Sivu 5/23

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 16.9.2009 12:39
Kirjoittaja ralli lada
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 24&t=24563
Tuo sepustus varmaan jo luettu läpi?

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 16.9.2009 14:00
Kirjoittaja START
jostain kevyestä virinokasta voi olla jotain iloo, mutta jos vähänkään jyrkempi (jotain +290) niin sit vaatii jo puristusta
ja parintuuman putki riittää varmasti, ja se peltisarja on aika hifistelyä/rahan hukkausta
putki+kaasari+vaikka se 2mm kannesta ja pientä siistimistä kanaviin ja ehkä se kevyt virinenä.
ei siinä siltikään järkyttäviä voimia ole +80heppaa :lol:

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 27.9.2009 22:01
Kirjoittaja pvdriver
Täältä pari tuoretta kuvaa:
Kuva Kuva Kuva
Klikkaamalla isot...

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 28.9.2009 16:11
Kirjoittaja START
aika kivan näköstä.
ne oli vissiin jokkis kaaret? ihan asiallisen näköset :)

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 28.9.2009 19:45
Kirjoittaja pvdriver
Juu, nehän ne oli, elikkä Luuppalan jokkiskaaret. Arveltiin jotta ei meikäläisten touhuihin sen enempää tarvii, kuitenkaan tuolla tuskin ainakaan mun toimesta kilpaa ajeta ollenkaan, elikkä ihan tommoseen jäärata-ajeluun ja talviaikaan muutenkin ua:n treenipätkiä tms... Hauskanpitoon siis... Piikit vielä pitäis saada alle, niin alkaa talveen valmis ollakin, jos ei tekniikalle mitään tee, varmaan nyt ainakin mennään vakiolla, tuskin pystyy nyt mitään kovin kummosta rueta rakentaa, vaan korin PITÄISI kestää usiamman vuoden, eli saattaahan siihen päivitystä tulla ajanmittaan, jos innostusta riittää...

Vielä pitää sisustasta pultata turkkialut lattiaan kiinni ja toinen penkki ja sille vöiden paikat asentaa. Roiskeläpät puuttuu kans, ja auto näyttää aika kummalta ilman jonkinlaista takaspoikkaa... Samaten kytkinjalan tuki ja kyytiläisen jalkakaukalo laitellaan paikalleen. Akun siirtokin jäi kesken sisätiloja tehdessä, vaan kerkeepähän tuota. Ja kuten huomaatte, ei turvallisuudesta ole tingitty vaikka vakiotekniikalla toistaiseksi mennään, niin piikit kun pannaan alle, niin pito on sen verta raju jotta pelit saattaa olla nutullaan ennen kun huomaakaan. Toinen se, että ua:n radoillekaan ei ole mitään asiaa ilman kaaria, vöitä ja KYPÄRÄÄ, jos tosissaan aikoo ajaa.

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 28.9.2009 22:37
Kirjoittaja START
juu ei oikeille pätkille passaa mennä jos ei oo kaaria ja vöitä.
aika ilkee on jos joku mänty tai kivi tulee syliin.

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 29.9.2009 21:22
Kirjoittaja lahdari
sä kun oot saanu kaavittu kaikki massat tuolta sisätiloista pvdriver. ni miten sait sen vaihelaatikon päällä olevan tatinan pois? Istuu omassa ladassa se massa ainaki pirun lujaa kiini eikä meinaa millään irrota :?

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 29.9.2009 21:23
Kirjoittaja Mutis
mä ainaski kaavin terävän taltan kanssa. lentää "kaaressa" irti. ei mulla ollu mitää ongelmaa sen kanssa.

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 29.9.2009 21:33
Kirjoittaja lahdari
kokeilin itte talttojen ja veittien kans jo eikä meinaa millään lähtee. Sit koitin viel kuumailmapuhaltimel lämitää irti sitä mut ei sekää oikeen tuottanu tulosta

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 30.9.2009 8:27
Kirjoittaja Lesnaja Sobaka
Tarpeeksi wahvaa liuotinta, vaikka bensaa, reippaasti ruikkimaan massojen päälle - heruttaa mukavasti pikiöljyt massan pintaan. Varovasti sen rätin kanssa, sotkee töhkä ihanjokapaikan semmoisella, että ei lähde omolla veks. Sen jälkeen pehmennyt mönjä voipi olla helpompi kaapia pois.

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 30.9.2009 13:31
Kirjoittaja pvdriver
taltalla ja vasaralla juuri, ja hyvin lähtee... kannattaa vaan tosi tarkkaan ottaa kaikki se massa, jos aikoo maalata niin se nousee ihmeellisesti maalin pintaan se terva sieltä... ite jouduin kolmesti maalaamaan laatikkotunnelin kun mustanruskeita pisteitä tuli näkymään kun maali kuivui...

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 30.9.2009 13:49
Kirjoittaja START
eka talttaa pois ja sit vaikka tukkalaikalla tai teräsharjalaikalla pyyhkäsee jämät

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 30.9.2009 17:32
Kirjoittaja pvdriver
START kirjoitti:eka talttaa pois ja sit vaikka tukkalaikalla tai teräsharjalaikalla pyyhkäsee jämät
Juuri näin.
lahdari kirjoitti:sä kun oot saanu kaavittu kaikki massat tuolta sisätiloista pvdriver.
Ei, ei kaikkia massoja ole kaavittu sisätiloista, vaan juurikin tuo laatikkotunneli, sen lisäksi ainoastaan pakolliset hitsailupaikat. Lattiamassat siis melkein kaikki vielä tallessa, meinasin vaan, että ei ainakaan tuolla etulattiassa haittaa ne massat, kun tulee kumminkin nuo matot päälle, ja takajalkatilan massatkin jää suurimmaksiosaksi penkin alle, ja eihän sinne taakse ole muutenkaan kulkemista...

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 30.9.2009 17:39
Kirjoittaja START
mut ylimäärä paino pois :wink:
en muista paljonko paino kun yks tuttu sano punnineensa murut mitä oli taltannut. yllättävän paljon kuiteskin :?

Re: Treeniladan rakennusta...

Lähetetty: 30.9.2009 18:06
Kirjoittaja pvdriver
No, mutta ylimääräisen painonhan voi kumota tehonlisäyksellä :) jos rahaa vaan olisi... Toisaalta se painohan on kyllä oikeassa paikassa, alhaalla ja keskellä. :( Pikku piristys kyllä kiinnostaisi tehdä tuohon, jos jotakin palikkaa löytyisi... :)

Tuli mieleen, että onko joku kokeillut puslien tekemistä itse noin: http://www.timohapponen.net/kumi/