mikä öljyn suodatin on paras? huhuuuuu :P

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
4d sedan

Viesti Kirjoittaja 4d sedan »

Ostin pari kappaletta Good Will-merkkisiä öljynsuodattimia . Tyyppimerkintä on OG410 ja valmistusmaa Great Britain. En ole noita sen enempää tutkiskellut, mutta ovat matalampaa mallia ja pakkauksen etiketin mukaan Ladaan sopivaisia. Hinta oli huimat 75 ruplaa/kpl.
rotsi4

No

Viesti Kirjoittaja rotsi4 »

TM:ssä 90-luvun lopussa testattiin Toyota Corollan suodattimia, ja huonoin oli suitsutettu alkuperäinen suodatin.
Sen mallin corollassa takaiskuventtiili (ja taisi olla ylipaineventtiilikin) oli rakennettu suotimeen, ja tässä suodattimessa ne vuotivat likaista öljyä kiertoon.
Bilteman suodatin pärjäsi ainakin siinä missä muutkin.
Ei se kallein aina paras ole..

Mun mielestä samarassa ainakin takaiskuventtiili ja paineenrajotus-ylipaineventtiili on suodatinjalassa.. korjatkaa jos olen väärässä, joskus vaan katselin räjäytyskuvasta...

Onhan raskaaseen kalustoon alettu myymään suodatinlaitteistoa joka puhdistaa öljyn mikroskooppisenpuhtaaksi. Voidaan käyttää aivan älyttömiä vaihtovälejä sataan tonniin saakka ilman että moottori kuluu normaalia enempää. Koskahan joku ostaa Ladaan?

Olisi volkkarimiehet ihmeissään kun elvistelevät 30000tkm vaihtovälillä, ja itse heittäisi että 150tkm, vaihdoin just autoa, mutta öljyt ja suotimen pidin.
Vastaa Viestiin