Sivu 5/6

Re: Lada Samara 1300S -89

Lähetetty: 2.5.2013 18:28
Kirjoittaja t tulppu
Ompa kireää meininkiä 80 alle on matala profiilisia ja yli korkea profiilisia.70prosenttinen matala. 50erittäin matala....

Re: Lada Samara 1300S -89

Lähetetty: 2.5.2013 18:51
Kirjoittaja Jokari
^ Juu noinhan se oli tuossa 30 vuotta sitten.

Re: Lada Samara 1300S -89

Lähetetty: 2.5.2013 19:02
Kirjoittaja t tulppu
Ja edelleen rengas on pyorea....... jos ilmaa renkaassa on

Re: Lada Samara 1300S -89

Lähetetty: 8.5.2013 13:23
Kirjoittaja mikko853
Tänään vihdoin oli aika rengastöille ja heti sen perään vaihtelin kesäkumit alle.

Kuva

Re: Lada Samara 1300S -89

Lähetetty: 8.5.2013 18:19
Kirjoittaja mikko853
Rengaspaineet tarkistin korjaamon jäljiltä ja heitin 100km lenkin. Mielettömästi hiljaisempi kuin noilla talvi-daytoneilla, samaten 40-50 vauhdissa ollut ravistus on poissa.. Pitää ensitalveksi tasapainottaa nuo Daytonit, uusia kumeja en ainakaan vielä rupea ostamaan, kun tällä ei käytännössä ajeta talvisin muuta kuin kotipihan ja tallin väliä (~25km suuntaansa) silloin kun on korjaamiselle aikaa ja inspiraatiota :lol:

Re: Lada Samara 1300S -89

Lähetetty: 8.5.2013 18:46
Kirjoittaja t tulppu
Nätti peli... Tuossa vielä pitemmät jouset kuin uudemmissa...90luvun puolella lyhensivät jousitusta vähän...tai ainakin sanoivat niin tehtaan tehneen... Hyvän näköinen Samara on aina hyvän näköinen..

Re: Lada Samara 1300S -89

Lähetetty: 12.5.2013 21:18
Kirjoittaja mikko853
t tulppu kirjoitti:Nätti peli... Tuossa vielä pitemmät jouset kuin uudemmissa...90luvun puolella lyhensivät jousitusta vähän...tai ainakin sanoivat niin tehtaan tehneen... Hyvän näköinen Samara on aina hyvän näköinen..
Ladainfosta lainattua: "Vuodesta 90 lähtien kaikissa Samara malleissa länsimainen musta jäähdyttimen säleikkö sekä matalampi jousitus."

En tiedä onko pelkillä jousilla tehty tuo muutos, käsittääkseni ainakin etuiskareita on kahta eri sorttia?

Melkoinen citymaasturihan tuo on kyllä, joskus olen miettinyt uudemman matalampaa alustaa tällaiseen wanhaan sammyyn.

Pissapojan suuttimet säädetty, nyt pissii tasaisesti keskelle lasia, ennen kuskinpuoleinen kusi komeassa kaaressa katon yli.. takalasin pesin samassa kun se ei pelaa? :lol:

Myös kuskin H4:n lyhyt oli pimahtanut, Philipsin +100% lamppu, tosin johan se ehti mukana kulkea Astra -> Corsa -> Samara, eli noin vuoden päivät, ihan mukavasti kesti verrattuna noihin Osramin +90% lamppuihin mitä tuli joskus kokeiltua, kestävät sen 2kk.. Nyt paikoillaan Osramin +60% lamput molemmin puolin jotka tuli joskus tarjouksesta ostettua (2kpl/10€) tai 7,99€/kpl :)

Näillänäkymin tähän löytyi myös ruosteettomat, oikean sävyiset ovet ja takaluukku, pitää ne vain käydä jossain vaiheessa hakemassa 300km päästä :? Saas nähdä miten mahtuvat kyytiin.

Re: Lada Samara 1300S -89

Lähetetty: 17.5.2013 19:39
Kirjoittaja mikko853
Noniin, tämä projekti mitä luultavimmin nopeutuu nyt huomattavasti kun kuun alusta saan oman tallipaikan, ei tarvitse ajella 25km suuntaansa tallille, eikä tarvitse välttämättä saada samana päivänä läjään jotta kotia pääsee, eikä tarvitse säiden armoilla tehdä omalla pihalla hommia, naapureiden nalkuttaessa taustalla :lol: Kerrostaloasumisen ihanuuksia 8)

Re: Lada Samara 1300S -89

Lähetetty: 19.5.2013 8:32
Kirjoittaja JohnDoe
Miten muuten ne Daytonit pelittivät talvella, oliko muun kuin melun kanssa ongelmia? :D Oletko tällä autolla tulossa tänään kokoontumiseen?

