No niin, meinasin jo että pääsen kirjoittelemaan kokemuksia rempatusta latasta mutta eihän nämä remontit
ikinä mene niinkuin on suunnitellut.
Heti aamusta aloiteltiin ja purin laapotista kaiken mahdollisen pois, konepellin, ilmanputsarin, venakopan, syylärin, maskin, laturin hihnan ja kaiken muun tiellä olevan.
Kyllä mä osasin odottaa että tuon hihnapyörän mutterin kanssa tulee ongelmia, mutta että ongelmia tulikin enemmän kuin yksi ladisti tarvitsee.
Vietettiin päälle 5 tuntia tuon mutterin parissa ilman tulosta.Voiman puuttesta se ei kiinni jäänyt, siitä vastasi päälle metrinen jatkovarsi hylsyn perässä. Ongelmana oli koneen pyöriminen vaikka mitä teki. Käsijarru päällä, iso vaihde tuvassa ja kaveri vielä polkemassa jarrua hytissä, niin kone senkun vain pyöri avaimen mukana, hyvin huonosti mutta niin paljon että kaikki voima katosi voimansiirrron/ whatever välyksiin
Koitettiin myös niin että pidettiin vääntimestä vastaan kun kaveri starttaili hytissä, tulos 0. Loppu vaan startista teho. Lattiaakin vasten laiteltiin avain, ja taas jälleen kerran loppu startista teho, mutteri istuu kiinni ku paska junttilan tuvan seinässä.
Hakattinhan sitä mutteriakin vielä lyöntiraudalla ja isolla vasaralla, mutta eihän siitäkään ollut mitään hyötyä kun se mutteri näyttää olevan jotain alumiini-tinaseosta, pienestäkin lyönnistä tulee hirveä vekki

Joten unohdettiin senkin hakkaaminen...
Kertokaapas onko enää mitään kikka kolmosta olemassa, millä pystyisi yrittämään jotain? Miten ihmeessä porukat on sitten pystynyt vääntämään tota mutteria, eikö muka kellään ole kone vaan pyörinyt mukana, eikö? Jos tuon jotenkin olisi saanut liikkumattomaksi niin johan tässä kohta ajeltas kotia kohti....
Jos nyt jotain positiivista haetaan, niin selvisi ainakin syy latan äänekkääseen jakopäähän. Kannen puoleinen laahain oli revennyt irti korvistaan ja tippunut sinne alas. Sain noukittua rautalangalla puolet laahaimesta, puolet jäi vielä sinne kun oli sekin paska mennyt poikki puolestavälistä.
Nyt on hyvät neuvot tarpeen! Pitääkö mun hakata täysin paskaksi se mutteri vai mitä? Miten saan koneen niin ettei se pyörähdä kun vääntää?
Ladakin on tuolla mummolan tallissa 8 kilsan päässä joten nyt ollaan aika kusessa tämän kanssa. Eikä tuolla voi ajaa edes mihinkään kun kaikki on ihan levällään.
