köyhiä patentteja?
- NesteHukka
- Viestit: 722
- Liittynyt: 4.10.2003 12:37
- Paikkakunta: Tampere
Mulla oli aikanaan yksi 131 Fiat, jonka ostin just leimattuna ja se oli vaan väliaikainen, eli oli tarkoitus päästä sillä lähinnä yhden vuoden ajot.
Kiesus että se pirssi oli mätä! Kerran ajettiin parkkiin rotvallin yli, niin toinen etuiskarin pää tuli ylös niin että nokkapelti irvisti. No se vielä tuli korjattua ihan kunnolla, mutta kun toinen takaiskarin pää teki saman, niin nostin takakulmaa tunkilla, ja työnsin kakkosnelosta jousen päälle, että ryhti suoristuu.
Erilaisia rautalankapatentteja siinä riitti ja sähköt oli miten sattui, mutta kyllä sillä sen vuoden ajeli.
Kerran vaan saatiin rekisteriote täyteen merkintöjä poliisin puolesta. Löysivät jotakin 12 vikaa, mutteivat onneksi sitä kakkosnelosta. Kirjoittivat että lupa ajaa kotiin.
Tais mennä sen reissun jälkeen sitten se auto navetan taakse seisomaan...
Kiesus että se pirssi oli mätä! Kerran ajettiin parkkiin rotvallin yli, niin toinen etuiskarin pää tuli ylös niin että nokkapelti irvisti. No se vielä tuli korjattua ihan kunnolla, mutta kun toinen takaiskarin pää teki saman, niin nostin takakulmaa tunkilla, ja työnsin kakkosnelosta jousen päälle, että ryhti suoristuu.
Erilaisia rautalankapatentteja siinä riitti ja sähköt oli miten sattui, mutta kyllä sillä sen vuoden ajeli.
Kerran vaan saatiin rekisteriote täyteen merkintöjä poliisin puolesta. Löysivät jotakin 12 vikaa, mutteivat onneksi sitä kakkosnelosta. Kirjoittivat että lupa ajaa kotiin.
Tais mennä sen reissun jälkeen sitten se auto navetan taakse seisomaan...
Puliukkojen takuuvarma neuvo: Ole varma ja vapaa. Osta tenaa.
Tänä aamuna kuuden jälkeen kun töistä pääsin hyvin valvotun yön jälkeen napsahti kaasuvaijeripoikki
sidoin sitten kaasuläpän sähköjohdon pätkällä n.3/4 auki asentoon kännykän valossa eikä palanut kuin yksi sormi imusarjaan. Isolla tiellä oli ihan hyvä ajella kaupungissa vähän kehnompaa kun tuo luuska passatti olis halunnut mennä reilua satasta. Noh sytys virtaa katkomalla sain sovitettua nopeuden sopivaksi.

- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
Itse asiassa tuossa loppukesästä näin ihan livenä, miten äiti ajoi kahden lapsensa kanssa pappa-tunturilla syrjäkylän tiellä ja kaikki ilman kypärää!! Meinasin pysähtyä siihen ja pitää pienen oppitunnin liikenneturvallisuudesta.aon kirjoitti:Ja kyllähän Suomessakin kuulemma koko perhe (isä, äiti ja enemmän kuin yksi lapsi) on tehnyt matkoja yhden pappa-Tunturin selässä
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Vesisäiliön täyttöautomaatti tehdään näin:
Tarvitaan letku johon tulee painevesi,palloventtiili,muovikanisteri,hiekkaa,tanko ja rautalankaa tms.
Idea:
Muovikanisterissa oleva hiekka painaa vipuvarren avulla palloventtiilin auki.Itse kanisteri on kiinnitetty venttiilin karaan vipuvarren välityksellä.Hiekkaa laitetaan sen verran että kanisterin paino jaksaa avata palloventtiilin ja vedentulo alkaa.Kanisterin nostovoima pitää olla niin suuri että se jaksaa sulkea palloventiilin ja sulkea vedentulon.Vedenpinnan korkeus säädetään palloventtiilin korkeutta säätämällä suhteessa vesiastiaan.
Tarvitaan letku johon tulee painevesi,palloventtiili,muovikanisteri,hiekkaa,tanko ja rautalankaa tms.
Idea:
Muovikanisterissa oleva hiekka painaa vipuvarren avulla palloventtiilin auki.Itse kanisteri on kiinnitetty venttiilin karaan vipuvarren välityksellä.Hiekkaa laitetaan sen verran että kanisterin paino jaksaa avata palloventtiilin ja vedentulo alkaa.Kanisterin nostovoima pitää olla niin suuri että se jaksaa sulkea palloventiilin ja sulkea vedentulon.Vedenpinnan korkeus säädetään palloventtiilin korkeutta säätämällä suhteessa vesiastiaan.
Kyllä niitä patentteja on tullut tehtyä ja ollut mukana tekemässä isän ja vaarin kanssa... muistan kun isällä oli 142:n Volvo niin siitä laitettiin kuskin loka suoja kiinni lonkero pullon korkeilla ja popniiteillä ku seuraavana päivänä oli leima... mulla oli yksi peltikeula hiace bensa koneella se oli jotain vm. -77-79 (tupla lamppu) siinä oli uusinta näyttö ja vika listassa oli merkitty reikä kuskin penkin alla... no eimuuta kuin massa purkin kansi reikään kitillä kiinni ja massa päällä ai että oli hyvä... leima tuli... Ihmettelin kerran kun vaari teki pelti töitä autoon että se saisi uudelleen vietyä leimalle niin se hitsasi pellinpaloihin saumat valmiiksi ja sitten laittoi ne kiinni sika kitillä
kyselin että miksi se tekee noin niin se vastasi että ne on helpompi hitsata näin... mulla oli jetan takajarrujen kanssa ongelmia eikä se mennyt leimasta läpi sen takia... ei muuta kuin jarruputket paineentasaajalta ristiin ja avot kyllä otti hienosti kiinni ja leima paperiin... Tässä muutamia esimerkkejä patenteista...

- Samara87/88
- Viestit: 1006
- Liittynyt: 7.10.2006 14:33
- Paikkakunta: vesi
Samaran jäätyneen etuoven lukon saa auki lämmittämällä sytkärillä avaimen pään kuumaksi. sitten lukkoon, pyörityksen yritystä, kannattaa antaa olla sen siinä vähän aikaa.. tarvittaessa uudestaan...
ja kaippa ton työmaalta saadun kupariputkenpätkän, joka päätyi pakoputkenpääksi voi laskea köyhäksi patentiksi
ja kaippa ton työmaalta saadun kupariputkenpätkän, joka päätyi pakoputkenpääksi voi laskea köyhäksi patentiksi
