Samara 1,5i GM - käynti pätkii
Ettei vaa..
tuo ole samanlainen kui jotkin muut gm-helistimet, että vikakoodit nollaantuu kun virrat katkaisee avaimesta?
Mutta kätevä autosähkömekaanikko korjaa tuommosen hetkessä..
ainaki setelitukon voimalla.
Mutta kätevä autosähkömekaanikko korjaa tuommosen hetkessä..
ainaki setelitukon voimalla.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jotain konelan uutisia tossa luin ja iski silmään ruiskua koskeva käyttöohje: koria hitsattaessa pitää ohjainlaitteen johtimet irroittaa.
tätä ei hitsatessa tehty (akku kyllä irroitettiin) ja mitä muistelin ja vika historiaa selasin, on nykiminen alkanut näitten jälkeen, perskule olisko siinä mennyt ohjainlaite rikki? sinänsä ihan sama kun on nyt varaosina, mutta kuitenkin kiva tietää mikä osa siinä on rikki, sen voi sit heittää roskiin.
tätä ei hitsatessa tehty (akku kyllä irroitettiin) ja mitä muistelin ja vika historiaa selasin, on nykiminen alkanut näitten jälkeen, perskule olisko siinä mennyt ohjainlaite rikki? sinänsä ihan sama kun on nyt varaosina, mutta kuitenkin kiva tietää mikä osa siinä on rikki, sen voi sit heittää roskiin.

- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
eli tätä vikaa on vieläkin tutkittu, koska Haziin Eurosamara alkoi tehdä samaa. Selvästi jokin tyyppivika josta asiantuntijat täällä vaikenee. Autoja yhdistää ainakin se että kilometrejä on kertynyt noin 150 tkm kummassakin, jokin osa siis varmaan tulee tiensä päähän tuolloin.
Huollot autoihin on tehty. Hitsauskaan ei ole tuota aiheuttanut, koska Haziin euroa ei ole hitsattu. ruiskun-releitten vaihto ei auttanut. Kokeilin omaan Sedaniin (joka ei pätki) tuon pätkineen raadon ilmamäärämittaria ja Sedani ei sillä alkanut pätkimään eli voitaneen olettaa sen olevan ehjä. Raadossa oli yksi maadoitusjohto nokka-akselin päässä huono (taitaa kaikki ruiskun maadoitukset olla siellä) mutta samaa vikaa ei löytynyt eurosta. Tarvii kai raadosta vaihdella osa kerrallaan tuohon Sedaniin, jotta näkee koska alkaa pätkimään. alkaa jännittää kun Sedanissa on kohta 150 tkm takana, sitten sekin oletettavasti alkaa pätkimään.
Huollot autoihin on tehty. Hitsauskaan ei ole tuota aiheuttanut, koska Haziin euroa ei ole hitsattu. ruiskun-releitten vaihto ei auttanut. Kokeilin omaan Sedaniin (joka ei pätki) tuon pätkineen raadon ilmamäärämittaria ja Sedani ei sillä alkanut pätkimään eli voitaneen olettaa sen olevan ehjä. Raadossa oli yksi maadoitusjohto nokka-akselin päässä huono (taitaa kaikki ruiskun maadoitukset olla siellä) mutta samaa vikaa ei löytynyt eurosta. Tarvii kai raadosta vaihdella osa kerrallaan tuohon Sedaniin, jotta näkee koska alkaa pätkimään. alkaa jännittää kun Sedanissa on kohta 150 tkm takana, sitten sekin oletettavasti alkaa pätkimään.

Kas kummaa, oma lata on viimeaikoina tehnyt ihan samaa. Eli nykäisee sillointällöin ja taas kulkee ihan normaalisti, tätä saattaa toistua vaikka kilometrin välein tai sitten toimii 500 km ihan normaalisti. Tosin ne nykäisyt on todella pehmeitä eikä niitä edes muut huomaa kuin kuski joten mitään kauhean vakavaa tuskin kyseessä
CE ei syty mutta kierroslukumittarin neula heilahtaa aina nykäisyn aikana ylöspäin joten sytkäpuoli varmaankin mättää. Kaikki syt.osat on tosin uusittu viime vuonna..
Virtalukon johtoliitin oli todella löysä kun sitä viimeksi irrottelin, joten olisko vika siinä

Virtalukon johtoliitin oli todella löysä kun sitä viimeksi irrottelin, joten olisko vika siinä

Itsellä oli joskus VW Paskatti, joka pätki virtaa sökön virtalukon johdosta. Hyvä etten tappanut sillä itseäni kun pyörähti talvella käsistä 70-80 vauhdissa vastaan tulevan kaistan penkalle menosuuntaan. Ei onneksi sattunut rekkaa vastaan.Kimmo86 kirjoitti:
Virtalukon johtoliitin oli todella löysä kun sitä viimeksi irrottelin, joten olisko vika siinä

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Meikäläisen Alfa Romeossa oli samantyyppinen ongelma, minulla se ainakin johtui kierroslukumittarin anturista. En sit tiedä miten Ladan ruiskusydeemit on toteutettu mutta Alfassa tietokone sai huonoa/pätkivää signaalia siltä kiekkamittarin anturilta (ja se näkyi myös kierroslukumittarissa kierroksien äkillisenä putoamisena aina tietenkin samaan aikaan nykäyksien kanssa). Ehkä menee jo liian paljon high-tech:in puolelle Ladassa, mutta kyllä ongelma muuten kuulostaa hyvinkin samanlaiselta.
Toisin sanottuna auton tietokone siis luuli että kierrokset tippuivat yhtäkkiä noin pari tuhatta rpm:ää ja motronicin jatkotoimenpiteistä johtuen ne kierrosluvut sitten oikeasti tippuivat äkillisesti joka sitten johti nykimiseen, ja pari kertaa kone jopa otti ja sammui yhtäkkiä ajossa kun signaali katosi kokonaan pitemmäksi aikaa. Ja tätä esiintyi ainoastaan noin 50 km:n maantie ajon jälkeen, melkein ainoastaan kesällä, kun moottori oli todella kuuma.
Toisin sanottuna auton tietokone siis luuli että kierrokset tippuivat yhtäkkiä noin pari tuhatta rpm:ää ja motronicin jatkotoimenpiteistä johtuen ne kierrosluvut sitten oikeasti tippuivat äkillisesti joka sitten johti nykimiseen, ja pari kertaa kone jopa otti ja sammui yhtäkkiä ajossa kun signaali katosi kokonaan pitemmäksi aikaa. Ja tätä esiintyi ainoastaan noin 50 km:n maantie ajon jälkeen, melkein ainoastaan kesällä, kun moottori oli todella kuuma.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Ladassahan ei kai varsinaista kierroslukumittarin anturia pitäisi olla, mutta saisiko vastaavan tiedon puolilta tai kampiakselin asentotunnistimelta. eli tätä teoriaa vasten voisi noiden kuntoa epäillä.
