Sivu 36/52

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 28.12.2009 15:01
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Yhtään Hemmetin Vekotinta ei tule Ihan äkkiä Meikäläisen LataLaaneille

Nopeasti päässälaskettuna Romuja on 16 Kappaletta. Niillä on ajeltava hamaan hautuumaan porttiin asti, siis siihen asti kun jokainen on joko myyty tai ajettu hautuumailleen.

Vikanahan tässä on Starttimoottorin Solenoidi. Se joko oli valmis pakkasella pamahtamaan, kärsi siitä kuurausoperaatiosta ennen pakkasia ja niiden tultua tai sitten se kärsi kun irrottelin starttia väärin eli avaamalla muitakin mutskuja kun kiinnitysmutskut ennen kuin pääti irrotella.

Sittenhän toin vekottimen sisään ja kuivattelin.

Jos tämä vielä meinaa liikkua sen on liikutettava minut Kuusaalle, jossa puran SÄMIstä startin ja vaihdan sen tuon Rikotun tilalle. Ellei sitten joku Ystävä heitä minua SamaranStartilla. UUTTA EN osta, koska tämän vekottimen idea on ollut olla HALPA SamaraSedan. Ja koska minulla on täydellinen samanlainen Kuusaal.

Mutta tämä siis on vain tyypillistä minulle. Toisinaan on elämä niin mallissaan, että tietää joitain todella hankalia vaikeuksia olevan tulossa tai sitten minä etsin niitä. Tiedän sen aina jo ennen, koska alan ihmetellä että mihinkähän minua taas tällä hyvällä ajalla valmistellaan. No, tämä ei kuulu autoasioihin.

Mutta täytyy nyt hetken tuumata tätä tilannetta.

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 28.12.2009 15:59
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
StarttiSolenoidi on siis totaalijumissa. Tämä voidaan todeta seuraavasti:

Akulta tulee suoraan starttimoottorin solenoidille virta. Myös itse startti saa virran suoraan akulta solenoidin kautta.

Solenoidi siis toimii itse startin käynnistimenä ja sammuttajana.

Solenoidille tulee Herätevirta akulta virtalukon ja starttireleen kautta.

Virtalukko- ja Relevika voidaan sulkea pois antamalla starttimoottorille ja solenoidin kautta virta suoraan akulta. Akusta kytketään virta sekä solenoidin heräteapikoon ja päävirtahan tulee jo valmiiksi.

Käytännössä yhdistetään metallisella työkalulla Solenoidin Päävirtanapa ja Heräteliitos. Starttimoottorin pitäisi toimia tai ainakin pyörähtää jos solenoidi on kunnossa.

Jos metallinen työkalu kipinoi kun yhdistetään päävirtanapa ja herätenapa, käynnistysmoottorin solenoidi on jumissa.

SÄMPYssä tämä jumi on nyt Totaalinen.

KilikaliStartista puhuin aiemmin. Tämä tarkoittaa, että solenoidia ja itse starttimoottoria kolistellaan varovasti jollakin työkalulla. Tällöin solenoidin jumiutuneet kontaktit voivat liikahtaa ja solenoidi alkaa taas toimia kuten sen kuuluukin.

Jos tämä kolistelu ei auta niin ei auta kuin Työnnellä tai Vedellä käyntiin. Ja tämähän on talvella kaikille autoilijoille aivan JokaPäiväistä puuhaa. :lol:

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 28.12.2009 18:11
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Otsikkoa modattu tämän tilanteen edellyttämälle tasolle.

Tällaista otsikkohan kuljetin mukana alussa.

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 29.12.2009 19:59
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Nyt ostin SÄMPYyn todellisen Lelun! :shock:

On niin Jyhkeä Karjapuskuri/Valorauta että tämä on Kovaa Hevii. MöhköMaastureissa tällaisia näkee, mutta tämä on 2108/2109 -tarvike.

Meinasin tämän ostaa myyntiin, mutta ei taida kehdata myydä kun on niin MurhaaMaskia tiedossa itselle.

Sain Halavalla, koska on Venäjällä Samarassa tällainen kielletty. Oli jääny pyörimään nurkkiin.

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 29.12.2009 20:09
Kirjoittaja LADA 112 T.T
miten on suomessa kielletty vai ei?

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 29.12.2009 20:14
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Enpä tiedä Suomen Kielloista, mutta en ole tietävinäni. Sehän ei tule valojen eteen, koska se on nimenomaan tarkoitettu Samaraan. Mutta konepellin yli se kyllä tulee.

