Sivu 5/7

Re: 1500 Combi DL

Lähetetty: 8.5.2008 23:19
Kirjoittaja Lada-Mies
Mara kirjoitti:Sanonko, sanonko, sanonko..? :lol:
We.... :wink:
Sano mitä sanot mutta taidat tietää vastauksen.. :lol:

Kyllä toi vielä saadaan toimimaan tolla ozonillakin, kun keksii vaan, että mikä piru sitä vaivaa.. :? No seuraavaks pitää tosiaan se korjaussarja tilata ja jos ei sillä parane niin pitää melkein vikaa alkaa etsiä jostain muualta. Ei tossa kaasarissa kertakaikkiaan enää voi olla sen jälkeen vikaa, kun se on useaan otteeseen jo ollut pöydällä palasinakin ja koskaan siitä ei mitään suurta ihmeellistä löydy. No neulaventtiilissä on kyllä pieni ura mutta on tuo kulutuslukema silti ihan käsittämätön. Onhan tuo isolohko mutta ei sen kai tässä tapauksessa pitäis noin päätöntä kulutusta tarkoittaa. :lol:

Re: 1200L -88, 1500 Combi DL -84 & 1200 Combi -73/74

Lähetetty: 9.5.2008 6:08
Kirjoittaja AI
Eihän ilmansuodatin ole likomärkä tai tukkoinen? Silloin kyllä kuluu 20 litraa satasella ja kulkuhalut on hukassa.

Re: 1200L -88, 1500 Combi DL -84 & 1200 Combi -73/74

Lähetetty: 9.5.2008 17:25
Kirjoittaja Lada-Mies
AI kirjoitti:Eihän ilmansuodatin ole likomärkä tai tukkoinen? Silloin kyllä kuluu 20 litraa satasella ja kulkuhalut on hukassa.
Ilmansuodatin on vaihdettu viime kesänä ja sillä on sen jälkeen ajettu n. 500km eli aika brändnyy on vielä. Kulkuhaluja kyllä autosta löytyy muuten mutta 4500 tonnin kohdalla alkaa nykimään ja pitää tarjota seuraavaa vaihdetta. :?

No, jos menis koittamaan tolla pikkulohkon ozonilla, onko sillä mitään vaikutusta toimintaan. -->

1500 Combi DeLuxe

Lähetetty: 10.5.2008 15:40
Kirjoittaja Lada-Mies
Eipä ollut pikkulohkon toimivaksi todetusta ozonista mitään hyötyä. No vaihdoin siihen sitten toisen imusarjan tosta 1200:n koneen raadosta ja laitoin uuden kaasuttimen ja imusarjan välisen tiivisteen niin johan alkoi käynti muuttua. :D Jäi vaan kaasuttimen säätäminen hieman kesken, kun venttiiilit alkoi naputtaa liiallisen kierrättämisen johdosta. :roll:

Seuraavaksi siis venttiilien ja kaasuttimen hienosäätö, josko se nyt uudella imusarjalla alkais lopulta toimimaan kunnolla. :?

Re: 1200L -88, 1500 Combi DL -84 & 1200 Combi -73/74

Lähetetty: 11.5.2008 1:05
Kirjoittaja Lada-Mies
Se toimii! Ainakin jotenkin..

Venttiilit tuli säädettyä ja olihan siellä välystä ihan riittävästi. No, kaasarin säädön jälkeen kone alkoi toimimaan lähes täydellisesti tolla pikkulohkon ozonilla, ei lyönyt enää putkeen kovinkaan usein. No laitoin kuitenkin orggiskaasarin takaisin paikoilleen, jolla Combi ei ehkä käynyt ihan yhtä nätisti kuin pikkulohkon kaasarilla mutta kuitenkin huomattavasti paremmin mitä koskaan tähän mennessä. Käynnin lievän seilaamisen voi laittaa vaikka sen hieman kieron kaasuttimen kannen piikkiin, kattoo jos saa siihen sen tiivisteen jostain niin se korjaantunee sillä. Josko se nyt ehjällä imusarjalla liikahtais vähän taloudellisemmin.. :roll:


Ja, kun vauhtiin pääsin niin säädin samantien myös vihreestä combista venttiilit. Venttiilikopan kansi auki ja peukalolla koittaan välyksiä.. mitä vit.. Joku mestari joka aikaisemmin oli venttiileitä säätänyt oli sitten unohtanut kait kiristää pari lukitemutteria ja pari keinuvipua jousineen lähti sormella painamalla irti! Hyvä ettei ole sen enempää tullut käyteltyä tätä tuossa pihassa. :shock:

No ei muutakuin nokka-akseli irti ja laittamaan keinuvipuja takaisin paikalleen, muitten venttiilien säätö ja kone kasaan. No sitten kone käymään ja mikäs ihme naputus nyt kuuluu? No venttiilikopan kansi uudestaan irti jonka jälkeen totesin, että ääni kuuluukin löysäksi unohtuneesta ketjusta. Ketjun kiristys, kone kasaan ja taas käymään. Jälleen outo ääni. No venttiilikopan kansi auki (alkoi muuten sujua jo aika rutiinilla :lol: ) ja kammella pyörittämään moottoria, josta ei kuulu minkäänlaista poikkeavaa ääntä. No venttiilikopan kansi suurinpiirtein paikalleen ja taas koittamaan käymään. No eihän se sitten venttiilikoneistosta kuulunutkaan vaan startti löi välillä itsestään päälle. Eipä siis muutakuin venttiilikopan kansi ja ilmanputsarin kotelo jälleen kerran paikalleen ja starttia tutkimaan. No vika onneksi löytyi johtojen liitoksesta, jota näppituntumalla räpläsin solenoidista jonka jälkeen en enää johtoja heiluttelemalla saanut starttia päälle.

Nätisti kyllä käy tuo 1200 Combikin nyt, kun venttiilitkin tuli säädettyä. Tyhjäkäyntiä vois kyllä ruuvata vähän isommalle.. :idea:

Re: 1200L -88, 1500 Combi DL -84 & 1200 Combi -73/74

Lähetetty: 11.5.2008 1:14
Kirjoittaja Mara
Lada-Mies kirjoitti:Josko se nyt ehjällä imusarjalla liikahtais vähän taloudellisemmin..
Mikä vika siinä vanhassa imusarjassa sitten oli? :shock:

Re: 1200L -88, 1500 Combi DL -84 & 1200 Combi -73/74

Lähetetty: 11.5.2008 1:17
Kirjoittaja Lada-Mies
Mara kirjoitti:Mikä vika siinä vanhassa imusarjassa sitten oli? :shock:
Jaa-a, se onkin hyvä kysymys. Kait se oli sitten jostain halki ja sai sitä kautta ylimääräistä ilmaa? Jokatapauksessa toisella imusarjalla toimii nyt huomattavasti paljon paremmin. :)

Re: 1200L -88, 1500 Combi DL -84 & 1200 Combi -73/74

Lähetetty: 11.5.2008 18:58
Kirjoittaja Lada-Jussi
on mullakin ollut yksi kieroon väännetty imusarja, kyllä sellaisiakin löytyy

ja toinen tähän liittyvä havainto, että vanhoista raadoista isolohkon ozooneista ei meinaa millään saada toimivaa, en tiiä miksi, mutta itellä laitettiin orkkisklassikkoon pikkulohkon ozooni ja alkoi toimimaan. toisaalta noi muutamat 2107 ozoonit oli jostain mistä lie kaivettu, kun taas pikkulohkon ozooni oli vähän ajetusta suoraa ajosta jääneestä yksilöstä, joten sen toiminnasta oli takuu jo heti asennusvaiheessa.

Re: 1200L -88, 1500 Combi DL -84 & 1200 Combi -73/74

Lähetetty: 15.5.2008 0:33
Kirjoittaja Lada-Mies
Kolmen päivän kestotestin perusteella bensankulutus on lähes puolittunut, eli lupaavalta vaikuttaa. Tai vaikutti ainakin tähän päivään asti..

Tänään alkoi taas mieletön nykiminen ja ruuvithan siellä oli taas vaihteeksi pyörineet kiinnipäin. No tällä kertaa tyhjäkäyntiruuvin säätö tuntui aivan erilaiselta kuin aikaisemmin, nyt sitä ei juurikaan voinut pyöritellä suuntaan tai toiseen tai kone alkoi käymään huonosti. Lisäksi huomasin, että kakkoskurkkuun valuu bensaa tyhjäkäynnillä ja lopulta se alkaa suorastaan lainehtia. :shock: Eipä siis muutakuin Ozoni taaaas kerran vaihteeksi pöydälle ja palasiksi.