Re: Lada Samara 1300S -89

Lähetetty: 19.5.2013 11:37
Kirjoittaja mikko853
JohnDoe kirjoitti:Miten muuten ne Daytonit pelittivät talvella, oliko muun kuin melun kanssa ongelmia? :D Oletko tällä autolla tulossa tänään kokoontumiseen?
Meteli oli tosiaan melkoinen ja ensitalveksi nuo pitää tasapainottaa, muuten olivat ok :) Hiivatilla tulen, tässä kun on nuo ruostepikat revittynä auki.

Re: Lada Samara 1300S -89

Lähetetty: 6.6.2013 23:08
Kirjoittaja mikko853
Vaihteistoöljyä lisätty, meni puolisen litraa, samalla hiljeni laatikko mukavasti. Pommiraja nostettu 110:n linjoille, niin paljon oli pikkukukkia talven aikana ilmestynyt että leppäkerttu siitä ensin tuli :lol: Etupuskurin ruskeaksi jauhoksi muuttunut kiinnike uusittu ja apparin lokaria suoristeltu.. suorakin olisi ollut muttei ollutkaan oikeaa sävyä vaikka samalla värikoodilla olivat, toki "uusi" oli myllytetty mutta kokeilin tuota vanhaakin kiillotella niin eipä siitä yhtä tummaa saanut vaan on enempi oranssi..

Kuva

Kuva

Kuvat jälleen 2.0 mpix nokia laatua 8) Tuo keulamuovi on kyllä komea, pitänee maalata :lol:

Re: Lada Samara 1300S -89

Lähetetty: 6.6.2013 23:29
Kirjoittaja t tulppu
Komia peli ite tykkään paljon tästä lyhyt konepeltisestä mallista ja miten helppo on vaihtaa kukkiva keula jos aivan mätä.... Toisiin autoihin ei lyhyt keula sovi mutta samaraan sopii tosi,tosi hyvin
Ukinkin Samarasta tuli melkein kuin uusi kun käytti Tebskalla pesussa ja vahassa. Ei tartte ukin hävetä ladaansa että rupinen ja mätä Pa.ka...

Re: Lada Samara 1300S -89

Lähetetty: 7.6.2013 0:26
Kirjoittaja samarai
Eikös se keulapala ole tuossa muovia.

Tässä on vähän samanlainen keula, jota on vielä haluttu korostaa:
http://en.wikipedia.org/wiki/SEAT_1200_Sport

ja Porschen museossakin Samaran keulaakin:
http://s51.radikal.ru/i134/1208/73/ecf7f1b1cb5a.jpg

Re: Lada Samara 1300S -89

Lähetetty: 7.6.2013 0:39
Kirjoittaja t tulppu
Voi vaikka ollakkin en tarkalleen muista materiaalia...mutta lahoaa muovikin..paitsi tubberi kestää suhkot hyvin...mutta muovinen sokerikko 15vuoden jälkeen aika karmeen oloinen..

Re: Lada Samara 1300S -89

Lähetetty: 7.6.2013 21:10
Kirjoittaja mikko853
mikko853 kirjoitti:Tuo keulamuovi on kyllä komea, pitänee maalata :lol:
t tulppu kirjoitti:helppo on vaihtaa kukkiva keula jos aivan mätä.... .
samarai kirjoitti:Eikös se keulapala ole tuossa muovia.
t tulppu kirjoitti:Voi vaikka ollakkin en tarkalleen muista materiaalia...mutta lahoaa muovikin..
:roll:

Muoviahan se on.... Mätä tai laho se ei ole, vain maalit lohkeilleen pois. Hionta ja maalaus ja hyvä on. Itsekin kyllä pidän enemmän tuosta lyhyestä nokasta, on mielestäni paremman näköinen ja eipähän ruostu konepellin etureuna heti.. Parhautta olisi kuitenkin pitkät lokasuojat ja lyhyt konepelti, kuten esim. mk3 escortissa.

Kuva

Voipi olla että tämä tulee myyntiin vielä tämän kuun aikana, mahdollisesti tilalle tulee jokusen vuoden uudempi Samara, viikon päästä ollaan tässäkin viisaampia 8)