Ihan Järjetön laitos. Laittelen mitat tähän kun alan sitä todella ihailla.

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 29.12.2009 21:07
Kirjoittaja 1500i
LADA 112 T.T kirjoitti:miten on suomessa kielletty vai ei?
Voi olla :roll: Eikös "valorautojen" ja karjapuskureidenkin teko itse ole nykyään kiellettyä pitää olla jokin stanan hyväksyntä :mrgreen: :evil:

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 29.12.2009 21:12
Kirjoittaja 1500i
Onko mitään linkkiä missä näkisi tuon millainen on? Numerollakin voisi koittaa etsiä ven.kielisiltä sivuilta jos on ns.lisävaruste.
Enpä ole nähnyt muuten henkilöautoissa minkäänlaisia valo-ym. rautoja.

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 29.12.2009 21:27
Kirjoittaja Lada-Jussi
kai toi jostain akesta selviää, mut eikös joku hetki sitten ollut, että henkilöautoon ei saanut laittaa karjarautaa, mutta vastaavanlaisen sai laittaa jos se oli valoteline, eli jos kiinnittää karjarautaan lisävalot niin se olisi sallittu :D mut eikös jostain vuosimmalista lähtien ole maskitkin tosiaan automallikohtaisesti tyyppihyväksytty, että ei edes maskia saa vaihtaa jos ei sillä ole hyväksyntää kyseiseen mallisarjaan, sairasta sekoilua

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 29.12.2009 21:47
Kirjoittaja Pavlovits
Eikös sillä Samara 87/88 tai jotain sinnepäin Juuan vaiko Juankosken miehellä ollut siinä tuninkiSamarassa ollut niiden tietokonehärpäkkeiden lisäksi tuollainen karjapuskuri/valorauta?
Siis tämä:
Kuva

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 29.12.2009 22:06
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
On aika Keveä malli tuo tuossa kuvassa verrattuna tuohon Meikän Murhaan KarjaAuraan :lol:

Laitetaan kiinnostuneille lisätietoa myöhemmin. Ja on siinä niitä valopaikkakiinnikkeitä vaikka kuinka 8)

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 30.12.2009 7:15
Kirjoittaja Jusu
Tässäkin asiassa kuva valehtelisi enemmän kuin tuhat sanaa joten digidigi.... :idea:

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 30.12.2009 8:27
Kirjoittaja rudolf
Laitettaisko keräys pystyyn, et saatais Pöyhöimen saavutukset tänne kaikkien näkyville...
Olisko kolme euroo per äijä sopiva lähtölaukaus kamerarahastoon, hyvän asian puolesta...
Ja tietty myyjä joutuu opastamaan kameran ominaisuuksiin ja käyttöön "puoliväkipakolla tai muuten vaan ryhmän yhteisen painostuksen alla"...

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 30.12.2009 11:25
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Harmaametallivärinen KarjaPuskuri:

Alalaidan leveys: 95cm.
Yläkaaren leveys: 65cm.
Keskipoikkitangon leveys: 85cm.
Korkeus: 45cm.

Kehysputkien paksuus: 5cm
Poikkiputken paksuus: 4cm
5kpl AlaPystyputkia: 3cm

Alalaiden ja Sivuviistoputken välinen kulma: n. 65astetta
Yläputken ja Sivuputken välinen kulma: n. 135astetta

En kyllä tiedä yhtään miten tämä häkkyrä kiinnitettäisiin 2109. Kiinnityspisteet ovat kyllä raudassa selkeät. Johonkinhan sinne puskurin alle tuo alaosa olisi pultattava.

Keskipoikkipuusta lähtee kaksi tukevaa korvaketta, jotka lie kiinnitetään puskurin yläosan päältä.

Ylhäällä on sitten niitä paikkoja valoille.

Jos vaan jossain vaiheessa jaksan niin pultaan tuon kiinni ja panen vaikka pienen pienet valot sinne ylös valopaikkoihin. Johdotuksia ei tietenkään vedetä. ÄH! Ihan pelleilyä koko homma eli juuri tämän harrasteen mukaista.

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 30.12.2009 18:05
Kirjoittaja Jaakkima
Ettei se rauta tulisi kiinni etutukivarsien kiinnityspultteihin sinne puskurin alle. Tämä täysin hatusta vedetty arvaus, mutta puskurin alle kurkkimalla ja rautaa mallaamalla se kiinnitys selviää.