Sivu 5/20
Lähetetty: 19.10.2006 11:54
Kirjoittaja Lada-Jussi
mun vastaus lukee oikeastaan tuossa mun allekirjoituksessa
mä olen jättänyt monia ihania orkkisklassikoita ihan vaan ostamatta, että ne ei mätänisi pihalla, mutta en tiedä minkälaiseen käsittelyyn ne sittemmin on päätynyt, olisiko takapiha kuitenkin ollut parempi vaihtoehto.
nappisten pelastamisesta en niinkään ole huolissani, kyllä niille ottajia ja harrastajia löytyy, pahin uhka on kanttilamppuisilla, joita löytyy jo hyvin harvinaisia malleja eikä kukaan oikein halua niitä edes säilöä. Eli kaikki valitus on hyvä ottaa valistuksena. Se on vaikea itse paskalla palkalla kaikkia pelastaa eli jokainen mukaan museotalkoisiin.
Lähetetty: 19.10.2006 15:15
Kirjoittaja samarai
Tuskin noita kukaan montaa yksin pystyy pelastamaan ja talkoisiin tarvitaan yhteispeliä ja henkeä. Ja sitähän ei enää löydy kuin niistä "suomihistorioista".

Jussi on kyllä yksin tehnyt enemmän kuin monet pystyy yhdessä, siitä on koko Lada Kerhon nostettava hattua.

Lähetetty: 19.10.2006 15:32
Kirjoittaja BA3
Yhdyn edelliseen puhujaan

(

)
Lähetetty: 19.10.2006 15:48
Kirjoittaja noose01
Samoin, tästähän tulee letkajenkka kohta

Lähetetty: 19.10.2006 18:32
Kirjoittaja markku
Lähetetty: 19.10.2006 20:57
Kirjoittaja Vanja-eno
Tuosta "tuunaamisesta" ja "auton paarantamisesta" vielä sen verran, että kyllä kaikkein arvokkaimpia harrasteautoja ovat esim. jenkeissäkin ns. matching numbers yksilöt. Eli ne joissa on alkuperäinen tekniikka ja muu hilppeistö kiinni.
Tottahan toki fakta on se, että jokainen tekee autolleen justiinsa sen mitä haluaa. Siihen ei kellään oikeasti pitäisi olla mitään sanottavaa. Mutta tuollaisen harvinaisuuden kyseessä ollessa, eikö olisi kuitenkin hienompaa kun se yksi ja ainut -70 Lada joka nyt Suomessa on, olisi mahdollisimman orggis.
No, jos kaima nyt päättää "päivittää" helmeään, niin mikäs siinä, tuskin mies kuitenkaan orggis konetta & penkkejä kaatopaikalle kuskaa. Oletan...?
Mullakin on suunnitelmissa joskus vielä hommata -59-60 Skoda Octavia ja tehdä siitä kustomi, mutta sellainen, että tarvittaessa se on palautettavissa orggis kuosiin pienellä vaivalla. Combi Octavia menee MR-kilpiin...
Lähetetty: 19.10.2006 21:23
Kirjoittaja BA3
... Millos me nähdään Vanjan Compi museorekisteröitynä...

Lähetetty: 20.10.2006 2:55
Kirjoittaja Vanja-eno
^^Heti kun saan ylimääräistä rahaa millä maksaa vielä tarvittavat varaosat koneeseen & laatikkoon, mr-tarkastuksen & -katsastuksen.
Niin. Ainakaan mä en tuunaa sitä

Lähetetty: 20.10.2006 8:32
Kirjoittaja ilkkaturunen
Jossakin vaiheessa mobilisti piireissä puhuttiin että "tuunaaminen"
ei pilaa autoa ELLEI tehdä muutoksia joita on vaikea tai mahdoton palauttaa entiselleen, esim chopataan katto, tehdään 4 ovisesta 2 ovinen jne. Kannattanee kuitenkin säilyttää orkkis osat tallessa jos joskus kuitenkin haluaakin palauttaa auton alkuperäiseen kuosiin. Jos vanhaa auto pitää käyttöautona on sama vaikka vähän palikoita vaihteleekin.
Sillä kaikkihan muistaa, museoauto ei ole käyttöauto.
Lähetetty: 21.10.2006 19:05
Kirjoittaja markku
Nyt kuvia galleriassa ........ numero on muistaakseni 20000 jotain !!
Lähetetty: 22.10.2006 0:19
Kirjoittaja Jaakkima
20877, Perjantaina kun tuli tyyppikilpeä urkittua.
Lähetetty: 22.10.2006 0:51
Kirjoittaja köhmä
Onnea auton hankinnan johdosta! Hyvä, että se on aiheuttanut täällä jos jonkinmoista keskustelua. Toivottavasti kukaan ei pahoita mieltään, kun sanon, että kateus on yksi suomalaisista perusluonteenpiirteistä. Taidan olla itsekin vähän "kade" tuosta Ladasta, kukapa tuommoista nyt ei haluaisi

Lähetetty: 22.10.2006 7:37
Kirjoittaja AI
Eikös tuonne takakonttiin tuota olutta olisi vielä pari laatikkoa mahtunut?
Lähetetty: 22.10.2006 12:28
Kirjoittaja BA3
AI kirjoitti:Eikös tuonne takakonttiin tuota olutta olisi vielä pari laatikkoa mahtunut?
Kyllä se täyteen tuli ja myös takapenkki, ostettiin laivalta lisää

Lähetetty: 22.10.2006 14:55
Kirjoittaja samarai
Kyllä toi olut pitäisi ostaa vaan Suomesta - ei se voi olla enää esim. samaa Koffia jos se ensiksi Keravalta on roudattu Viroon ja tuodaan takaisin Keravalle.

Pahempi juttu vielä, että tuodaan tota AleCoqia - mitä tuolla Ladan kontissa oli - siltähän puuttuu kokonaan suomihistoria täkäläisessä oluenjuonnissa.