kokemuksia liikenteestä

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
maurichia

Re: kokemuksia liikenteestä

Viesti Kirjoittaja maurichia »

muistelinkin nähneeni tuon variksenpelättimen lahdessa ja aika haipakkaahan se tuntuu kulkevan kun 60 ajaa ja ohi tulee.. :?
tarkennas nyt vielä vähän että missä mä oon sut ohittanu ku en nyt muista mitään paikkaa missä oisin autoa ohittanu... :shock: en tolla kipolla tietääkseni vielä koskaan autoja oo ohitellu
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
ladoilla radalle

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

paikan nimeä en nyt muista mut kaistanvaihto oli käynnissä ja tuo kippo tuli kun tyhjästä siihen taakse ja ohi laski ja siten vasta pästiin kaistaa vaihtamaan..
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
maurichia

Viesti Kirjoittaja maurichia »

ladoilla radalle kirjoitti:paikan nimeä en nyt muista mut kaistanvaihto oli käynnissä ja tuo kippo tuli kun tyhjästä siihen taakse ja ohi laski ja siten vasta pästiin kaistaa vaihtamaan..
ettei olis ollu sitte ihan jossain keskustassa tai sitten esim starkin sillalla ku ei nyt muita paikkoja tule sitten ainakaan ittellä mieleen
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
iskäinhoaladaa

Viesti Kirjoittaja iskäinhoaladaa »

Höh yksi Volvo XC 70 ajoi minu eedessä ja sitten ohitin sen kuin se ajoi ali nopeutta :)
mutta se mulkku huomas että LADA!!!!!!!!!!!!!!!! OHITI sen 200hp MAASTURI VOLGAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Ja se oli NIIN Persseessä KIINNI varmaan 10000km kuin ei pääsyt ohi!!!
no mutta kuitenkin se oli puskurissa kiinni ihan lian kauan kuin ei päsy ohi kuin autoja tuli vastaa koko ajan, ja sitten kuin päästiin moottoritieille se lähti kuin "mummo sängystä" minun ohi..
Eli Wery Fast volga going

Ja sitten moottoritiellä ohitin yhden PEMARI E39 (525?vähintäin)
Itellä oöi vauhtia 120km/h noin
Ja sitten kysymy eikö sitä saa ohitaa ladalla muita? vai????

No se PemRI veti minun ohi ettå OHI ON!!!!
ff8728

Viesti Kirjoittaja ff8728 »

Ladalla saa ohittaa etupäässä jaappanissa tehtyä kulkuneuvoja. Etenkin saksanmaalla valmistettujen autojen ohittamista on syytä välttää.
Bemaria ajavan hermo ei ainakaan kestä edellä menijöitä. :)
warre 353w sedan,
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

mä kerran ohitin Samara Sedanilla moottoritien liittymän kohdalla hitaampaa ajoneuvoa, jonka eteen sitten koukkasi liittymästä yksi hitaasti ajava Audi, ajattelin että ajan siitäkin ohi kun ei sillä näyttänyt olevan menohaluja tosin nopeuden ero oli pieni. Sitten kun olin päässyt rinnalle taisi Audi kuski huomata, että stana sehä on Lada, sit alko painaa kaasua tosissaan ja häipyi kauas edelle. no eipä mun sitä sitten tarvinnut ohittaa, mutta olis luullu audin kiihtyneen jo rampista tohon ylinopeuteen eikä vasta kilometrin tai parin päästä
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
AI
Lada kerhon jäsen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Luuleekohan audi/bemari/mersumiehet tuota mun Ladaa Fiatiksi kun ei kovin usein tällaiseen törmää? Mustat kilvet Ladassa-> täysin mahdotonta!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Jusu

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Eilen ehtoolla likempänä kymmentä hurutin Jyväskylästä kuorma-autolla ja edessä körötteli pari ryssänkilvissä olevaa autoa, joku sitimaasturi ja suparu. Eivät järin kovaa vauhtia pitäneet, kaiken aikaa ajoin niitä volovonreuhkalla kiinni ja ohihan ei tietenkään ollut asiata kun yhteksänkymppiä oli max.

Oli ilmeisesti sitten mökki Himosrannasta katsottuna kun keksivät viime hetkellä sen tienristeyksen vasempaan ja sinnehän oli käännyttävä. :arrow: Siinä just risteyksen kohdalla eikä edes kahta metriä ennen sitten junttasivat jarrut pohjaan ja vinkkaria vasempaan. :evil: Vaikka minulla oli niihin hieman turpaväliäkin, niin romuahan siinä meinasi tulla kun rattaat pakkasi lukkoon jäisellä ajouralla.
Vilkuttelin niille valoja että suksikaa nyt johonkin helevettiin siitä ja koettihan ne siitä linkuttaa vasemmalle, mutta sitimaasturilla meni vähän pitkäksi ja se jäi vastaantulevien kaistalle poikittain ja suparu meinasi ajaa sen kylkeen. Minä taas tungin volovolla sen suparun ja aurausviitan välistä ohi ja revin alppitorven hantaakista mutta tuuba oli ilmeisesti jäätynyt täyteen räntää, kun katolta kuului vain astmainen vihellys. :roll:

Ei sentään kolahtanut joten painoin oikeanpuolimmaista ja jätin ryssät sinne vexlaamaan.
mikko853

