Ralli se on mun rattoni
Re: Ralli se on mun rattoni
Muutama ralli-Mossen kuva löytyi:
http://www.f1-forum.fi/vb/attachment.ph ... 1210136498
(kuten kuskin ilmeestä voi huomata, on tainnut tilanne tulla niin sanotusti silmille)
http://www.f1-forum.fi/vb/attachment.ph ... 1210240812
http://www.f1-forum.fi/vb/attachment.ph ... 1224411996
Kannattaa käydä lukemassa hienoa muisteloa 70-luvun suurajoista:
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=25896
http://www.f1-forum.fi/vb/attachment.ph ... 1210136498
(kuten kuskin ilmeestä voi huomata, on tainnut tilanne tulla niin sanotusti silmille)
http://www.f1-forum.fi/vb/attachment.ph ... 1210240812
http://www.f1-forum.fi/vb/attachment.ph ... 1224411996
Kannattaa käydä lukemassa hienoa muisteloa 70-luvun suurajoista:
http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=25896
Olen ajanut eläessäni yli kymmentätuhatta eri autoa, olenko siis automaailman Gene Simmons?

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/

Kaikenlaisia kuvia nelipyöräisistä pörisijöista: http://www.jimin.galleria.fi/kuvat/
- Teemu Kankaanpää
- Viestit: 493
- Liittynyt: 12.8.2007 13:36
- Paikkakunta: Imatra
Re: Ralli se on mun rattoni
Näyttää pahalta toi -74 tapahtunu kolari, missä Per Eklundin Saabbi ottanu osumaa
http://www.f1-forum.fi/vb/attachment.ph ... 1208324436

