Tänään vaan testailin tuota hylsyä, no eihän se tietenkään sinne mahtunu, ylläri

Samalla tuli osteltua tiivistesilikonia...tiistaina sitten hommiin

Noin minä meinasinkin, mutten ollu ihan varma.jusu kirjoitti:Siis minkä välistä ei ketju mahdu? Apuakselin ja kannen? Minkä kannen? Se jakopään kansi/koppa on jokatapauksessa otettava irti.
Se paikalleen laitto menee suunnilleen niin että ensin pujotellaan se ketju yläkautta sinne jakopäähän, ohjaillaan kampiakselin ja apuakselin rattaille ja sitten laitetaan nokkapyörän kanssa nokan päähän kiinni.
Toivotaan että lähtee, jos on tarpeellista. Pitää nyt alkuun koittaa pujotella kettinki niin ettei ota sitä pois.1200s kirjoitti:apuakselin ratas lähtee kyllä ilman ulosvetäjää.. toivottavasti.
Siis jos sen irrottaminen on yleensäkän tarpeellista.
Kyllähän noita eri variaatioita koiteltiin, tasasta vetoa ja mahdollisimman nopeaa riuhtaisua. Mutta kun kone vaan väääntyy mukana niin aika sama miten sitä vääntää, kaikki voima menee harakoille.Lada-Jussi kirjoitti:tarvii varmaan nopea napakkaa iskua, miten sen saa on sitten eri asia, seuraava kiroilu alkaa sen hihnapyörän irrottamisen vaiheessa, onnea!!
Tuotakin koitettiin. Isäukon kanssa väännettiin vastaan/takasinpäin niin paljon kuin pysty, samaan aikaan kun kaveri starttaili. Ja ilman mitään tulosta, koitettiin ties kuinka monta kertaa...TOVERI NIVA kirjoitti:Kyllä se kone pyöri meilläkin kun Lennylle ketjua vaihdettiin, ei auttanu vaihde eikä jarru yms.
Mutta niinkuin taisin aikasemmin kirjoittaa niin startilla kone lukkoon ja sitten vääntää, pelkällä startin voimalla toi ei meilläkään auennut.
Hylsy paikalleen, piiiiitkä ja vahva vääntövarsi siihen ja vahvempi kaveri hollille vetään siitä varresta kun toinen pyöräyttää starttia, siis ei startin voimalla vaan lihassellaisella!
Njoo, kait tuo pituutta vielä tarvis...mutta reilusti päälle metrin oli tuo vääntövarsi, siinä oli kaikennäköstä jämäputkea päällekkäin. Kyllä sen nyt noilla eväillä olis jo pitänyt lähteä.Kimmo86 kirjoitti:Hommaa jostain vielä joku putkenpätkä siihen avaimen jatkeeksi, jos mahdollista. Myö ollaan käytetty vanhaa vesiputkea ja kyllä lähtee
Kyllä tuota kahteen äijään jakso vastaan pitää helposti...TOVERI NIVA kirjoitti:Kone kuiteskin pysy startilla "lukossa"?
Eli oli mahdollisuus vääntää, sitten ei muuta kuin pitempää jatkovartta ja aina välillä kunnon iskua siihen mutteriin, jos pääsee lyömään. Lämpöäkin sille voi tarjota jos on mahollisuus, lämpöö, iskua, vääntöö, eiköhän se niillä luovuta.
Tiukassa ne voi tosiaan olla, Lennyn koneessakin katottiin että onko se pe*keles yhtä puuta sen akselin kanssa kun oli niin hyvin ruoste sulauttanu ne yhteen.