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Kyllä tuntui että kaikki ajoivat tänään 20 alle rajoitusten vaikkei niin liukasta ollutkaan. Huvittavinta oli hyväntuulen tiellä jossa on 70km/h rajoitus. Molemmilla kaistoilla meni edessä 50-60km/h körötteleviä ja takaa tuli joku Kia:n tilaihme ja soitteli torvea pariin kertaan. McDonaldsin kohdalla toinen hidastelija kääntyi vasemmalle, toisen ehtiessä mennä valoista joihin jouduin itse pysähtymään. Kia ajoi viereen ja kun valot vaihtuivat näytti kuski kansainvälisiä käsimerkkejä ja lähti moottori äristen :lol:
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
ff8728

Illalla käytiin reissussa bussilla, työhyvinvointipäivvää pidettiin. Nelostietä tultiin jossakin Jyväskylän ja Leivonmäen välillä, vettä satoi, pimeää...Loskaakin oli tielläVastaan tuli pakettiauto, jota oli ohittamassa henkilöauto. Henkilöauto joutui perumaan ohituksen, kunnialla selvisi takaisin pakettiauton taakse paikalleen. Tilaaa ja aikaa ei kuitenkaaan ollut paljon. Kuten kuvaan kuuluu niin kovin näkyi räpsyttävän valojaan kun joutui keskeyttämään ohituksen.
Bussikuski joutui ottamaan jo vauhtia pois, ilmeisesti harkitsemaan eri ratkaisuja...Mikä meihin fiksuihin suomslaisin menee tuolla liikenteessä??
warre 353w sedan,
ff8728

Pitää vielä jatkaa, tulee kuitenkin päivittäin oltua tien päällä. Vuoden alkupuolella joku bemari ohitti minut 9- tiellä, navigaattorin mukaan ajoin satasta, kuten kuuluukin. Lähinnä mielenkiinnosta nostin nopeutta, navigaattorin mukaan sitten mentiin 145 tunnissa. Tultin sitten kaheksan kympin rajoitusalueelle, sitten köröteltiin jotakin 75 kilsaa tunnissa.
Bemarikuski siis ehkä hetken mielijohteesta vaan halusi näyttää, täältä pesee. Primeralla siis olin matkassa.
Onkohan niin että nykyään puretaan paineet tuolla liikenteessä? Ennen kun asiat takelteli niin lähdettiin hevosella, Iso-Antti ja Rannanjärvi malliin 8)
warre 353w sedan,
köhmä

Viesti Kirjoittaja köhmä »

Tää viimeinen on ihan hyvä pointti, sama siis mikä myös mainitaan liikenneturvan mainoksessa.

Se vaan menee silleen, että aina kaikki ohitukset eivät ole loppuun asti harkittuja. Voi olla, että tehdään vääriä oletuksia ja liian pikaisia ratkaisuja. Joku tilanne voi näyttää sillä hetkellä ihan hyvältä, mutta muutokset ja pahat tilanteet tulevat aina nopeasti eteen. Toki onhan tuolla varmaan joukossa myös itsetuhoisia, hulluja ja muutenkin vain huonoa liikennekäyttäytymistä harrastavaa (välinpitämätöntä) porukkaa.

Aina kaikki ei vain mene niin kuin on suunnitellut...ihmiset tekevät virheitä. Näin ollen liikenne vaatii veronsa, kuitenkin uhrit ovat aina turhia kuolemia.

ff8728 kirjoitti:Illalla käytiin reissussa bussilla, työhyvinvointipäivvää pidettiin. Nelostietä tultiin jossakin Jyväskylän ja Leivonmäen välillä, vettä satoi, pimeää...Loskaakin oli tielläVastaan tuli pakettiauto, jota oli ohittamassa henkilöauto. Henkilöauto joutui perumaan ohituksen, kunnialla selvisi takaisin pakettiauton taakse paikalleen. Tilaaa ja aikaa ei kuitenkaaan ollut paljon. Kuten kuvaan kuuluu niin kovin näkyi räpsyttävän valojaan kun joutui keskeyttämään ohituksen.
Bussikuski joutui ottamaan jo vauhtia pois, ilmeisesti harkitsemaan eri ratkaisuja...Mikä meihin fiksuihin suomslaisin menee tuolla liikenteessä??
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Ihmisillä on kauhea kiire, eikä pelisilmää lainkaan. Ohi on mentävä heti ja keinolla millä hyvänsä, kärsivällisyyttä on harvalla. Tuurilla pärjäävät vuodesta toiseen ja kuvittelevat olevansa hyviäkin kuskeja, kun volvo ei oo kertaakaan karannut käsistä siinä lumikinoksessa, missä pitää lähteä ohittamaan, kun ei se s**tanan kuorma-auto siinä edellä kulje kuin 89 km/h 80:n alueella. Aina sillon tällön tuuri loppuu ja siitä saadaan lukea lehdistä.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Ukki

Viesti Kirjoittaja Ukki »

Tervehdykse toivottelen.
Samaa asiaa olen minäkin nyt eläkeukkona ihmetellyt, että mihin ja miksi meillä nuorempina oli se ainainen kiire ja hoppu. En ole keksinyt mitään pätevää syytä, mutta muistan ne silloiset puolustelut kiireelle. Tyhjänpäiväisiä selityksiä ja ilme tärkeänä kuin peräruiskeen antajalla. Nyt ei ole kiirettä mihinkään. Olen havainnut sen, että ei kerkiä jokapaikassa käydä, eikä kaikkea tehdä ja harrastaa vaikka kuinka huhtoisi ja hosuisi.
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet :-)
ff8728

Tavallaan suuntasin juuri raskaan liikenteen kuskeille, miten he kokevat nuo poukkoilijat tuolla tien päällä. Rekan, bussinkin kuljettajalla on pakko olla pelisilmää, kuten Nonnis sanoo.
warre 353w sedan,
Vastaa Viestiin