http://www.f1-forum.fi/vb/attachment.ph ... 1208324436
- Toveri Sladimir
- Viestit: 853
- Liittynyt: 13.7.2004 20:16
- Paikkakunta: Pöljä
Re: Ralli se on mun rattoni
Omista esityksistä muutama "nostalgiakuva":
http://www.fotohana.fi/2006/pic.php?id=123293
http://www.fotohana.fi/2006/pic.php?id=98399
http://www.fotohana.fi/2007/pic.php?id=154893
http://www.fotoklubi.net/singlekuvat.ph ... tugalleria
http://www.fotohana.fi/2006/pic.php?id=123293
http://www.fotohana.fi/2006/pic.php?id=98399
http://www.fotohana.fi/2007/pic.php?id=154893
http://www.fotoklubi.net/singlekuvat.ph ... tugalleria
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Re: Ralli se on mun rattoni
Tuolta em. F1-foorumilta bongasin myös muutaman Ladan yms. itä-auto otoksen:
2101 Jyväskylä vuosi 1979
http://kprt.pic.fi/kuvat/Rally/Jyv%E4sk ... la1779.jpg
Warren tehdastiimin kuljetusauto
http://kprt.pic.fi/kuvat/Rally/Jyv%E4sk ... ala279.jpg
Ilmeisesti Jyväskylässä Sisämaan Konela-Auton pihalta kuvattu (Belaruksia taustalla)
http://kprt.pic.fi/kuvat/Rally/Jyv%E4sk ... yla179.jpg
"Tässä kuvasarjassa venäläispari Radje-Valjdek kaataa Ladansa taidokkaasti Seppälänkankaan soramonttuun - ohjaamo säilyi lähes ehjänä ja matka jatkui":
http://img510.imageshack.us/img510/5779 ... la1go6.jpg
VFTS (SU)
http://www.fotohana.fi/oldies/pic.php?id=36285
2101 Jyväskylä vuosi 1979
http://kprt.pic.fi/kuvat/Rally/Jyv%E4sk ... la1779.jpg
Warren tehdastiimin kuljetusauto
http://kprt.pic.fi/kuvat/Rally/Jyv%E4sk ... ala279.jpg
Ilmeisesti Jyväskylässä Sisämaan Konela-Auton pihalta kuvattu (Belaruksia taustalla)
http://kprt.pic.fi/kuvat/Rally/Jyv%E4sk ... yla179.jpg
"Tässä kuvasarjassa venäläispari Radje-Valjdek kaataa Ladansa taidokkaasti Seppälänkankaan soramonttuun - ohjaamo säilyi lähes ehjänä ja matka jatkui":
http://img510.imageshack.us/img510/5779 ... la1go6.jpg
VFTS (SU)
http://www.fotohana.fi/oldies/pic.php?id=36285
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Ralli se on mun rattoni
Viron moottoriurheilumuseo sai eksponaatiksi originaali VFTS:n. Auto on valmistunut 1986 Brundzan pajalla ja sen omisti Karksin kolhoosi. Pari Hardi Mets - Udo Mets osallistuivat autolla vuoden 1988 Jyskälään.
http://www.rally.ee/?a=a009&b=7082
http://www.rally.ee/?a=a009&b=7082
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Ralli se on mun rattoni
^Em. orkkis-VFTS:stä tehty videopätkä:
http://tv.motors24.ee/artiklid/Placemen ... +VFTS.aspx
Pieni yhteenveto haastattelusta tulkattuna suomeksi:
Viron autourheiluliiton puheenjohtaja Arno Sillat kertoo tämän VFTS:n olevan ainoa tiedossa oleva Virossa säilynyt Vilnassa valmistettu VFTS ja lisäksi ettei tiedossa ole tällä hetkellä muita kuin 2 Brundzan omistuksessa olevaa Vilnassa valmistettua autoa. Uskoo niitä kuitenkin jostain löytyvän vielä, koska auto oli sarjatuotantomalli. Virossa olleet alkuperäis-VFTSit hän kertoo tuhoutuneen paljolti niiden uudelleen rakentelun takia.
Tämänkin auton hän kertoo säilyneen seuraavasta syystä: Metsin veljekset ajoivat auton -88 Jyväskylän rallissa ulos niin pahoin että kori vääntyi. Veljekset myivät auton Põltsamaalle ralliautoilija Vahur Rosenbergille, jonka piti laittaa kori kuntoon ja tehdä siihen myös paljon muutoksia alustaan yms. Homma kuitenkin venyi erinäisistä syistä ja loppujen lopuksi se jäi kokonaan tekemättä - onneksi.
Auto tuli työn alle vasta viime vuonna ja nyt oli enää vaihtoehtona luonnollisesti auton entisöinti. Kolarivauriokorjauksena autoon on jouduttu vaihtamaan vääntyneen turvakehikon tilalle Vihurin alkuperäiskehikko ja myös ovien vääntyneitä alumiinipeltejä on jouduttu korvaamaan metallipelleillä, koska alumiinisia ei saatu oikaistua, kaikki alkuperäiset vääntyneet osat ovat kyllä tallessa. Auto on ulkopuolelta maalattu mutta muulta osiltaan orkkiskuosissa.
Auto tuli Karksin kolhoosiin myös ilman penkkejä ja ne on siellä tehty koska Vilnassa ei niitä silloin saatu. Sillat kertoo Karksin valmistaneen kilpa-auton penkkejä paljon Neuvostoliittoon ja kertoo, että niitä pidettiin jopa parempina kuin Brundzan tehtaan valmistamat. Autolla 80-luvulla kilpaillut Hardi Mets on tarkastanut auton ja kelpuuttanut entisöinnin.
Eli aivan täydellinen ei ole siis tämäkään yksilö Vilnan jäljiltä.
http://tv.motors24.ee/artiklid/Placemen ... +VFTS.aspx
Pieni yhteenveto haastattelusta tulkattuna suomeksi:
Viron autourheiluliiton puheenjohtaja Arno Sillat kertoo tämän VFTS:n olevan ainoa tiedossa oleva Virossa säilynyt Vilnassa valmistettu VFTS ja lisäksi ettei tiedossa ole tällä hetkellä muita kuin 2 Brundzan omistuksessa olevaa Vilnassa valmistettua autoa. Uskoo niitä kuitenkin jostain löytyvän vielä, koska auto oli sarjatuotantomalli. Virossa olleet alkuperäis-VFTSit hän kertoo tuhoutuneen paljolti niiden uudelleen rakentelun takia.
Tämänkin auton hän kertoo säilyneen seuraavasta syystä: Metsin veljekset ajoivat auton -88 Jyväskylän rallissa ulos niin pahoin että kori vääntyi. Veljekset myivät auton Põltsamaalle ralliautoilija Vahur Rosenbergille, jonka piti laittaa kori kuntoon ja tehdä siihen myös paljon muutoksia alustaan yms. Homma kuitenkin venyi erinäisistä syistä ja loppujen lopuksi se jäi kokonaan tekemättä - onneksi.
Auto tuli työn alle vasta viime vuonna ja nyt oli enää vaihtoehtona luonnollisesti auton entisöinti. Kolarivauriokorjauksena autoon on jouduttu vaihtamaan vääntyneen turvakehikon tilalle Vihurin alkuperäiskehikko ja myös ovien vääntyneitä alumiinipeltejä on jouduttu korvaamaan metallipelleillä, koska alumiinisia ei saatu oikaistua, kaikki alkuperäiset vääntyneet osat ovat kyllä tallessa. Auto on ulkopuolelta maalattu mutta muulta osiltaan orkkiskuosissa.
Auto tuli Karksin kolhoosiin myös ilman penkkejä ja ne on siellä tehty koska Vilnassa ei niitä silloin saatu. Sillat kertoo Karksin valmistaneen kilpa-auton penkkejä paljon Neuvostoliittoon ja kertoo, että niitä pidettiin jopa parempina kuin Brundzan tehtaan valmistamat. Autolla 80-luvulla kilpaillut Hardi Mets on tarkastanut auton ja kelpuuttanut entisöinnin.
Eli aivan täydellinen ei ole siis tämäkään yksilö Vilnan jäljiltä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Ralli se on mun rattoni
Virossa pidettiin perinteinen vanhojen auto talviralli 21.2 . Rallin pituus oli n. 300km reitillä Tallinna-Võhma-Roela.
Lada oli myös väkevästi edustettuna!
Kuvia: http://recce.pri.ee/album170/fotod.html
http://pilt.delfi.ee/en/album/113449/?page=1
http://lh6.ggpht.com/_j7lVuRMKfP8/SaL5w ... C_2263.JPG
http://lh3.ggpht.com/_j7lVuRMKfP8/SaL5x ... C_2264.JPG
Lada oli myös väkevästi edustettuna!
Kuvia: http://recce.pri.ee/album170/fotod.html
http://pilt.delfi.ee/en/album/113449/?page=1
http://lh6.ggpht.com/_j7lVuRMKfP8/SaL5w ... C_2263.JPG
http://lh3.ggpht.com/_j7lVuRMKfP8/SaL5x ... C_2264.JPG
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Re: Ralli se on mun rattoni
missä päin viron maata tuo museo sijaitsee? voisi joskus käydä mielenkiinnosta kahtelemaassa. rakveressä tulee sillon tällöin käytyä ni voisi hieman reitiltäkin poiketa
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Re: Ralli se on mun rattoni
Museo on vielä Tallinnassa Vabaduse Puiesteellä, eli siinä samassa, missä käytiin mm. siinä Puskuri-ohjelman Via Baltica-sarjassa ja se taitaa olla auki vain tilauksesta. Uusi yleisön käyttöön tarkoitettu moottoriurheilumuseo on ollut jo pitemmän aikaa rakenteilla Nissin kunnassa Turban taajamassa sijaitsevaan vanhaan historialliseen Ellamaan sähkövoimalaan. Ilmeisesti sen kanssa on ollut rahoituksen kanssa ongelmia joten ei osaa sanoa, joko se olisi tänä kesänä jo avattu.
Paikka sijaitsee Tallinna-Haapsalu maantien varressa (kartassa)
Paikka sijaitsee Tallinna-Haapsalu maantien varressa (kartassa)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: Ralli se on mun rattoni
onkos täällä tämmöstä ollut?
http://www.mr2supercharger.com/GroupSRacing.html
tuolla on myös kuvia 70-luvun hitecistä http://www.flickr.com/photos/23909393@N04/2274582713/ melkonen ladan tai vaikka escortin tappaja historikkiin
http://www.mr2supercharger.com/GroupSRacing.html
tuolla on myös kuvia 70-luvun hitecistä http://www.flickr.com/photos/23909393@N04/2274582713/ melkonen ladan tai vaikka escortin tappaja historikkiin

