Itse jouduin tekemään saman, onko Sepe nappisilmä? Nappisilmässä remontti on tod näk paljon helpompaa.Jaakkima kirjoitti:Ihmettelin mihin jäähdytysnesteet häviää Sepessä ilman näkyviä vuotoja, harmaata mössöä ei ole öljykorkissa eikä vedessä ole jälkiä öljystä. Vaikka oireet eivät viittaa kansipahvin palamiseen, sitäkin epäilin. Syylärikin on juuri korjattu ja koeponnistettu, joten siintä se ei voi vuotaa. Onneksi syy löytyi ja se on vuotava lämppärinkenno. Uusi tilattu auton kotimaasta ja nyt odotellaan sen saapumista. Inhottavahan tuo on vaihtaa, koska purkamiseen ja kasaamiseen menee enemmän aikaa kuin itse kennon vaihtamiseen, mutta eipä ainainen kosteus tuulilasissa ja märät äänieristeetkään kiinnosta. Mikäli ilmat ovat kylmät ennen vaihtoa, pitänee ajot ajaa sitten Lemmellä, huuruinen tuulilasi ja toppavaatteet ajaessa eivät kuitenkaan kiinnosta, koska ei viitsi nesteitä matkustamon puolelle vuodattaa.
Kaikkien veemäisimpiä ovat sivulle menevät putket. Itse ratkaisin ongelman poistamalla ne kokonaan ja tukkimalla luukkulaatikossa olevat reijät. Olivat niin vuotoisat ettei tuulilasille tahtonut riittää ilmanpainetta.
Kun irroitat tuulettimen runkoa, on kantikkaissa kaksi hitsi ruuvia jotka pitää ruuvata auki kojelaudan läpi irroittmalla tuuletuksen säätövivuston runko ja raottamalla hansikaslokeron vasenta reunaa. Ruuvit pitävät runkoa kiinni systeemissä joka ohjaa ilman tuulilasille.
Tuulettimen piuhat ovat veemäisen lyhyitä ja päädyin irroittamaan ne mittaristosta, joka piti tietysti myös irrottaa ja vetää hiukan irralleen kehyksestään.
Itse kennon vaihto meneekin sitten helposti eikä kasaaminen ole vaikeaa.
Omaa remonttiani helpotti penkkien irrottaminen, pääsei makoilemaan rauhassa. Kannattaa ottaa kaveri avuksi kasaamisessa.