Sivu 5/9
Lähetetty: 30.3.2006 21:32
Kirjoittaja hougan
noniin ja jumissa ollut kone irtisanoi männänrenkaat.

eaton ei ahdannut kuin 0.1bar.
kori on sentään tullut jo hommattua. päästötön nappisilmä.
lohko tulee nyt croma turbosta ja eaton jätetään toistaisexi pois kuvioista.
pitää ruvetaa suunnitteleen sitä öljypumpun muokkaustakin.
täx kesäx kuitenki pitäis saada larpa kadulle ja teho 180-200hv 1-1.2bar.
mitä nyt vakio kansi ja nokat antaa...
Lähetetty: 31.3.2006 9:08
Kirjoittaja noose01
Eikös kansi ole sellainen mihin kannattaisi ihan ensimmäiseksi tarttua?
Ei tartte ruuvvata niin paljon ahtoa...
Lähetetty: 31.3.2006 11:06
Kirjoittaja hougan
ei kerkee.

Lähetetty: 4.4.2006 23:48
Kirjoittaja Stefa
Vakionokilla on graleista otettu yli 400, eli piisaavat hetken matkaa. Kanteen olisi ainakin pronssiohjurit pakopuolelle asiaa, samalla sitä olisi helppo hieman avartaa. Imu menee kyllä vakionakin pitkälle. Pronssiohjurit saa sovitettua mm. 315 bemarista, eli ainakin joistain M10 sarjan moottoreista.
Kun sen koneen tekee ensin nopeasti, ajaa 500m, poks, ja sitten tekee sen uusiksi, niin onko se sitten säästöä missä kohdin?
Tuohon kansihommaan menee päivä kun osat on valmiina. Sorvi olisi kanssa hyvä olla, mutta ilmankin pärjää.
Lähetetty: 5.4.2006 1:17
Kirjoittaja hougan
twin cameissa on eri nokat eri malleissa.
kaveri tekee kannen.
sillä on ritmo 130TC:n nokat ja ite tehty kansi. ohjurit kokonaan pois. siis kanavista. 0.78bar 278hv.
Lähetetty: 5.4.2006 16:42
Kirjoittaja larbatzi
hougan kirjoitti:twin cameissa on eri nokat eri malleissa.
kaveri tekee kannen.
sillä on ritmo 130TC:n nokat ja ite tehty kansi. ohjurit kokonaan pois. siis kanavista. 0.78bar 278hv.
respect

ihan kivasti tullut tehoo...
Lähetetty: 5.4.2006 19:45
Kirjoittaja Stefa
Löytyy eri nokkia, oikeastaan kaksia. Muita, ja nuo 130 Ritmon. Jälkimmäiset onkin tosi hyvät virinokat turboon. Kyllä 2-litraisesta tc:stä pitääkin yli 250 tulla alle barin ahdoilla. Jos on pienempi niin sitten kumarrus. Mutta hyvät on lukemat, kertoo jotain tuon kannen potentiaalista

Onkos moni lukenut gti:stä

jutun Haakanan murtoluvusta? 1,4 bar ja 550hv, tosin 16V.
Lähetetty: 5.4.2006 19:46
Kirjoittaja Mäntä
ei ne koneet taida kestää jos ne ohjurit on otettu kokonaan pois kanavista tai ainaskin kuluu äkkiä
tehojahan kyllä tulee kun virtaus paranee
Ford sierrassa, mutta sehän ei ole auto

ei ainakaan kestä

Lähetetty: 5.4.2006 20:38
Kirjoittaja Stefa
Swift kirjoitti:ei ne koneet taida kestää jos ne ohjurit on otettu kokonaan pois kanavista tai ainaskin kuluu äkkiä
tehojahan kyllä tulee kun virtaus paranee
Ford sierrassa, mutta sehän ei ole auto

ei ainakaan kestä

Kysymys on vain siitä mitä hakee, tästäkin on jo ollut juttua monasti. Ne kestää aikansa katkaistuina ja kestoa voi parantaa nostamalla ohjurit niin ylös kuin voi. Itse vain ohennan nuo kanavan osalta, ottaa tuon menetetyn virtauksen sitten muuten kiinni. Tuossa punaisessa on ohjurit kanavan katon tasossa.
Turbossa tuo pakopuli on se joka määrää tehon. Imua autetaan paineella, mutta pako toimii lähes kuten vaparissa.
Lähetetty: 5.4.2006 22:46
Kirjoittaja hougan
siinä ritmossa kun se oli vielä vapari oli ohjurit pois kanavista. sillä ajettiin 60000-70000 km tyyliin kaasupohjassa. (n.180hv) ainuttakaan ongelmaa ei ollut koneessa. tiedä sitten kuluttaako ohjurien lyhennys tai jotain mutta itse en tiedä ketään jolla olis ollut ongelmia sen suhteen...
Lähetetty: 6.4.2006 8:45
Kirjoittaja Mäntä
joo no en sitte tiiä

Lähetetty: 6.4.2006 15:41
Kirjoittaja RussianTUNER
onks tää Lada Raumalla?

Lähetetty: 8.4.2006 14:58
Kirjoittaja hougan
kyllä vaan raumalla.
auto itse on vielä "metsässä" = paaljoon hitsattavaa.

Lähetetty: 8.4.2006 16:08
Kirjoittaja RussianTUNER
hougan kirjoitti:kyllä vaan raumalla.
auto itse on vielä "metsässä" = paaljoon hitsattavaa.

Jassoo. Tulkaa sitten joskus piipahtaa Laitilassakin.

Lähetetty: 21.4.2006 17:59
Kirjoittaja hougan
ei oo sitte tullu tehtyy mitään. tarvitaan inspiraatiota. moottori on nyt ainaski iha atomeina. kampiaxeli hiottu. joku ku kasais vielä.

ja hitsais auton.

ja jne...