21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: Ralli se on mun rattoni
Viime viikonloppuna Englannissa (Coventry) järjestettiin historic-ralliauto tapahtuma Race Retro:
http://www.historicmotorsportshow.com/
vanhoista suomalaiskuskeista näkyy mukana olleen ainakin Rauno Aaltonen.
Mukana oli myös aito V/O Avtosportin VFTS, jolla pari Stasys Brundza- Sergey Dadvani osallistui Uuden-Seelannin ralliin vuonna 1985:
http://www.historicmotorsportshow.com/e ... G_2165.JPG
tämä kelpaisi varmaan jo Lahteenkin näytille
ajossa videolta VFTS näkyy n. 2.48 kohdalta
http://www.youtube.com/watch?v=_-yn5CxHDMQ
videoita vuodelta 2008:
http://www.youtube.com/watch?v=GwASqu6P ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=SkLoFIGy ... re=related
http://www.historicmotorsportshow.com/
vanhoista suomalaiskuskeista näkyy mukana olleen ainakin Rauno Aaltonen.
Mukana oli myös aito V/O Avtosportin VFTS, jolla pari Stasys Brundza- Sergey Dadvani osallistui Uuden-Seelannin ralliin vuonna 1985:
http://www.historicmotorsportshow.com/e ... G_2165.JPG
tämä kelpaisi varmaan jo Lahteenkin näytille

ajossa videolta VFTS näkyy n. 2.48 kohdalta
http://www.youtube.com/watch?v=_-yn5CxHDMQ
videoita vuodelta 2008:
http://www.youtube.com/watch?v=GwASqu6P ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=SkLoFIGy ... re=related
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Ralli se on mun rattoni
Ei ainakaan noilla vanteilla mitään asiaa Lahteen orkkishipostelijoiden kehtoon...tarkkuutta saranai, otteesi alkaa lipsumaan

Muuten hieno peli ja ennenkaikkea vanteet ++


Muuten hieno peli ja ennenkaikkea vanteet ++
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Ralli se on mun rattoni
Tosi hieno pätkä tuossa Samarain viimeisessä linkissä.
Se näkyy tuo takamoottoriauton ajaminen olevan vaikeaa äkkinäiselle. On tuossa TumppiQuattrossa vain mahdoton kiihtyvyys. Täytyykin kaivaa 80-luvun Ruutulippu-kirjat esille ja verestellä noita hyvien aikojen muistoja. Toisaalta olen kyllä harkinnut niiden kauppaamistakin.
Se näkyy tuo takamoottoriauton ajaminen olevan vaikeaa äkkinäiselle. On tuossa TumppiQuattrossa vain mahdoton kiihtyvyys. Täytyykin kaivaa 80-luvun Ruutulippu-kirjat esille ja verestellä noita hyvien aikojen muistoja. Toisaalta olen kyllä harkinnut niiden kauppaamistakin.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Ralli se on mun rattoni
Itä-formuloita:
http://www.rcforum.ru/modules.php?name= ... &id=343624
>Lada 1500S:n vierellä Estonia 16
http://www.rcforum.ru/modules.php?name= ... &id=343637
>Sosialististen maiden Ystävyys Cup startti Minskissä 1977:
Kuvassa olevia kilpailijoita autoineen:
81 - Ulrich Melkus, DDR, SRG-MT77
21 - Jiři Tserba, Tsekkoslovakia, MTX-1-03
22 - Karel Ilek, Tsekkoslovakia, MTX-1-03
23 - Vaclav Lim, Tsekkoslovakia, Avia-AE1
72 - Toomas Napa, Viro, Estonia 18M
http://www.rcforum.ru/modules.php?name= ... &id=343624
>Lada 1500S:n vierellä Estonia 16
http://www.rcforum.ru/modules.php?name= ... &id=343637
>Sosialististen maiden Ystävyys Cup startti Minskissä 1977:
Kuvassa olevia kilpailijoita autoineen:
81 - Ulrich Melkus, DDR, SRG-MT77
21 - Jiři Tserba, Tsekkoslovakia, MTX-1-03
22 - Karel Ilek, Tsekkoslovakia, MTX-1-03
23 - Vaclav Lim, Tsekkoslovakia, Avia-AE1
72 - Toomas Napa, Viro, Estonia 18M
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Ralli se on mun rattoni
Tuo teksti oli vasenkätistä, joten siitä en saanut selvää, mutta oliko tuo Melkus se Warburg-velho?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.