Sivu 38/58
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Lähetetty: 12.3.2011 0:58
Kirjoittaja mush
Tulipahan mieleen kun tänään Yale:a starttailin kovempien pakkasten jälkeen (eli Mazdan 2-litrasta) komean höyrypatsaan saattelemana, että tuleehan tuosta nestekaasun polttamisesta varmasti paljon enemmän vesihöyryä öljyjen iloksi kuin E10:stä. Ja ajelevathan ne tuolla muualla euroopassa LPG:llä ihan tosissaan, tappavatko sitten autojaan tuolla kamaluudella kun öljyt laimenee ja vaikka mitä kamalaa?
Yalen Mazda on vuodelta -87, on kai se jo jonkin verran kaasua nähnyt, kunnossa ei ole kyllä moittimista.
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Lähetetty: 12.3.2011 12:03
Kirjoittaja E.P.
Onko pakko jos ei taho?
Minä haluaisin ajaa ladaa 98E5 bensalla. Ja haluaisin tankata sitä kaikkiin nyt omistuksessani oleviin, sekä tuleviin bensalla käyviin vekottimiin. Saanko?
Minun puolesta muut saavat tankata 95E10 bensaa, jos haluavat.

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Lähetetty: 12.3.2011 18:26
Kirjoittaja jta
Eihän sitä kukaan ole kieltäny ettei sais 98 tankata. Ite jatkan koe mielessä tuolla e10:llä ajamista.
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Lähetetty: 12.3.2011 18:31
Kirjoittaja Jusu
Etkö sinä ole kakarana saanut tarpeeksi huomiota vai mitä kun joka helevetin asialle pitää hakemalla hakea hyväksyntää, jos et halua asentaa konepellille ilmanohjaimia tai tankata eekymppiä tai mitä ikinä...
Tie kuule justiin niinkuin ihte tykkäät, niin minäkin teen ja tasan 5 veisaan siitä mitä muut on mieltä.

Ei sitä tarvia maaliman tappiin asti toitottaa jos tekee jotain eri tavalla kuin muut.
Ja juu en ihtekään tankkaa eekymppiä.
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Lähetetty: 12.3.2011 18:55
Kirjoittaja pressa
Minä tankkaan e10 ja en ole mitään häiriöitä havainnut. Kaveripiirissäkin on tehty kokeiluja paljon vahvemmillakin etanoliseoksilla, eikä mitään häiriöitä ole ollut. Mistään autosta ei ole ainakaan vielä öljyt vuotaneet yli tai polttoainelinjat sulaneet. Toki uskon että kaikki on mahdollista mutta mikä sitten on se suora etanolin vaikutus yli kymmene- ja kaksikymmentävuotta vanhoille autoille??
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Lähetetty: 12.3.2011 19:29
Kirjoittaja E.P.
Jusu kirjoitti:Etkö sinä ole kakarana saanut tarpeeksi huomiota vai mitä kun joka helevetin asialle pitää hakemalla hakea hyväksyntää, jos et halua asentaa konepellille ilmanohjaimia tai tankata eekymppiä tai mitä ikinä...
Vastasin lähinnä nimimerkki "kustaa":lle. Haluan pitää mutuni, ja ajella ysikasilla, vaikka hän yllyttikin ajelemaan ysivitosella.
Vai että kakarana jäänyt huomiot vähille. Jep.
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Lähetetty: 12.3.2011 22:18
Kirjoittaja Marko
Rauhallisuutta toverit.Vielä ei oo todennäkösest mitää tapahtunu E10:n takia,mut jos joskus todetaa,että näin kävi,niin mie voisin myydä kovaa ylihintaa 111:n,millä on ajettu bensalla.
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Lähetetty: 13.3.2011 1:05
Kirjoittaja Kustaa
Just just.
Marko kirjoitti:mie voisin myydä kovaa ylihintaa 111:n,millä on ajettu bensalla
Mahtava visio, kunhan ei muuttuisi alkuperäisempään merkitykseensä.
Onko tuo kovaa ylihintaa 111 jokin erikoismalli?
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Lähetetty: 13.3.2011 1:16
Kirjoittaja Marko
98:lla ajettu speciaal edition.
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit moottoreissa
Lähetetty: 13.3.2011 1:33
Kirjoittaja Kustaa
Marko kirjoitti:98:lla ajettu speciaal edition.
Noin jännää erikoiispainosta ei näe kuin radiossa.
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit Ladassa
Lähetetty: 15.3.2011 10:52
Kirjoittaja Latari
Hyvät toverit!
Puolueemme seuraa huolestuneena keskustelun karkaamista käsistä. Jotkut toverit ovat ottaneet asiakseen avoimesti hyökätä vapaan tiedonvälityksen kanavallamme toisia vastaan. Tällainen toiminta ei voi jatkua. Erään toverin huolellisesti ja asiantuntemuksella perustellut kommentit ovat herättäneet joissakin suurpääomalle ominaisia ja asiaankuulumattomia kannanottoja. Ameriikkalaiset imperialistit eivät saa tuhota Ladaa eikä siihen liittyvää keskustelua sen enempää kuin ryöstää Ladan öljypohjassa olevaa öljylähdettäkään. Pitäkäämme keskustelu asiallisena ja edelleen tosiasioihin ja dokumentteihin tukeutuvana. Imperialistien kehittämässä internetissä on muualla riittävästi keskustelupalstoja joilta voi rauhassa etsiä älyllistä olentoa pelkäämättä että sellainen löytyy. Lada- foorumista ei pidä tulla sellaista!

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit Ladassa
Lähetetty: 16.3.2011 9:32
Kirjoittaja Pavlovits
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit Ladassa
Lähetetty: 16.3.2011 10:38
Kirjoittaja thaveri
pitäisikö sytytys ennakkoa säätää sitten toiseen suuntaan jos haluaa hyödyn korkeammasta oktaanistakin?
jos kyllä, niin miten se tehdään samarassa?
joissakin autoissahan on sellainen "pistoke/lätkä/sulakeen näköinen" jossa lukee 95/98 ja sen voi kääntää konehuoneessa haluamaansa asentoon, mutta minä en ole tuollaista säätö palikkaa samaran konehuoneessa nähnyt...
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit Ladassa
Lähetetty: 16.3.2011 16:26
Kirjoittaja gnz
thaveri kirjoitti:pitäisikö sytytys ennakkoa säätää sitten toiseen suuntaan jos haluaa hyödyn korkeammasta oktaanistakin?
Jos nyt puhutaan vapaasti hengittävästä moottorista, niin ei pidä.
edit: Ja jos vielä tarkennetaan sen verran, että vapaasti hengittävästä moottorista ei saa ilman fyysisiä muutoksia (puristussuhteen nostoa) 'ulosmitattua' suuremman oktaaniluvun hyötyjä.
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit Ladassa
Lähetetty: 16.3.2011 18:07
Kirjoittaja E.P.
Tuohan riippuu lähtökohdasta. Jos moottori (vapaasti hengittäväkin) on alkujaan tehty 98:lle, niin käyttämällä 98 oktaanista saa enemmän tehoja kuin käyttämällä 95 oktaanista. Teho laskee 95:ttä käytettäessä semmoisessa moottorissa, joka on suunniteltu käyttämään 98:a.