Sivu 40/52

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 19.1.2010 20:39
Kirjoittaja Jokari
Esitin kai joskus ystävällisen, mielenterveyden ylläpitämiseen suunnatun auton ostamattajättämisvinkin, koska tiesin että tämänkaltainen lopputulos on väistämätön ja itsestäänselvä.

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 20.1.2010 16:06
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Vaihtelenpa SÄMPY(LÄ)n piruuttaan vielä Neulaventtiilin ja nuo solenoidit. Katsotaan nyt sitten.

Aika hyviä ohjeita tuolla Axtec -korjausoppaassa on, kun olen alkanut ymmärtää mistä siellä puhutaan. Niin ja tietenkin kun kaasarin osien nimet alkavat olla tuttuja niin on helpompi niitä tavata.

Ja olisihan se kivempi lahjoittaa SÄMPY(LÄ) jollekin, jos sen kaasari toimisi paremmin. Kyllähän sillä nytkin ajelee, mutta toiminta on sen verran epävakaata, etten minä enää viitsi sen kanssa pelata, kun kilometrejä tulee melko paljon, jos autolla meinaa ajella.

Polkupyörä on täällä Joensuussa oiva kulkuväline.

Nyt on Kaasari SÄMPY(LÄ)stä revitty irti, joten ei tarvitse lähteä leikkimään sen kanssa edes pieniä matkoja. Tuleepahan Polkaistua jos on tarve liikkua.

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 20.1.2010 17:33
Kirjoittaja Jusu
Taisi tuo teikäläisen samarointi sitten viimein saavuttaa jonkinlaisen kulminaatiopisteen kun tavara lähtee hakupalkalla?

Minä en kyllä enää lahjoitettavan tavaran kanssa käsiäni viitisisi liata, pitäisi kelvata jo kaikkine vikoineen ja likoineen jos ilman saa.
Jos ei kelepaa niin aina voi soittaa romukouran paikalle, sille ei lie väliä vaikka vähän nykii tai yskii. :idea:

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 20.1.2010 18:10
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Vielä minä noita Kaasareita näköjään käsissäni tuossa pyörittelen.

En vain nyt millään käsitä, mikä vekotin tuossa kaasarissa on väärin, kun kakkoskurkku ei aukea.

Kunpa nuo harjoituskappaleetkin olisivat yhtä puhtaita kuin tuo varsinainen.

Kaksi kokonaista harjoituskappaletta tuossa on ja yksi paloiksi revitty.

Kunhan nyt jotain täällä MökkiUkkona näpertelen.

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 20.1.2010 18:32
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Niin onko tämä sitä LataLakkoa vai selvisinkö pahimmasta kuin Koira Karvanvaihdostaan?

Ainakin tuli jotakin ratkaisuja tehtyä.

Siksi kai räpellän tuota SÄMPY(LÄ)n kaasaria, että en usko sen kenellekään kelpaavan.

Pannaan paaliin sitten joskus myöhemmin.

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 20.1.2010 20:00
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kylläpä kesti selvittää 2kurkun aukeamattomuus. Nyt se aukeaa.

Ongelmana oli se kaikkein pienin jousi, joka siellä kaasarissa on. Olipas hivenen liian kireällä eikä päästänyt yhtä vivuston uloketta tarpeeksi alas, jotta Toisiokurkun Lukitsijan Tuki voi kaapata sen mukaansa ja liikuttaa Toisiokurkun Kaasuläpän Lukitsijaa niin, ettei se lukitse kurkkua mekaniikan välityksellä.

Helppoa vai mitä.

Nyt sitten vaihdetaan solenoidit, neulaventtiili ja tarkastetaan vielä BI -metallijousen säätö.

Onko näillä sitten mitään tekemistä Vekottimen toiminnan kanssa? Olkoonpa tai ei. Onhan tullut kokeiltua.

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 20.1.2010 20:04
Kirjoittaja pikku-maukka
mitäs meinasit sitten jos toimiikin kuin unelma, kun kyllä oma asteekki jossa on toiminut. päästöt tosin persiillään oli kun vikalistaa hain kaasariin en kajonnutkaan ikinä kun kerta kulki.

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 20.1.2010 20:47
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
No, jos toimii kun Unelma, niin ajetaan kuin viimeistä päivää niin kauan kun tulee se SyyninAika.

Käytän päästötestissä ja jos on kaikki Phärssiillään, niin siihen jää.

Ja voihan joku haluta tämän. Mutta ei ne onkelmat tuohon kaasariin lopu.

Ihan vaan opettelen tätä Axtec -härpäkettä vastaisen varalle.

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 21.1.2010 7:56
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Jopas taas aamutuimaan tein Löydön! :shock:

Kohokammiot! Ei voi toimia Kaasutin, jos kohokammiot ovat tuossa kunnossa.

Liitumaista kellertävää massaa oli kuivunut koko polttoainepinnan alueelle. Kun kaman irrotti siitä muodostui takertuvaa kellertävää pölyä.

Eli pahat ensioireethan tulivat silloin erään VenäjänTankkauksen jälkeen. Kyllä tästä voidaan jos Vedellä muutakin kuin Johtopäätöksiä jostakin.

Voihan osa tuosta kamasta olla irronnut SÄMPY(LÄ)n tankistakin, mutta kyllä sitä on täytynyt riesakseni kulkeutua Venäjältä.

