Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Ei noita luistonestoja paljon tarvi.Tunteehan se jo milloinkin luistaa.Jos kierroslukumittari nousee nopeammin kuin nopeusmittari niin siinä se.
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Ei mulla ole 2005 mallisessa mitään luistonestoa, taitaa olla näissä paljonkin eroavuuksia, lisävarusteita tms. Mulla siis 2005 Xsara XWagon 1,6 automaatti, enkä kivempaa autoa tiedä! Ihan oikeasti, ei ole ollut yhtään vikaa, ongelmantapaistakaan ja aina on mennyt minne olen halunnut. Eikä ole ollut oltava sen kummemmin tarkkana, paitsi ehkä peruutettaessa, jotenkin hankala arvioida noita kulmia ja puskuri onkin maalattu jo pari kertaa...
No jos sinulla noin kehno yksilö, en taida maksaa 4t euroa, tyttärelle olisin autoa hakemassa....
No jos sinulla noin kehno yksilö, en taida maksaa 4t euroa, tyttärelle olisin autoa hakemassa....
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Eilen ostin tähän ensimmäisen kerran bensaa kun 95E10-laatua on ollut tarjolla. Ostin kuitenkin 98E5 kun hintaero oli vain 4 senttiä litralta, olevinaan tulee varmistettua että varmasti lähtee kylmänä käymään. Sellainen kumma tapaus illalla kävi kun tunnin verran 15 asteen pakkasessa seisoi ja laitoin käymään ja huomasin että hanskat jäi sisälle ja kävin hakemassa ne ja auton ympärillä haisi selvä etanoli, ihan kuin tuulilasia olisi pesty. Jääkö tuo bensan seassa oleva etanoli sitten palamatta kun moottori ei ole kunnolla lämmin?
Kosteiden ilmojen jäljiltä ovien kahvat ovat aina jäätyneet, aukeavat kyllä ihan suosiolla.
Kosteiden ilmojen jäljiltä ovien kahvat ovat aina jäätyneet, aukeavat kyllä ihan suosiolla.
Viimeksi muokannut AI, 27.1.2011 8:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Tässä farmarimallissa takakulmien arviointi ei tuota vaikeuksia kun auto loppuu melkein takaikkunaan.corona kirjoitti:Eikä ole ollut oltava sen kummemmin tarkkana, paitsi ehkä peruutettaessa, jotenkin hankala arvioida noita kulmia ja puskuri onkin maalattu jo pari kertaa...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Farmarihan tuo XWagonkin on. Ihan sama kuin se aiempi Break, vaihtoivat nimen v.2005 malleihin, näihin kaikkein viimeisiin valmistettuihin.Ymmärtääkseni Sedan loppui vuoteen 2004, kun tuli tuo C4, mutta jatkoivat vielä farmarin valmistusta (uudella nimellä), kun C4 ei ollut farmarina saatavana.
Auto tosiaan loppuu takalasiin, mutta jotain häikkää sen perän hahmottamisessa on. Epäilen sivupeilien olevan ns. suurentavia ja sisäpeilin pienentävä... Tosin minun silmänikin ovat ns eriparisia. Sain viestisi, mutta tytär ei ole nyt kuitenkaan lopulta autoa vailla. Kiitos kuitenkin.
Auto tosiaan loppuu takalasiin, mutta jotain häikkää sen perän hahmottamisessa on. Epäilen sivupeilien olevan ns. suurentavia ja sisäpeilin pienentävä... Tosin minun silmänikin ovat ns eriparisia. Sain viestisi, mutta tytär ei ole nyt kuitenkaan lopulta autoa vailla. Kiitos kuitenkin.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Pakko kehua tämän laitteen talviominaisuuksia. 31 pintaan on ollut pakkasta kun aamuisin olen töihin lähtenyt, 3-4 tuntia on ollut johdon päässä eli sen ajan kun olen nukkunut kun ajastinta ei ole. Startti edelleen pyörittää laiskanoloisesti mutta 0,5-1 sekunnin pyörityksen jälkeen auto on käynnissä. 2-3 minuuttia olen käyttänyt ja lähtenyt liikkeelle. Noin kilometrin ajon jälkeen alkaa lämmintä ilmaa tulemaan sisälle, Ladalla tai Mersulla on ajettava 5-10 kilometriä ennen kuin tekee saman, ilmeisesti jäähdytysnesteen määrä on sitikassa pienempi kuin nopeaan lämpenee. Ja lämmintä kun tulee niin sitä riittää liiaksikin asti. Tuulilasin yläreunakin pysyy nyt kirkkaana kun vähentää jaloille tulevan lämpimän ilman määrää.
Sen verran häiriötä on ollut tuon lämmityslaitteen kanssa että automatiikka sekoilee kylmänä, pari kertaa se on alkanut puhaltamaan täysillä heti kun on käynnistänyt mitä se ei yleensä tee. No, sen saa käännettyä nolla-asentoon ja käännettyä päälle kun lämpömittari alkaa kohoilla. Joskus se taas ei ala puhaltamaan vaikka moottori lämpenee vaan pitää kääntää manuaaliasentoon. Päivemmällä automatiikka kuitenkin toimii kuten pitääkin.
