Katsastuksen ihmeet

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Järkyttävää!

Viesti Kirjoittaja AI »

Lahden K1-Katsastajat lähettivät kutsun Lada Combilleni. Katsastuksen hinta on 48 euroa! Siis markoissa melkein 300,-! Kova tuntiveloitus kun aikaa kuluu 10-20 minuuttia. Taidan viedä entiselle valtion konttorille, vai onko niidenkin hinnat jo noin kovia?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Hämeen autokatsastuksessa oli 35 euroo katsastus mittauksella ja uusinta 15 euroo.

Kallista mielestäni silti. Varsinkin toi uusinta, kun ei mennyt aikaa kuin 5 minuuttia. Ja odotella sai tietenkin 20 minuuttia.
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

eikös salmarin larppa menny laakista läpi? :D
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

Katos.. niemelä itte...

Ei menny ei.

Hylsy tuli, kun kuskin penkin säätömekanismi hajosi inssin asiantuntemattomassa käsittelyssä. -> Selkänoja ei pysynyt missään asennossa tukevasti ja joutu kasaan kaikemmailman romua penkin taa, että pääsi edes kotio. Inssi naureskeli vaan, ettei ollu ensimmäinen Lada, jonka kanssa käy näin. Lisäks yläpallonivelet piti uusia.
Avatar
Mosse-Aksu
Viestit: 1688
Liittynyt: 31.3.2004 13:24
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Mosse-Aksu »

Jaska HKI kirjoitti:Jarrudynamometrinä on ollut tienpätkä..
Kun nyt vanhoja alettiin muistelemaan, niin... Itselläni ensimmäinen katasatus Riihimäellä vuonna 1973. Silloin oli jo halli, jossa oli monttu. Hallissa tehtiin lähinnä pohjan koputtelu ja näköhavainnot alustasta. Maantielenkki oli kunnon pätkä, jossa käytiin maantienopeuksissa. Jarrut testattiin tiellä. Käsijarru pihalla soralla.

Silloin oli alla kupla 50-luvun lopulta, jonka vinkkari oli korvattu b-pilariin asennetulla vilkulla. Katsastusmies hylkäsi vilkuista, mutta ei voinut kertoa, mikä niissä on vialla. Kertoi vain, että katsomalla selviää. Ei kyllä minulle selvinnyt, mutta hyvin ne korjaantuivat yön yli seisottamalla.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Avatar
lada 1200s
Viestit: 647
Liittynyt: 10.3.2004 11:34
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja lada 1200s »

Boris kirjoitti:Katos.. niemelä itte...

Ei menny ei.

Hylsy tuli, kun kuskin penkin säätömekanismi hajosi inssin asiantuntemattomassa käsittelyssä. -> Selkänoja ei pysynyt missään asennossa tukevasti ja joutu kasaan kaikemmailman romua penkin taa, että pääsi edes kotio. Inssi naureskeli vaan, ettei ollu ensimmäinen Lada, jonka kanssa käy näin. Lisäks yläpallonivelet piti uusia.
-Juu noi penkit on aika sohloja vissiin niin, en ole kyllä omaani yrittäny kyllä edes pahemmin liikutella. :lol:
Avatar
Boris
Viestit: 603
Liittynyt: 28.9.2003 19:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Boris »

lada 1200s kirjoitti: -Juu noi penkit on aika sohloja vissiin niin, en ole kyllä omaani yrittäny kyllä edes pahemmin liikutella. :lol:
No eihän siihen tarttis koskee, mutta se katastusukko oli kaliiperia suurempi kuin minä.. Ei se paha ole korjata, mutta on vähän tarkkuutta vaativaa puuhaa. Sellasen prikan puolikkaan hitsaamalla sen sai taas pelikuntoon, mutta täytyy varmaan varoa, ettei kukaan aja perään. Voipi penkki pettää taas. : )
Ladisti
Viestit: 194
Liittynyt: 14.3.2004 11:21
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Ladisti »

No joo. Tulipa käytettyä toi Ladillac näytillä tuolla katsastusasemalla. Eikä menny läpi. Aiheesta kylläkin. Takajarrut oli vasen 2,0 ja oikea 0,6. Seisontajarru samoin vasen 1,2 ja oikea 0,3. Jarruletkut edessä pykineet. Ei kai noilla vioilla saakkaan laskee läpi.
Nivelet oli ok, samoin iskaritesti. Päästömittaus oli kans aika hyvä.
CO: tyhjäk. 0,15, sallittu 0,50. kierroksilla 0,09, sallittu 0,30.
HC: tyhjäk. 80, sallittu 100. kierroksilla 40, sallittu 100.
CO2: tyhjäk. 13,50. kierroksilla 14,30
Lambda: kierroksilla 1,02. sallittu 0,97 - 1,03
O2: tyhjäk. 1,7. sallittu 5,0. kierroksilla 0,7, sallittu 5,0.
Ei kun jossain vaiheessa osien ostoon ja korjaamolle. Eihän noi osat Ladaan paljoo maksa.
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3665
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Jarrunestettä vuotaa

Viesti Kirjoittaja AI »

Joskus 80-90 -lukujen taitteessa käytin Ladaa katsastuksessa. Kun ei mitään muuta vikaa katsastusmies keksinyt niin sanoi että jarruletkun tiiviste satulan päästä vuotaa tihkuen nestettä. Ei auttanut selitys ettei ikinä ole tarvinnut jarrunestettä lisätä, vaan hylkäys tuli. Kotona putsasin letkun pään ja satulan yläosan hammasharjalla että oli sen näköinen että sille oli jotain tehty ja vein jälkitarkastukseen, ja kas, enää ei jarrunestettä vuotanut! Hieman on katsastus muuttunut sitten noiden aikojen jolloin Ladaa ei koskaan saanut ekalla kerralla läpi.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Vastaa Viestiin