisääntynyt. Peltihallin viereen on ilmestynyt kolme henkilöautoa. tässä 80-lukuinen Mitsubishi.
Mitsun edessä on jo harvinaisuudeksi luokiteltava BMW.
Projektiasteella oleva Volvo Amazon.
Varkailla tai pahantekijöillä on ollut hirvittävä hinku päästä peltihallin sisälle. Into on kuitenkin ilmeisesti lopahtanut kesken.
Yläpihan varaston seinä on ollut heikompaa tekoa ja siitä on menty läpi.
Yläpihalla on jäljellä enää kaksi kuormuria. Toinen niistä on tämä Volvo Viking.
Toinen yläpihan jäljelläolijoista on tämä Kontio. Se edustaa viimeisenä yksilönä paikalla aiemmin ollutta näyttävää samanmallisten Sisujen rivistöä.
Alapihalla on edelleen yksi katkaisematon Kontio, Jyry-Sisun ohjaamo sekä Scania-Vabis.
Lähempi kuva alapihan Kontio-Sisusta. Edellisen käyntini jälkeen sitä on sutattu spray-maalilla.
Lyhytnokkainen Jyry-Sisu 60-luvun lopulta. Tämä malli oli ensimmäinen lasikuitunokkainen Jyry. Mallin tunnistamista helpottaa myös nokan päällä oleva moottorin ilmanotto. Tämä malli sai autoilijoiden keskuudessa lempinimen "konkonokka".
Tätä Scaniaa epäilin aiemmin virheellisesti malliksi 66. Tällä kerralla tarkistin asian tyyppikilvestä ja malliksi varmistui L56.
Tehdasrakennuksen pannuhuoneen edustalla on jäljellä vielä yksi Jyryn nokka.
Lisäksi todettakoon, että rikkonaisen ikkunan kautta saatoin havainnoida varsinaisen tehdasrakennuksen sisällä olevan edelleen ainakin kaksi autoa: Fiat 128 ja Peugeot 304.
Tarkasteltaessa vallitsevaa tilannetta mobilistin näkökulmasta, ei paikalla ole enää juuríkaan nähtävää. Toisaalta jo pelkästään autioitunut tehdas sitä ympäröivine rakennuksineen tekee paikasta kiinnostavan ja voin siksi suositella tuolla käyntiä kaikille.
Vaikka kovin suuria muutoksia alueella ei kaluston vähyydestä johtuen enää voikaan tapahtua, tulen silti seuraamaan tilanteen kehittymistä edelleen.