Perjantaina oli aamulla 34 pakkasta. Yritin kurkata paisuntasäiliöön että onko jäähdytysnesteet vielä nesteitä vai mitä lie. Korkin sain auki mutta säiliössä on joku idioottimainen välikansi jonka alla neste näkyi, enpä tiennyt missä muodossa sitten olivat, letkut tuntuivat kaikki kovilta eikä syylärissä ole korkkia. Tarra korkin vieressä lupaa nesteen pakkaskestävyydeksi -35. Päivemmällä piti sitten reissuun lähteä, parin tunnin lämmityksen jälkeen starttasin, laiskasti pyöritti ja kuului joku pimpelipompeli ja päästin avaimesta irti ja auto käynnistyi. Ilmeisesti jännite kävi aika alhaalla. Lauantaiaamuna taas töihin lähtiessä käynnistyi ilman pimpelipompelia, tosin pakkastakaan ei ollut kuin 31.
Tuon kylmimmän yön jälkeen myös bensamittari sekoili. Viisari näytti punaisen ylärajaa, ihmettelin että kylläpä patonki pakkasella bensaa polttaa kun vasta 450 km trippimittariin oli tankkauksen jälkeen kertynyt. Ei sinne sitten mahtunut kuin 36 litraa.
Enpä kyllä vielä vuosi sitten olisi uskonut että ranskalaisella autolla Siperian olosuhteissa pärjäisi, varsinkin tuo lämpimyys ihmetyttää. Jos jostain syystä en tästä keväällä luovukaan (eli kukaan ei halua tällaista paskavehjettä ostaa) niin uuden akun kyllä hommaan niin pyörittää sitten starttikin paremmin pakkasilla, nythän riittää kymmenen astetta hidastamaan startin pyörinnän.
Sen verran häiriötä on ollut tuon lämmityslaitteen kanssa että automatiikka sekoilee kylmänä, pari kertaa se on alkanut puhaltamaan täysillä heti kun on käynnistänyt mitä se ei yleensä tee. No, sen saa käännettyä nolla-asentoon ja käännettyä päälle kun lämpömittari alkaa kohoilla. Joskus se taas ei ala puhaltamaan vaikka moottori lämpenee vaan pitää kääntää manuaaliasentoon. Päivemmällä automatiikka kuitenkin toimii kuten pitääkin.
Perjantaina oli aamulla 34 pakkasta. Yritin kurkata paisuntasäiliöön että onko jäähdytysnesteet vielä nesteitä vai mitä lie. Korkin sain auki mutta säiliössä on joku idioottimainen välikansi jonka alla neste näkyi, enpä tiennyt missä muodossa sitten olivat, letkut tuntuivat kaikki kovilta eikä syylärissä ole korkkia. Tarra korkin vieressä lupaa nesteen pakkaskestävyydeksi -35. Päivemmällä piti sitten reissuun lähteä, parin tunnin lämmityksen jälkeen starttasin, laiskasti pyöritti ja kuului joku pimpelipompeli ja päästin avaimesta irti ja auto käynnistyi. Ilmeisesti jännite kävi aika alhaalla. Lauantaiaamuna taas töihin lähtiessä käynnistyi ilman pimpelipompelia, tosin pakkastakaan ei ollut kuin 31.
Tuon kylmimmän yön jälkeen myös bensamittari sekoili. Viisari näytti punaisen ylärajaa, ihmettelin että kylläpä patonki pakkasella bensaa polttaa kun vasta 450 km trippimittariin oli tankkauksen jälkeen kertynyt. Ei sinne sitten mahtunut kuin 36 litraa.
Enpä kyllä vielä vuosi sitten olisi uskonut että ranskalaisella autolla Siperian olosuhteissa pärjäisi, varsinkin tuo lämpimyys ihmetyttää. Jos jostain syystä en tästä keväällä luovukaan (eli kukaan ei halua tällaista paskavehjettä ostaa) niin uuden akun kyllä hommaan niin pyörittää sitten starttikin paremmin pakkasilla, nythän riittää kymmenen astetta hidastamaan startin pyörinnän.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Sen verran vielä piti mainita että 30 asteen pakkasessa kun kylmänä liikkeelle lähtee niin sisällä on melkoinen kakofonia. Ensimmäiset seitsemän kilometriä on melkoisen möykkyistä tietä ja kaikki sisustan muoviosat rämisee ja kolisee maan vietävästi. Ladassakaan tuollaista meteliä ole, ainakaan takavedossa. Nitinää ja natinaa kuuluu lämmettyäänkin kun pakkasta on. Halvalla tehty!
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Ilmeisesti sitten me, jotka ammatiksemme oikein autoilla ajetaan, ollaan niin hiton lapsellisia, vai miksi raskaassa kalustossa ei käytetä etuvetoa?Lada Scandinavia kirjoitti:Mieltymyksiähän on, mutta kun olen ammatikseen ajanut yli 22v niin en ajattele pahemmin mieltymyksiä. Käytäntö sen osoittaa, että kun moottori on vetävien pyörien päällä, niin matka etenee.
