mun vastaus lukee oikeastaan tuossa mun allekirjoituksessa
mä olen jättänyt monia ihania orkkisklassikoita ihan vaan ostamatta, että ne ei mätänisi pihalla, mutta en tiedä minkälaiseen käsittelyyn ne sittemmin on päätynyt, olisiko takapiha kuitenkin ollut parempi vaihtoehto.
nappisten pelastamisesta en niinkään ole huolissani, kyllä niille ottajia ja harrastajia löytyy, pahin uhka on kanttilamppuisilla, joita löytyy jo hyvin harvinaisia malleja eikä kukaan oikein halua niitä edes säilöä. Eli kaikki valitus on hyvä ottaa valistuksena. Se on vaikea itse paskalla palkalla kaikkia pelastaa eli jokainen mukaan museotalkoisiin.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Tuskin noita kukaan montaa yksin pystyy pelastamaan ja talkoisiin tarvitaan yhteispeliä ja henkeä. Ja sitähän ei enää löydy kuin niistä "suomihistorioista". Jussi on kyllä yksin tehnyt enemmän kuin monet pystyy yhdessä, siitä on koko Lada Kerhon nostettava hattua.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Jussille kaikki kunnia tänään käytetty koko päivä 70 ojentamiseen , pissapoika korjattu " kiitos allun auto" pakosarja pakoputken liitos pinnapulteista kierteet mennyt ostettu uusi sarja " sama firma", uudet matot paksi siivottu ,vanteet ja renkaat vaihdettu parempiin .Vielä ennen leimaa molemmat yläpallot ja palat menee uusiksi .... piru kun 70 lata alkaa näyttää helmeltä nyt täyryy sanoa että ei pahempi hankinta Ensiviikolla leimalle ja kotkasta saa vielä asemalta suoraan mustat kilvet , ei tarvi tilata , voitte uskoa naamani =
Tuosta "tuunaamisesta" ja "auton paarantamisesta" vielä sen verran, että kyllä kaikkein arvokkaimpia harrasteautoja ovat esim. jenkeissäkin ns. matching numbers yksilöt. Eli ne joissa on alkuperäinen tekniikka ja muu hilppeistö kiinni.
Tottahan toki fakta on se, että jokainen tekee autolleen justiinsa sen mitä haluaa. Siihen ei kellään oikeasti pitäisi olla mitään sanottavaa. Mutta tuollaisen harvinaisuuden kyseessä ollessa, eikö olisi kuitenkin hienompaa kun se yksi ja ainut -70 Lada joka nyt Suomessa on, olisi mahdollisimman orggis.
No, jos kaima nyt päättää "päivittää" helmeään, niin mikäs siinä, tuskin mies kuitenkaan orggis konetta & penkkejä kaatopaikalle kuskaa. Oletan...?
Mullakin on suunnitelmissa joskus vielä hommata -59-60 Skoda Octavia ja tehdä siitä kustomi, mutta sellainen, että tarvittaessa se on palautettavissa orggis kuosiin pienellä vaivalla. Combi Octavia menee MR-kilpiin...
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL * "Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
^^Heti kun saan ylimääräistä rahaa millä maksaa vielä tarvittavat varaosat koneeseen & laatikkoon, mr-tarkastuksen & -katsastuksen.
Niin. Ainakaan mä en tuunaa sitä
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL * "Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Jossakin vaiheessa mobilisti piireissä puhuttiin että "tuunaaminen"
ei pilaa autoa ELLEI tehdä muutoksia joita on vaikea tai mahdoton palauttaa entiselleen, esim chopataan katto, tehdään 4 ovisesta 2 ovinen jne. Kannattanee kuitenkin säilyttää orkkis osat tallessa jos joskus kuitenkin haluaakin palauttaa auton alkuperäiseen kuosiin. Jos vanhaa auto pitää käyttöautona on sama vaikka vähän palikoita vaihteleekin.
Sillä kaikkihan muistaa, museoauto ei ole käyttöauto.
Onnea auton hankinnan johdosta! Hyvä, että se on aiheuttanut täällä jos jonkinmoista keskustelua. Toivottavasti kukaan ei pahoita mieltään, kun sanon, että kateus on yksi suomalaisista perusluonteenpiirteistä. Taidan olla itsekin vähän "kade" tuosta Ladasta, kukapa tuommoista nyt ei haluaisi
Voephan se olla niinnii tae suattaahan se olla olematakkii...
Kyllä toi olut pitäisi ostaa vaan Suomesta - ei se voi olla enää esim. samaa Koffia jos se ensiksi Keravalta on roudattu Viroon ja tuodaan takaisin Keravalle. Pahempi juttu vielä, että tuodaan tota AleCoqia - mitä tuolla Ladan kontissa oli - siltähän puuttuu kokonaan suomihistoria täkäläisessä oluenjuonnissa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»