Öö.. Ei oo näkyny sitä check engine valoa. Koitin valo kynällä sitä solenoidia kun on käynnissä, molemmat vilkkuu ihan reilusti eli afr ilmeisesti pelaa. Taitaa olla vielä paras laittaa se samaran kaasari paikalleen siksi aikaa että saa ne uudet solenoidit. Jos pääsis työmatkoissa pikkusen halvemmalla. Vaihtais sitten takasin jahka saa tuon kuntoondegen kirjoitti:Joo eli joku on napsinut neulan pois. Ilmankos bensaa menee...
Uudet suuttimet kehiin. Delta-autosta voi saada kalliilla, satasen pintaan kaksi suutinta, mutta kannattaa laittaa ostoilmoitusta tänne niin selviät edullisemmin.
Älä hävitä niitä suutinkärkiä!
Palaako muuten check engine oikein eli palaa virrat päällä ja sammuu käynnistyksen jälkeen? Ettei ole ohjainlaite rikki tai mutta hassua siellä.
1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Ilmeisesti vain polttimo on palanut tai se on poistettu sitten sieltä.
Itse laittaisin palamaan.
Mutta laita vaan se toinen kaasari siksi aikaa kunnes saat varaosat.
Itse laittaisin palamaan.
Mutta laita vaan se toinen kaasari siksi aikaa kunnes saat varaosat.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
No nyt olis se samaran kaasari paikallaan. Nyt on vaan sellanen ongelma että tyhjäkäynti on hukassa.. Paitsi ryyppy päällä (vaijeri ryyppy) toi kaasari oli katsastuksessa paikallaan ja päästöjä säädettiin sillon kun oli ilmeisesti imu vuoto koska tyhjäkäynti oli liian isolla eikä asentajat saanu sitä muuten alle 1000 kun kytkimellä jarruttamalla. Nyt on taas uudet tiivisteet ennen imusarjaa eli ei pitäis vuotaa ainakaan siitä. Oonko ihan väärässä jos väitän että nyt käy liian rikkaalla ja sen takia tyhjäkäynti on hukassa. Se vielä pitää sanoa että äsken ajelin koneen lämpimäksi ja auto sammu kun otti vedon pois, kun auto seiso (tässä välissä käänsin pikkusen syttyä) n.5min ja kokeilin niin kävi hyvin (jos pientä röpötystä ei lasketa jota tekee koko ajan) ja vaikka polki paikallaan niin ei vaikuttanu käyntiin. Mutta taas kun kone lämpeni ajamalla niin sitten sammu taas kun kytkintä paino.
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Laita tyhjäkäyntisolenoidiin 12 V akusta, ellet ole näin jo tehnyt. Siten kanava on auki.
Virittele vaikkapa akusta kaapeli kytkimelle kajuuttaan ja kytkimestä solenoidiin ettei se kuluta akkua auton ollessa sammuksissa.
Virittele vaikkapa akusta kaapeli kytkimelle kajuuttaan ja kytkimestä solenoidiin ettei se kuluta akkua auton ollessa sammuksissa.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Helpompi olisi varmaan ottaa vaikka puolalta, tai joltain muulta laitteelta joka saa sähköt kun on virrat päällä.
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Varmaan tuossakin solenoidissa pitäis olla se valkonen tikku sisällä, ei siellä mitään oo eli eikös se ole sillon koko ajan tavallaan auki
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
En tiedä solenoidin rakenteesta, onko tikku piilossa vai irroitettavissa. Mutta eipä siinä mitään menetä jos puolan +navasta laitat johdon solenoidille. Ja kokeilet löytyikö tyhjäkäynti.
Jos ei, voi olla suutin tukossa. Suuttimen puhdistamiseen on sellainen keino että auto käyntiin, kaasu pohjaan, hanska kädessä tukitaan kaasuttimen ilmanottoaukko/aukot. Nostetaan kämmen ennenkuin tukehtuu bensaan. Varovaisuutta noudattaen, hieman vuotava imuventtiili voi aiheuttaa sen että tulee liekit kaasarista.
Jos ei, voi olla suutin tukossa. Suuttimen puhdistamiseen on sellainen keino että auto käyntiin, kaasu pohjaan, hanska kädessä tukitaan kaasuttimen ilmanottoaukko/aukot. Nostetaan kämmen ennenkuin tukehtuu bensaan. Varovaisuutta noudattaen, hieman vuotava imuventtiili voi aiheuttaa sen että tulee liekit kaasarista.

- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Kyllä se "valkoinen tikku" (voi olla muunkin värinen) on melko oleellinen solenoidiventtiilin toiminnan kannalta. Eikös se juuri tee sen työn, joka venttiilin kuuluu tehdä? Katkoa tai päästää polttoainevirtaa suuttimeen. Voin olla väärässäkin.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
No se tikkuhan se on.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Ohan se tokkiinsa. Minä kun en ollut varma asiasta millainen magneettiventtiili kyseisessä kaasuttimessa onpi, niinpä heitin sellaisen herjan jotta oisko sinne sisään piilotettu malli. Siis sellainen "tikku" jota ei heti päällepäin hoksaa. Jos on mallia ulkoinen, silloin tikun poistaminen tekee magneettiventtiilin läpivirtaavaksi, ja silloin sinne ei ole tarvetta työntää sähköäPöyhöinKuusaalt kirjoitti:Kyllä se "valkoinen tikku" (voi olla muunkin värinen) on melko oleellinen solenoidiventtiilin toiminnan kannalta.

Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Sori en selittänyt tarpeeksi selvästi. Enkä vieläkään tiedä ihan oikeita nimiä komponenteille mut kokeillaan. Solenoidi suuttimen sisällä on (tässä tapauksessa) valkoinen "tikku" jonka kuuluisi liikkua afr yksikön antaman virran mukaan. Sitä pientä "tikkua" ei ole ollenkaan kyseisessä kaasarissa. Minun mielestä sen pitäisi olla siellä. Eipä taas tullu kovin selkeästi ilmaistua asia mut yritinpä kuitenkin. Moni joka sellasen solenoidin on nähny niin toden näkösesti tietää mistä on kysymys Kiitos ja anteeks!äölkjhgf kirjoitti:Ohan se tokkiinsa. Minä kun en ollut varma asiasta millainen magneettiventtiili kyseisessä kaasuttimessa onpi, niinpä heitin sellaisen herjan jotta oisko sinne sisään piilotettu malli. Siis sellainen "tikku" jota ei heti päällepäin hoksaa. Jos on mallia ulkoinen, silloin tikun poistaminen tekee magneettiventtiilin läpivirtaavaksi, ja silloin sinne ei ole tarvetta työntää sähköäPöyhöinKuusaalt kirjoitti:Kyllä se "valkoinen tikku" (voi olla muunkin värinen) on melko oleellinen solenoidiventtiilin toiminnan kannalta.
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
On olemassa mallia sisäisellä venttiilillä oleva solenoidi sekä ulkoisella venttiilillä oleva. Minä en tiedä millainen samaran kaasuttimessa on. Mutta jos on sisäisellä venttiilillä, sitä on vaikea päällepäin nähdä. Halusin vaan tuoda mahdolliset vaihtoehdot esille asiaan sen kummemmin paneutumatta 

- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Kun näistä Axtec -solenoidiventtiileistä ottaa sen metallisen suutinpään irti niin kyllä siellä pitäisi olla näkyvillä se muovinen "tikku" tai puikko. Näin on ollut ainakin kaikissa minulla olleissa sekä TakaPotkun että Samarankin solenoideissa (lienevät identtisiä).
Niiden mallien solenoidit, joissa on vain yksi solenoidi (yleensä kai tyhjäkäynti) voivat olla erilaisia. Näitä en ole tarkemmin hypistellyt.
Niiden mallien solenoidit, joissa on vain yksi solenoidi (yleensä kai tyhjäkäynti) voivat olla erilaisia. Näitä en ole tarkemmin hypistellyt.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Tänään annoin reilun ilmakylvyn kaasarille ja taas löyty tyhjäkäynti. Tosin röpöttää epäsäänöllisesti. Ilmeisesti oli joku isompi roska koska tuli käteen melkosella voimalla jotakin. Rupesin vaan ihmettelemään semmosta kun kone oli lämpimänä (myös kaasari) niin kuulu sellanen hento tikitys (ei varmasti ollu solenoidi kun johto oli irti) ja kun kaasarin kannen otti pois niin sinne tuli ilmakuplia molemmille puolille niistä pohjassa olevista reijistä ja toiselle puolelle tuli vielä siitä alemman solenoidin vieressä olevan lätkän kohdalta ( 3 pultilla kiinni). Mikähän se mahtaa olla kun otin lätkän pois niin siellä oli jousi ja kalvo. Ja tuli vielä semmonen mieleen että pakokaasu testin jälkeen seos ruuvi oli 7 kierrosta auki ja tulpat oli liian valkoset. Enkä tietenkään kotiin tullessa enää muistanu tarkistaa tulppia että miltä ne nyr näyttää kun tyhjäkäyntikin palaili. Se pitää tarkastaa huomenna ja säätää sen mukaan seoksia. Pitänee hommata ne solenoidit orkkis kaasariin josko se sitten pelais oikein. Tämä samaran kaasarihan on vain väliaikainen ratkasu
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Joku varmaan osaa auttaa tällasen asian kanssa: passaako perus ozon kaasarin solenoidi tuohon axteciin. Tarviis molemmat uudet ja olis sellasiakin tarjottu. Tietenkin suutimet niihin täytyy laittaa vanhoista mut onko ne muuten samanlaiset kun "orkkis" solenoidit