Jos haluaa päästä eteenpäin.
Iso merkitys on myös, että millaiset renkaat on alla.
Monasti yöllä ei olla vielä sivuteitä aurattu ja eteenpäin pitää päästä ja kun työn takia joudun tiheästi pysähtymään postilaatikoiden kohdalla ja taas matkan pitää jatkua, niin takavedolla ei tulis mitään.(työaika loppuis kesken)
On kyllä kokemusta omasta takaveto Hiacesta/Transitista ja Mitsu L-300:sta, sekä takaveto henkilöautoistakin.
Juu kyllä etuvetoinen Transportterikin välistä hiukan hakee.
Kun lapsettaa, niin silloin takaveto on ehdoton peli.

Reippaina käymme rekkain alle 

- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Tänään käytin katsastuksessa, meni läpi moitteitta. Sen verran piti remonttia tehdä että rekisterikilven valon vaihdoin, samalla kun sisällä oli vaihtui myös viime kesänä ostettu laturin/ohjaustehostimen/ilmastoinnin moniurahihna, eipähän enää aamuisin kitise. Seuraava katsastus on sitten 11.4.2012 mennessä.
Jos joku tarvitsee siistiä ja toimivaa patonkia niin voi ottaa yhteyttä, kun lumet sulaa ja saa Ladan liikkeelle joutaa tämä myyntiin, eli noin kuukauden päästä. Vikalista on pitkä: Keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi ja hanskalokeron valo on edelleen pimeä.
Jos joku tarvitsee siistiä ja toimivaa patonkia niin voi ottaa yhteyttä, kun lumet sulaa ja saa Ladan liikkeelle joutaa tämä myyntiin, eli noin kuukauden päästä. Vikalista on pitkä: Keskuslukituksen kauko-ohjaus ei toimi ja hanskalokeron valo on edelleen pimeä.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Kesärenkaat vaihdoin, kannoin kymmenkunta kiloa roskaa pihalle ja huomisessa Magneettimediassa on myynti-ilmoitus. Vielä pitäisi pestä niin on valmis myytäväksi. Joku sitä jo kyselikin ja oli ostamassa mutta totesi ettei vauva mahdu noin pienen auton kyytiin joten jäi vielä myymättä. Jos jotakuta kiinnostaa niin ottaa yhteyttä.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Pesin patongin suurpiirteisesti kuten myös talvirenkaat. Magneetti Media -lehden ilmoitus ei tuottanut yhtään vastausta, nyt sitten laitoin vielä Nettiautoon ilmoituksen:
http://www.nettiauto.com/citroen/xsara/3926185
Jos ei nyt vapun tienoilla ole mennyt kaupaksi niin tungen koko etananansyöjien tekeleen niin perälle pihalle kuin vain sen saan! Ajetaan sitten taas ensi talvi sillä, eipähän Lada ruostu loskassa.
http://www.nettiauto.com/citroen/xsara/3926185
Jos ei nyt vapun tienoilla ole mennyt kaupaksi niin tungen koko etananansyöjien tekeleen niin perälle pihalle kuin vain sen saan! Ajetaan sitten taas ensi talvi sillä, eipähän Lada ruostu loskassa.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Laita tohon myynti ilmoon koska jakoremmi vaihettu ja sitruuna patongilla kannttas kokeilla.Meilläkin toillaan vaihtu se 306 isompaan pösöön
.Voipi vaan olla vaikiaa myyä tota.

- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3665
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Kokemukset loppuivat tämän laitteen osalta eilen. Lähti Lahteen uudelle omistajalle. Alkuun tuntui siltä että ei tätä saa ollenkaan myytyä vaan joutuu jättämään seisontaan pihan perälle kesäksi ja ajamaan taas ensi talven mutta eilen näitä olisi saanut kai kolmekin myytyä! Poistelin ilmoituksen Nettiautosta ja kohta kun pankki aukeaa vien läjän viissatasia tilille kun eivät taida oikein mihinkään kauppaan kelvata! 13 tkm tällä tuli suunnilleen ajettua.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Kyllä täällä ainakin kauppoihin raha kelpaa, toki pitää aina varautrua siihen että kassa lähtee takahuoneeseen odottamaan myymäläpäällikköä avamaan kaapin että saadaan raha rikki. Perjantaina kun on paljon asiakkaita rikkoutuu viis-satanen yleensä kassaltakin. Muutaman kerran kyllä aina katsovat setelin sillä uv-valo laitteella.
Re: Citroën Xsara Break 1,6 2002 "Patonki"
Pääsin minäkin rauhaan tästä, pähkäillyt ja pähkäillyt, ostaako pois vaiko ei. Huomasin omani kanssa pääsiäisenä, että vauvankuljetuskaukalo lopulta sopii hyvin kun laittaa keski-istuimelle taakse! Kohta olisin jo ollut tätä ostamassa. No lopulta hyvä tavara ostajansa löytää!
Niin ihan mielenkiinnosta, kerrotko paljollako meni, vai onko kysymys turhan intiimi?
Niin ihan mielenkiinnosta, kerrotko paljollako meni, vai onko kysymys turhan intiimi?