Sivu 5/5
Re: Race-nappis
Lähetetty: 24.10.2013 21:58
Kirjoittaja START
jos itellä kakki natsaa niin talven ja kevään mittaan se ladan perän kestävyys tulee mitattua ihan oikeasti, että mitä se kestää. siis joku vakio välitys kitkalukolla ja vakio vetareilla. jäällä piikeillähän se ei ehkä niin kovilla ole mut slikseillä asfaltilla saattaa alkaa tuleen murheita
Re: Race-nappis
Lähetetty: 24.10.2013 22:16
Kirjoittaja pressa
Edelleen ihmettelen miten pienitehoisia on (tai oli) rallissa käytetyt takavetoiset tojota starletit?? Niissä käytetään useasti Ladan periä koska ne kestävät paremmin kuin tojon omat, kuitenkaan ei Ladassa kestä enää kun on vapaavirtaus-suodatin ja läpivirtaavaputki laitettu...
Re: Race-nappis
Lähetetty: 25.10.2013 6:11
Kirjoittaja kappa12
pressa kirjoitti:Edelleen ihmettelen miten pienitehoisia on (tai oli) rallissa käytetyt takavetoiset tojota starletit?? Niissä käytetään useasti Ladan periä koska ne kestävät paremmin kuin tojon omat, kuitenkaan ei Ladassa kestä enää kun on vapaavirtaus-suodatin ja läpivirtaavaputki laitettu...
Tuoskin on kyllä yks totuus, starlettien tehot liikkuu sielä 180hv tietämillä... Eiköhän se perän vaihto kestävämpään oo aiheellisempi jos tehot alkaa kolmosella tai nelosella...
Eiköhän ne siviililadojen perät rikota nimenomaan sillä että suditellaan ilman lukkoa ja sitten ottaakin pidon yhtäkkiä...
Pitää vahvistaa vain omaa banjoa tähän ja mennään omilla hiluilla...
Jotain osaa taas haalittuna tähänkin...

Re: Race-nappis
Lähetetty: 25.10.2013 7:35
Kirjoittaja MrKz
Tuo
ladojen osien esim. tuon perän kestävyyttä aina
kyseenalaistetaan,justiinsa nuo sudittelut/kumenpoltot ynnä muu
rällääminen vakio 1500 johon joku pörinäpönttö laitettu yli 100hv
toivossa, hajottaa varmasti paikkoja ja sit lada jää metän reunalle tai
peltoautoksi,rällätään ja potkitaan ruttuun ja haukutaan lada paskaksi
autoksi. Totuus kuitenkin et ei nämä ajamalla rikki mene..
Re: Race-nappis
Lähetetty: 25.10.2013 7:48
Kirjoittaja kappa12
MrKz kirjoitti:Tuo
ladojen osien esim. tuon perän kestävyyttä aina
kyseenalaistetaan,justiinsa nuo sudittelut/kumenpoltot ynnä muu
rällääminen vakio 1500 johon joku pörinäpönttö laitettu yli 100hv
toivossa, hajottaa varmasti paikkoja ja sit lada jää metän reunalle tai
peltoautoksi,rällätään ja potkitaan ruttuun ja haukutaan lada paskaksi
autoksi. Totuus kuitenkin et ei nämä ajamalla rikki mene..
Kun itte ajoin jokkista, niin mulla oli jokaises omas autos aina ladan perä... Kerran oon saanu vetarin poikki sellaisesta...
Mitäpä veikkaat, mitä viritetyllä ladalla tehdään...? Aivan, leikitään ja suditellaan ja siihen tätäkin autoa rakennetaan...
Re: Race-nappis
Lähetetty: 25.10.2013 8:50
Kirjoittaja MrKz
Joo,totta
puhut

mut taitaa olla sun tulevat viritykset toista luokkaa kuin
mitä ainaki täällä paikalliset mullikoulun amikset tehny,putki poikki ja
kemppiperä ja kytkinpommitellaan keskustassa auto täynnä porukkaa.
Re: Race-nappis
Lähetetty: 25.10.2013 8:53
Kirjoittaja kappa12
MrKz kirjoitti:Joo,totta
puhut

mut taitaa olla sun tulevat viritykset toista luokkaa kuin
mitä ainaki täällä paikalliset mullikoulun amikset tehny,putki poikki ja
kemppiperä ja kytkinpommitellaan keskustassa auto täynnä porukkaa.

Toivottavasti...

Re: Race-nappis
Lähetetty: 25.10.2013 10:15
Kirjoittaja veli samara
Eikös se sanonta niin mene, että alaväännöllä tuhotaan paikat. Esim time attack autot rakennetaan niin, että vääntöä löytyy vasta korkeammilla kierroksilla. Ja säästytään edes osalta rikoista.
Ja sanonnan toinen puoli kääntyy niin, että tehonpuute hajottaa. Joka tulikin jo ilmi. Ja Eikös ole hieman eriasia ajaa rallia soralla, ja leikkiä driftkingiä keskustan asfalttikaduilla?

Re: Race-nappis
Lähetetty: 25.10.2013 20:05
Kirjoittaja START
kappa12 kirjoitti:pressa kirjoitti:Edelleen ihmettelen miten pienitehoisia on (tai oli) rallissa käytetyt takavetoiset tojota starletit?? Niissä käytetään useasti Ladan periä koska ne kestävät paremmin kuin tojon omat, kuitenkaan ei Ladassa kestä enää kun on vapaavirtaus-suodatin ja läpivirtaavaputki laitettu...
Tuoskin on kyllä yks totuus, starlettien tehot liikkuu sielä 180hv tietämillä...
no tuo kun tuplataan ja pitoa on niin ihan mielen kiinnolla odotan

Re: Race-nappis
Lähetetty: 25.10.2013 23:37
Kirjoittaja t tulppu
Täällä päin käyttävat BDA eskoissa ladan periä..tässä yhtenä päivänä vertailtiin Nivan perän boorituksia Eskon boorituksiin ja aikasta saman kokoisille näytti... että aika rieskoja Ladan osat ovat kun voi laittaa Fordeihinkin.
Re: Race-nappis
Lähetetty: 26.10.2013 0:14
Kirjoittaja START
enkkuperässä vissiin käyttävät ladan vetareita kun ovat kestävämmät
Re: Race-nappis
Lähetetty: 26.10.2013 0:23
Kirjoittaja jaketech racinteam
START kirjoitti:enkkuperässä vissiin käyttävät ladan vetareita kun ovat kestävämmät
näin on. menee paikaleen ku vaihtaa laakerin enkkulaiseen.
Re: Race-nappis
Lähetetty: 26.10.2013 0:30
Kirjoittaja t tulppu
Kestävyydestä en tiedä mutta varmaan.Ladaan halvemmat. kahtelin 20000 eur ralliosa kasaa. ja pyörittelin päätäni ja ihmettelin mikä osissa maksaa niin helkkaristi. jos samat osat vakio ladaan ostaisi niin taskurahoilla voisi ostaa.. ralli osat orginelli ralli ford.