Katsastuksen ihmeet
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Järkyttävää!
Lahden K1-Katsastajat lähettivät kutsun Lada Combilleni. Katsastuksen hinta on 48 euroa! Siis markoissa melkein 300,-! Kova tuntiveloitus kun aikaa kuluu 10-20 minuuttia. Taidan viedä entiselle valtion konttorille, vai onko niidenkin hinnat jo noin kovia?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala
Katos.. niemelä itte...
Ei menny ei.
Hylsy tuli, kun kuskin penkin säätömekanismi hajosi inssin asiantuntemattomassa käsittelyssä. -> Selkänoja ei pysynyt missään asennossa tukevasti ja joutu kasaan kaikemmailman romua penkin taa, että pääsi edes kotio. Inssi naureskeli vaan, ettei ollu ensimmäinen Lada, jonka kanssa käy näin. Lisäks yläpallonivelet piti uusia.
Ei menny ei.
Hylsy tuli, kun kuskin penkin säätömekanismi hajosi inssin asiantuntemattomassa käsittelyssä. -> Selkänoja ei pysynyt missään asennossa tukevasti ja joutu kasaan kaikemmailman romua penkin taa, että pääsi edes kotio. Inssi naureskeli vaan, ettei ollu ensimmäinen Lada, jonka kanssa käy näin. Lisäks yläpallonivelet piti uusia.
- Mosse-Aksu
- Viestit: 1688
- Liittynyt: 31.3.2004 13:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Kun nyt vanhoja alettiin muistelemaan, niin... Itselläni ensimmäinen katasatus Riihimäellä vuonna 1973. Silloin oli jo halli, jossa oli monttu. Hallissa tehtiin lähinnä pohjan koputtelu ja näköhavainnot alustasta. Maantielenkki oli kunnon pätkä, jossa käytiin maantienopeuksissa. Jarrut testattiin tiellä. Käsijarru pihalla soralla.Jaska HKI kirjoitti:Jarrudynamometrinä on ollut tienpätkä..
Silloin oli alla kupla 50-luvun lopulta, jonka vinkkari oli korvattu b-pilariin asennetulla vilkulla. Katsastusmies hylkäsi vilkuista, mutta ei voinut kertoa, mikä niissä on vialla. Kertoi vain, että katsomalla selviää. Ei kyllä minulle selvinnyt, mutta hyvin ne korjaantuivat yön yli seisottamalla.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
- lada 1200s
- Viestit: 647
- Liittynyt: 10.3.2004 11:34
- Paikkakunta: Urjala
-Juu noi penkit on aika sohloja vissiin niin, en ole kyllä omaani yrittäny kyllä edes pahemmin liikutella.Boris kirjoitti:Katos.. niemelä itte...
Ei menny ei.
Hylsy tuli, kun kuskin penkin säätömekanismi hajosi inssin asiantuntemattomassa käsittelyssä. -> Selkänoja ei pysynyt missään asennossa tukevasti ja joutu kasaan kaikemmailman romua penkin taa, että pääsi edes kotio. Inssi naureskeli vaan, ettei ollu ensimmäinen Lada, jonka kanssa käy näin. Lisäks yläpallonivelet piti uusia.
No eihän siihen tarttis koskee, mutta se katastusukko oli kaliiperia suurempi kuin minä.. Ei se paha ole korjata, mutta on vähän tarkkuutta vaativaa puuhaa. Sellasen prikan puolikkaan hitsaamalla sen sai taas pelikuntoon, mutta täytyy varmaan varoa, ettei kukaan aja perään. Voipi penkki pettää taas. : )lada 1200s kirjoitti: -Juu noi penkit on aika sohloja vissiin niin, en ole kyllä omaani yrittäny kyllä edes pahemmin liikutella. :lol:
No joo. Tulipa käytettyä toi Ladillac näytillä tuolla katsastusasemalla. Eikä menny läpi. Aiheesta kylläkin. Takajarrut oli vasen 2,0 ja oikea 0,6. Seisontajarru samoin vasen 1,2 ja oikea 0,3. Jarruletkut edessä pykineet. Ei kai noilla vioilla saakkaan laskee läpi.
Nivelet oli ok, samoin iskaritesti. Päästömittaus oli kans aika hyvä.
CO: tyhjäk. 0,15, sallittu 0,50. kierroksilla 0,09, sallittu 0,30.
HC: tyhjäk. 80, sallittu 100. kierroksilla 40, sallittu 100.
CO2: tyhjäk. 13,50. kierroksilla 14,30
Lambda: kierroksilla 1,02. sallittu 0,97 - 1,03
O2: tyhjäk. 1,7. sallittu 5,0. kierroksilla 0,7, sallittu 5,0.
Ei kun jossain vaiheessa osien ostoon ja korjaamolle. Eihän noi osat Ladaan paljoo maksa.
Nivelet oli ok, samoin iskaritesti. Päästömittaus oli kans aika hyvä.
CO: tyhjäk. 0,15, sallittu 0,50. kierroksilla 0,09, sallittu 0,30.
HC: tyhjäk. 80, sallittu 100. kierroksilla 40, sallittu 100.
CO2: tyhjäk. 13,50. kierroksilla 14,30
Lambda: kierroksilla 1,02. sallittu 0,97 - 1,03
O2: tyhjäk. 1,7. sallittu 5,0. kierroksilla 0,7, sallittu 5,0.
Ei kun jossain vaiheessa osien ostoon ja korjaamolle. Eihän noi osat Ladaan paljoo maksa.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Jarrunestettä vuotaa
Joskus 80-90 -lukujen taitteessa käytin Ladaa katsastuksessa. Kun ei mitään muuta vikaa katsastusmies keksinyt niin sanoi että jarruletkun tiiviste satulan päästä vuotaa tihkuen nestettä. Ei auttanut selitys ettei ikinä ole tarvinnut jarrunestettä lisätä, vaan hylkäys tuli. Kotona putsasin letkun pään ja satulan yläosan hammasharjalla että oli sen näköinen että sille oli jotain tehty ja vein jälkitarkastukseen, ja kas, enää ei jarrunestettä vuotanut! Hieman on katsastus muuttunut sitten noiden aikojen jolloin Ladaa ei koskaan saanut ekalla kerralla läpi.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974