E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Tulipahan mieleen kun tänään Yale:a starttailin kovempien pakkasten jälkeen (eli Mazdan 2-litrasta) komean höyrypatsaan saattelemana, että tuleehan tuosta nestekaasun polttamisesta varmasti paljon enemmän vesihöyryä öljyjen iloksi kuin E10:stä. Ja ajelevathan ne tuolla muualla euroopassa LPG:llä ihan tosissaan, tappavatko sitten autojaan tuolla kamaluudella kun öljyt laimenee ja vaikka mitä kamalaa?
Yalen Mazda on vuodelta -87, on kai se jo jonkin verran kaasua nähnyt, kunnossa ei ole kyllä moittimista.
Yalen Mazda on vuodelta -87, on kai se jo jonkin verran kaasua nähnyt, kunnossa ei ole kyllä moittimista.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Onko pakko jos ei taho?
Minä haluaisin ajaa ladaa 98E5 bensalla. Ja haluaisin tankata sitä kaikkiin nyt omistuksessani oleviin, sekä tuleviin bensalla käyviin vekottimiin. Saanko?
Minun puolesta muut saavat tankata 95E10 bensaa, jos haluavat.

Minä haluaisin ajaa ladaa 98E5 bensalla. Ja haluaisin tankata sitä kaikkiin nyt omistuksessani oleviin, sekä tuleviin bensalla käyviin vekottimiin. Saanko?
Minun puolesta muut saavat tankata 95E10 bensaa, jos haluavat.

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Eihän sitä kukaan ole kieltäny ettei sais 98 tankata. Ite jatkan koe mielessä tuolla e10:llä ajamista.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Etkö sinä ole kakarana saanut tarpeeksi huomiota vai mitä kun joka helevetin asialle pitää hakemalla hakea hyväksyntää, jos et halua asentaa konepellille ilmanohjaimia tai tankata eekymppiä tai mitä ikinä...
Tie kuule justiin niinkuin ihte tykkäät, niin minäkin teen ja tasan 5 veisaan siitä mitä muut on mieltä.
Ei sitä tarvia maaliman tappiin asti toitottaa jos tekee jotain eri tavalla kuin muut.
Ja juu en ihtekään tankkaa eekymppiä.

Tie kuule justiin niinkuin ihte tykkäät, niin minäkin teen ja tasan 5 veisaan siitä mitä muut on mieltä.

Ei sitä tarvia maaliman tappiin asti toitottaa jos tekee jotain eri tavalla kuin muut.
Ja juu en ihtekään tankkaa eekymppiä.
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Minä tankkaan e10 ja en ole mitään häiriöitä havainnut. Kaveripiirissäkin on tehty kokeiluja paljon vahvemmillakin etanoliseoksilla, eikä mitään häiriöitä ole ollut. Mistään autosta ei ole ainakaan vielä öljyt vuotaneet yli tai polttoainelinjat sulaneet. Toki uskon että kaikki on mahdollista mutta mikä sitten on se suora etanolin vaikutus yli kymmene- ja kaksikymmentävuotta vanhoille autoille??
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Vastasin lähinnä nimimerkki "kustaa":lle. Haluan pitää mutuni, ja ajella ysikasilla, vaikka hän yllyttikin ajelemaan ysivitosella.Jusu kirjoitti:Etkö sinä ole kakarana saanut tarpeeksi huomiota vai mitä kun joka helevetin asialle pitää hakemalla hakea hyväksyntää, jos et halua asentaa konepellille ilmanohjaimia tai tankata eekymppiä tai mitä ikinä...![]()

