Paripäivää tässä on ollut ihanaa RomuVapaata. Kyllä tekee hyvää. Tämä hemmetin tietohärvelikin on ollut kiinni.
Nyt sitten olisi aika nostaa SÄMIn keula kohti taivasta ja alkaa kaivelemaan sieltä starttia ja syyläriä. Onneksi molemmat hommat ovat tuttuja, joten ei pitäisi isoa harmia näissä tuleman.
On vaan liian lauha keli talviselle SuomalaisUgrilaisella PihaRemontille. Vain viitisen astetta pakkasta. No, josko sitä jotain harmia kuitenkin tulisi vastaan, ettei nyt vaan vahingossakaan pääse liian helpolla.
Niin ja tutiinhan sitä toispäivänä taas Kuusaalle SÄMPY(LÄ)n kanssa. Moottori pelasti tutun hyvin matka-ajossa. Mutta mutta...
Epäilenpä, että oikeanpuoleinen vetonivel on aivan lopussa. Vetonivelten pölysuojakumithan ovat olleet ihan valmiit ainakin kesästä asti. Ja huomautukset niistä tulikin syynissä. Ja kun niillä on ajettu tuollaisenaan jo 13 000km niin eipä ole ihme.
Edellisellä retkellä Kuusaalt Joesuuhu oli jo havaittavissa kolkotusta. Nyt sitä oli huomattavasti enemmän. Kun auton antaa rullata vapaalla tai kytkin pohjassa ratissa tuntuu voimakas nykiminen ajoittain. Myös kevyellä moottorijarrutuksella nykimistä esiintyy vähän ja kolinaa. Tasainen veto päällä kolinaa joko on vähän tai ei yhtään.
Mutta vetonivel sen täytyy olla. Mikä muuten aiheuttaisi tuon nykimisen vapaalla. Veto päällähän vivel on jännityksessä eikä salli suurempia nykimisiä.
Tarkastettava se on kun nostelee SÄMPY(LÄ)n keulan startin ja syylärin vaihtoa varten. Eli vaihde päälle ja renkaasta kokeilemaan klappeja ja kolinoita.
Pakko sen olisi kestää Joesuuhu asti ja sieltä vielä Sortavalaan eli n. 500km. En nimittäin itse ala itse vaihtelemaan.