No, vaihdetaan Solenoidit ja Neula.

Olisikohan tuo Kaasari putsailtava Paineilmalla vai Viinalla? Vaikohan kenties molemmilla.

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 21.1.2010 8:19
Kirjoittaja Warreossi
Onkos tuo SÄMPY(LÄ) jossain vaiheessa seissyt pitkään?Bensa alkaa nykyisin vanhemmiten hajoamaan useisiin osiin.Missä bensa sitten onkin kosketuksissa,sinne alkaa muodostumaan hartsia,lakkaa yms.aineita jotka tukkivat kyllä kaasarin.Ilmeisesti kylmä nopeuttaa hartsin erottumista bensasta.Itselle on tullut pari Warren kaasaria vastaan,jossa on kohokammio samassa kunnossa kuin SÄMPYLÄ(SSÄ).Molemmissa tapauksissa auto oli seissyt talven ulkona.

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 21.1.2010 8:31
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Tässä tapauksessa tilanne on kuitenkin se, että minähän jo avasin tuon kaasarin tuossa alkusyssynä. Silloin tätä kamaa ei ollut havaittavissa.

Onhan se toiki mahdollista, että tämä mönjä on lähtenyt liikkeelle tankista tämän jälkeenkin.

Tulihan tuo ajeltua tyhjille muutaman kerran. Oppisikohan nyt jo, että ei sitä ole aivan pakko opetella, kuinka paljon autolla voi ajaa vielä kun polttoainemittarin valo palaa.

Näyttää kuitenkin, että minun on tehtävä kaikki hölmöydet vähintään 100kertaa, ennen kuin uskon tai edes tajuan aiheuttavani hemmetin moisia harmeja itselleni.

Kävihän sitä tuossa pikku turmakin. EGR -venttiilin sisääntuloputki katkesi juurestaan irrotellessani kaasaria. Saattoi se kyllä muutenkin olla väsynyt jo valmiiksi. Korjaaminen voi olla mahdotonta, koska pätkää ei saa sisältä pois muuta kuin ehkä poraamalla. Tähän en ryhdy. Juottaa voisi kokeilla, mutta tuskin kiinnittyy kovinkaan hyvin.

EGR -venttiili on pakokaasun takaisin kierrätysventtiili jolla pyritään vähentämään NOx eli haitallisia typpiyhdisteitä pakokaasuista. Letku on kuitenkin niin ohut, että tuskin tuo vaikuttaa kovinkaan hirvittävästi. Tulppaan liittymän niin ei mahda kulkuominaisuuksiin paljon vaikuttaa. Tai sitten koitan juotella.

Ei kai tässä sitten ole kun Puristuspaineiden mittaus, mahdollinen kannen avaaminen ja uuden laitto tilalle. Pikkuhommia.

Näin nämä vaikuttavat pikkuhommilta kun hävitin kaiken Pakon ja aloitin Pakottoman Tekemisen. Tekee jos lystää tai antaa lelun pois tai ajaa pyörällä tai kävelee...

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 21.1.2010 13:38
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Nyt on taas sitten Axtec -kaasari kasassa.

Neulaventtiilin toiminta varmistettu solenoidisuuttimet vaihdettu, kohon oikea asema ja toiminta tarkastettu, kohokammio puhdistettu, suuttimet avattu ja puhallettu, sisäinen polttoainesuodatin puhdistettu, tiivisteet tarkastettu, vivuston ja BI -metallijousen oikea asema tarkastettu...

Ja toivottavasti nämä kaikki menivät oikein.

Kakkoskurkku aukeaa, ilmaläppä menee kokonaan kiinni ja vivustot ovat herkät. Jätän tällä kertaa voitelun. Sinne kertyy kuitenkin heti kamaa jos noita öljyilee. Siellä on melko kivasti vielä liukastetta aiempien voitelujen jäljiltä.

Puristuspaineiden kimppuun olisi seuraavaksi hyökättävä. Tulpathan tuolla on valmiiksi irti. Akku kiinni ja mittari reikään. Mutta ei tänään.

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 22.1.2010 9:10
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Pitänee sitten pyöräyttää nuo PuristusPaineet.

Pienin PuristusPaine näyttäisi korjausoppaan mukaan 10,0 bar.

Hät'hätää mittasin tuossa aiemmin nuo, ja 1. sylinterissä näytti olevan ehkä juuri ja juuri yli tuon 10 bar.

No, kokeilen uudelleen.

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 22.1.2010 10:25
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Siellähän ne paineet olivat. En viitsinyt pyöräyttää kuin YkkösPataa.

YkkösPadastahan niitä ääntelyitä ja louskutuksia oli kuulunut. Ennustinkin, että kun Kattila koliseen, niin Kapustat ovat myöskin huonossa kunnossa. Ja näin on.

Ykkössylinterissä puristuspaine on melko tarkaan 8 bar eli aivan liian vähän.

Nyt taas tuumataan. Voisihan sitä hakea Kuusaalt kannen.

No, joka tapauksessa avaan tuon Padan ja katson miltä se näyttää.

Re: SamaraSedan 1500 Axtec -95 SÄMPY(LÄ) ja KaksoisVeli SÄMI

Lähetetty: 22.1.2010 14:41
Kirjoittaja pikku-maukka
onkos tää nyt sit joku osa-aikanen lakkoa?? vai mikä kun hommia tehään mutta rauhaksee miten keretää ja jaksetaa