Vai että kakarana jäänyt huomiot vähille. Jep.
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Rauhallisuutta toverit.Vielä ei oo todennäkösest mitää tapahtunu E10:n takia,mut jos joskus todetaa,että näin kävi,niin mie voisin myydä kovaa ylihintaa 111:n,millä on ajettu bensalla.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Just just.
Onko tuo kovaa ylihintaa 111 jokin erikoismalli?
Mahtava visio, kunhan ei muuttuisi alkuperäisempään merkitykseensä.Marko kirjoitti:mie voisin myydä kovaa ylihintaa 111:n,millä on ajettu bensalla
Onko tuo kovaa ylihintaa 111 jokin erikoismalli?
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
98:lla ajettu speciaal edition.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Noin jännää erikoiispainosta ei näe kuin radiossa.Marko kirjoitti:98:lla ajettu speciaal edition.
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit Ladassa
Hyvät toverit!
Puolueemme seuraa huolestuneena keskustelun karkaamista käsistä. Jotkut toverit ovat ottaneet asiakseen avoimesti hyökätä vapaan tiedonvälityksen kanavallamme toisia vastaan. Tällainen toiminta ei voi jatkua. Erään toverin huolellisesti ja asiantuntemuksella perustellut kommentit ovat herättäneet joissakin suurpääomalle ominaisia ja asiaankuulumattomia kannanottoja. Ameriikkalaiset imperialistit eivät saa tuhota Ladaa eikä siihen liittyvää keskustelua sen enempää kuin ryöstää Ladan öljypohjassa olevaa öljylähdettäkään. Pitäkäämme keskustelu asiallisena ja edelleen tosiasioihin ja dokumentteihin tukeutuvana. Imperialistien kehittämässä internetissä on muualla riittävästi keskustelupalstoja joilta voi rauhassa etsiä älyllistä olentoa pelkäämättä että sellainen löytyy. Lada- foorumista ei pidä tulla sellaista!
Puolueemme seuraa huolestuneena keskustelun karkaamista käsistä. Jotkut toverit ovat ottaneet asiakseen avoimesti hyökätä vapaan tiedonvälityksen kanavallamme toisia vastaan. Tällainen toiminta ei voi jatkua. Erään toverin huolellisesti ja asiantuntemuksella perustellut kommentit ovat herättäneet joissakin suurpääomalle ominaisia ja asiaankuulumattomia kannanottoja. Ameriikkalaiset imperialistit eivät saa tuhota Ladaa eikä siihen liittyvää keskustelua sen enempää kuin ryöstää Ladan öljypohjassa olevaa öljylähdettäkään. Pitäkäämme keskustelu asiallisena ja edelleen tosiasioihin ja dokumentteihin tukeutuvana. Imperialistien kehittämässä internetissä on muualla riittävästi keskustelupalstoja joilta voi rauhassa etsiä älyllistä olentoa pelkäämättä että sellainen löytyy. Lada- foorumista ei pidä tulla sellaista!

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit Ladassa
Nytkö se on sitten ratkaistu:
http://www.iltasanomat.fi/autot/Tekniik ... 44851.html
http://www.iltasanomat.fi/autot/Tekniik ... 44851.html
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit Ladassa
pitäisikö sytytys ennakkoa säätää sitten toiseen suuntaan jos haluaa hyödyn korkeammasta oktaanistakin?
jos kyllä, niin miten se tehdään samarassa?
joissakin autoissahan on sellainen "pistoke/lätkä/sulakeen näköinen" jossa lukee 95/98 ja sen voi kääntää konehuoneessa haluamaansa asentoon, mutta minä en ole tuollaista säätö palikkaa samaran konehuoneessa nähnyt...
jos kyllä, niin miten se tehdään samarassa?
joissakin autoissahan on sellainen "pistoke/lätkä/sulakeen näköinen" jossa lukee 95/98 ja sen voi kääntää konehuoneessa haluamaansa asentoon, mutta minä en ole tuollaista säätö palikkaa samaran konehuoneessa nähnyt...
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit Ladassa
Jos nyt puhutaan vapaasti hengittävästä moottorista, niin ei pidä.thaveri kirjoitti:pitäisikö sytytys ennakkoa säätää sitten toiseen suuntaan jos haluaa hyödyn korkeammasta oktaanistakin?
edit: Ja jos vielä tarkennetaan sen verran, että vapaasti hengittävästä moottorista ei saa ilman fyysisiä muutoksia (puristussuhteen nostoa) 'ulosmitattua' suuremman oktaaniluvun hyötyjä.
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit Ladassa
Tuohan riippuu lähtökohdasta. Jos moottori (vapaasti hengittäväkin) on alkujaan tehty 98:lle, niin käyttämällä 98 oktaanista saa enemmän tehoja kuin käyttämällä 95 oktaanista. Teho laskee 95:ttä käytettäessä semmoisessa moottorissa, joka on suunniteltu käyttämään 98:a.