Uutta bensapumppuakin tänään koitettiin mutta ei silläkään ollut mitään merkitystä mihinkään. Eron vanhaan kyllä irtonaisena huomasi, kun käsivivusta veivaili mutta käytännön hyötyä ei tuntunut olevan.. :roll:

Combi DeLuxe

Lähetetty: 28.5.2008 20:36
Kirjoittaja Lada-Mies
Nyt on vaihteeksi taas tuo pikkulohkon Ozooni kiinni ja tuntuu pienen remontin jälkeen toimivan ihan mukavasti. Wanhojen tonnikakssatasen erimerkkisien tulppien tilallekin tuli laitettua uudet Boschin Superit vai mitkä ne oli. Tuntuu toimivan. 8)

Täytyy ilmeisesti viimein todeta, että tuo alkuperäinen Ozoni on p*ska. Kakkoseen valuu bensaa kokoajan ja joku oli näemmä toheloinut sinne vielä 125/135 pääsuuttimet. Mikähän idea moisessa suutinvalinnassa on mahtanut olla? :shock: No jokatapauksessa olkoot tuo 2105 kaasutin nyt toistaiseksi kiinni kun tuntuu toimivan..

Re: Combi DeLuxe

Lähetetty: 28.5.2008 22:47
Kirjoittaja Mara
Lada-Mies kirjoitti:Ozoni on p*ska.

Noniin! Alkaahan se totuus valjeta. :lol:
Lada-Mies kirjoitti:125/135 pääsuuttimet. Mikähän idea moisessa suutinvalinnassa on mahtanut olla?
Eihän noi ole vielä pahatkaan, mulla on noin 150 ja 150. :wink:

Re: Combi DeLuxe

Lähetetty: 28.5.2008 22:57
Kirjoittaja Lada-Mies
Mara kirjoitti:
Lada-Mies kirjoitti:Ozoni on p*ska.

Noniin! Alkaahan se totuus valjeta. :lol:
Niin, ei yleisesti vaan tuo kyseinen yksilö. :wink:
Mara kirjoitti:
Lada-Mies kirjoitti:125/135 pääsuuttimet. Mikähän idea moisessa suutinvalinnassa on mahtanut olla?
Eihän noi ole vielä pahatkaan, mulla on noin 150 ja 150. :wink:
Niin tuo ykkönen kuulostaa mun korvaan ihan hyvältä mutta lähinnä vaan mietin, että miksi kakkoseen on pitänyt laittaa noin pieni suutin? Vai onko 162 mukamas turhan suuri kakkosen pääsuuttimeksi? Kulutukseen tuolla ei taida kuitenkaan hirveästi vaikutusta olla.. :)

Combi DeLuxe & 1200Luxe

Lähetetty: 13.6.2008 16:47
Kirjoittaja Lada-Mies
Keksinpä tuossa viime viikolla, että Combin keulan voisi maalata jollain lähempänä alkuperäistä väriä olevalla maalilla. Samalla tuli myös korjailtua Combin takaluukun alareunan ruostevauriot. Siispä hommiin ja tämmönen siitä sitten tuli:

Kuva

Kuva

Näyttää paljon paremmalta! :) Vielä kun liimailtiin pikkuikkunoitten salvat Wurthin lasiliimalla, niin enää ei kuulu ärsyttävä vinkuna niin voimakkaana. Kuskinpuoleinen tiiviste tosin vähän falskaa mutta pikkuvikoja helppo korjata. 8)


Ja vauhtiin kun pääsin, niin jatkoin pitkästä aikaa 1200L projektia ja hitsailin toisen pitkittäispalkin ja kartanlukijan jalkatilan kuntoon. Kyllä tää tästä viä iloks muuttuu.. :D

Kuva

Combi DeLuxe

Lähetetty: 21.8.2008 23:09
Kirjoittaja Lada-Mies
Piti sitten viime viikolla tehdä pitkästä aikaa 1500 Combi DeLuxeen huoltotoimenpide, kun molemmat lyhkäset olivat palaneet. Muuten tuo rakkine on nyt toiminut täysin moitteettomasti viime aikoina. Kohta tuo pitää taas leimatakkin mutta sen kanssa ei luulisi olevan tällä kertaa ongelmia. Tämän jälkeen se jääkin taas hetikohta ansaitulle talvilomalle. :)

1200 '73

Lähetetty: 1.9.2008 19:09
Kirjoittaja Lada-Mies
Tuli sitten haettua Rengosta '73 nappis varaosiksi:

Kuva

Kuva

Tästä saattaisi liietä osia muillekin, jos joku jotain tarvitsee. :wink: