Sivu 5/10
Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
Lähetetty: 1.1.2010 21:46
Kirjoittaja 1500i
Oka sopisi siihen koppiluokkaan ford ka:n,punton,mikran ja corsan kanssa

Jotenkin näyttää etuosastaan ihan siedettävältä takaa typistetty. Enpähän haluaisi joutua tuollaisella ainakaan ketjukolariin tai perään ajetuksi
Miksi ei mahdollisesti voisi myydä suomessa jos hinta ja myynti halut on kohdallaan onhan noita muitakin "koppeja" myyty. Paljonkohan lie omapaino? Meinaan pysyykö tiellä vai lentääkö lepikkoon jos tulee rekka vastaan

Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
Lähetetty: 1.1.2010 23:09
Kirjoittaja KSE 1995
pressa kirjoitti:Mikä tuossa RASIA nimessä on niin vaikea lausua, sehän lausutaan että rasia.
HYVÄ PRESSA!

Tämä oli paras heitto tästä asiasta.

En meinaa saada naurultani rauhaa.

Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
Lähetetty: 2.1.2010 0:15
Kirjoittaja manni
Sisätilatkin näytti varsin ruhtinaallisilta, verrattuna vaikka Samaraan. Maavaran määrä näyttää ihan sopusuhtaiselta. Hyvässä autossa pitää olla maavaraa sopivasti että pärjää talvellakin.
Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
Lähetetty: 3.1.2010 21:30
Kirjoittaja Pavlovits
Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
Lähetetty: 3.1.2010 22:46
Kirjoittaja 1500i

Oliko tuo se parempi versio?
Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
Lähetetty: 3.1.2010 22:56
Kirjoittaja samarai
Daciaa voidaan tietysti nyt naureskella ja heittää siitä herjaa, mutta kannattaa ottaa huomioon, että se on kuitenkin käsittääkseni enää ainoa elossa oleva ns. Euroopan itä-automerkki - ts. kommunistin siellä perustama autonvalmistaja.
Alunperin Dacian tehtaan hankkeessa 60-luvulla mukana olivat Renault, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo ja Austin, joista sosialistisen Romanian hallitus valitsi ko. vaihtoehdoista silloin nykyaikaisimmaksi katsoneensa etuvetoisen Renault 12:n. Kuitenkin ennenkuin sen tuotantolinja saatiin valmiiksi, valmistettiin aluksi lisenssillä Renault 8:aa eli Dacia 1100:sta. Yhteistyö Renaultin kanssa alkoi siis vuonna 1966 ja ensimmäisen Dacia 1100:n ajoi tehtaalta ulos itse Nikolai Ceausescu elokuun 20. vuonna 1968. Tehtaan syntyhistoria muistuttaakin paljolti Avtovazin prosessia luoda tyhjästä autotehdas 60-luvulla, autosta vain tuli puhtaasti lisenssi Renault, eikä niinkuin 2101, johon tuli paljon muutoksia Fiat 124:sta.
Hieman pengoin tuolla
kommunistisen Romanian kuva-arkistossa, niin sieltä löytyi muutama Daciaan historiaan liittyvä kuva:
Nikolai Ceausescu leikkaa avajaisnauhan Dacian tehtaalla silloisessa Colibasissa, lähellä Pitestin kaupunkia 20.8.1968
http://fototeca.iiccr.ro/picdetails.php?picid=34538X3X8
Nikolai Ceausescu ajaa ensimmäisen Dacia 1100:n ulos tehtaasta 20.8.1968.
http://fototeca.iiccr.ro/picdetails.php?picid=34536X1X4
Dacian valmistusta v.1970
http://fototeca.iiccr.ro/picdetails.php ... 0698X44X52
Nikolai Ceausescu vierailulla Dacian tehtaalla 17.9.1976
http://fototeca.iiccr.ro/picdetails.php ... 1252X48X52
Tsekkoslovakian kommunistisen puolueen pääsihteeri ja presidentti Gustav Husak vierailulla Dacian tehtaalla
yhdessä Ceausescun kanssa kesäkuussa v.1977
http://fototeca.iiccr.ro/picdetails.php ... 1844X51X52
Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
Lähetetty: 4.1.2010 8:50
Kirjoittaja Pavlovits
Mikähän tuossa Nikolain ajaman Rasian keulassa on tuo suorakaide lamppujen välissä? Kasirellussa tuollaista ei ollut.
Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
Lähetetty: 4.1.2010 9:09
Kirjoittaja Warreossi
Pavlovits kirjoitti:Mikähän tuossa Nikolain ajaman Rasian keulassa on tuo suorakaide lamppujen välissä? Kasirellussa tuollaista ei ollut.
tuollainen listahan siinä missä lukee Dacia 1100.

Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
Lähetetty: 6.1.2010 19:06
Kirjoittaja Lada-Jussi
onko Oka-2:sta eli 1121:tä oikeasti tehty jossain välissä jossain?
http://www.ladaonline.ru/upload/iblock/ ... c5c004.jpg vai siirrytäänköhän varsinaisessa tuotannossa suoraa kolmoseen?
hassu juttu kun alunperin oka oli teknisesti puolitettu samara, nyt sitten koriltaan puolitettu kalina, hieno juttu, tuosta voisi tulla hyvä ja edullinen vaihtoehto pikkuautoluokkaan.
Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
Lähetetty: 8.1.2010 12:29
Kirjoittaja 1500i
Huomenna oisi viikonloppunäyttelyssä Iisalmessa. En tiedä tuleeko käytyä ei kehtaa kyllä asioikseen lähteä katsomaan.
Katsoo nyt onko lehdessä mitään siitä ei tiedä kun ei ole vielä lehti tullut

Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
Lähetetty: 8.1.2010 13:42
Kirjoittaja 1500i
Eipä näkynyt olevan lehdessä mitään,mutta totta se lie siellä viikonloppuna kun liikkeessä niin sanoivat

Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
Lähetetty: 8.1.2010 21:23
Kirjoittaja kv60
Tässä tämän päiväisen Kalevan koeajojuttu Dacia Sanderosta. Pitkälti oli samalla tunteella toimittaja kuin minäkin aikaisemmin pikaisen koeajon suorittaneena.
http://auto.kaleva.fi/index.cfm?ka=301
Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
Lähetetty: 8.1.2010 21:32
Kirjoittaja lada.h.s
Minulla ei ole Daciasta mitään omakohtaista kokemusta mutta kuulemma ne ekat Daciat siitä 70luvulta olivat kuulemma aika
pa**aa. En tiedä mutta tällaista olen kuullut.En kyllä henkilökohtaisesti ostaisi varmaan yhtään ns modernia autoa ovat nimittäin
monet sen verran kamalan näköisiä että huhhuh. Kyllä monet vanhemmat autot ainakin mun silmää miellyttää paljon enemmän kuin uudet.
Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
Lähetetty: 8.1.2010 22:36
Kirjoittaja manni
Mitä muotoiluun tulee, uudet Daciat on jonkun verran personaallisella ottella sentään tehty. Moni nykykilpailija on sen näköinen ettei merkkiä tunnista ilman lähempää näkemistä.
Re: Romanian Rellu-nyt sitä saa
Lähetetty: 8.1.2010 23:14
Kirjoittaja 1500i
Ei tarte mennä 70-luvullekkaan 90-luvulla on jo sen verran karsean näköisiä, että ei ihme ettei ole tuotu suomeen

.
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... =&zipcode= Vaikka Talbot noista vanhemmista tulee kyllä mieleen

Johtuu varmaan ulkonäöstä ja mallimerkinnöistä
