Aurinkoinen ja hikinen viikko takana ja sää lupailee lisää aurinkoisia ladalla cruisailu kelejä.. sen kunniaksi piti Lada pestäkkin kun oli keula täynnä liiskaantuneita itikoita ja kylet täynnä mustia käden jälkiä koska tänään sain Latuskan kasaan ja entistä ehommaksi
Eli tosiaan,maanantaina pistin ManseMotorssille viestiä ja torstaina aamu 7 oli paketti matkahuollossa..
Paketissa oli Nivan kytkinpaketti ja kampiakselin takastefa eli viikonlopuksi oli remppaa tiedossa.
Lauantaina siivosin tallin ja nostin Ladan pukkien päälle,n.70cm korkeuteen lattiasta helmaan mitattuna tuli tilaa eli ihan tarpeeksi.
Noin tunti meni ja vaihdelaatikko,kytkinpaketti,vauhtipyörä ja se pelti lohkon ja lootan välistä oli tallin lattialla,suhteellisen ripeesti kun otti välillä kylmästä oluesta huikkaa

Olis varmaan nopeamminki menny mut prkl pakoputki olikin liikaa edessä nii piti seki irrotella pakosarjasta että sai lootalle tilaa.. Osat oli ihan öljysiä ja muutenki p..kasia niin pesin kaikki painepesurilla.
Kampiakselin stefan vaihdoin ja nakkasin vauhtipyörän paikoilleen ja heti perään kytkinpaketin ja lootaan uus painelaakeri.
Tänään aamulla vielä keskitin varmuuden vuoksi kytkinlevyn että menee loota varmasti kerralla paikoilleen,velipoika tuli kaveriksi ja siinä ei kauaa nokka tuhissu kun loota oli jo paikoillaan,ylimmät kehäpultit on kyllä aina yhtä veemäinen nitkuttaa 1/100 kierros kerrallaan,mut muuten kasaamisessa ei kauaa mennyt,eniten ihmettelin koko urakassa oli se että mikään ei vastustellut,ei edes mikään särkynyt :O samalla vaihdoin pakoputken tiivisteen kun niitä jostain syystä 1 sijasta tuli 3

eipä haitannu.. ja sitten koeajo,kytkimen säätö ja tadaa,toimii kuin unelmasirpaleena, ei enää liikkeelle lähössä hypi ja pompi ku kenguru,velipoika kahteli vanhaa kytkinpakettia ja huomas että kytkinlevy kulunu vähä epätasasesti ja epäili että paineasetelma ollu kierossa tai jotain vastaavaa,noh mutta vika on nyt korjattu ja on uudet osat,nyt on taas autoa pitkäks aikaa
Niiin ja siellä auton alla kun olin niin löysin vian ihmelliselle kolinalle.. molemmista etuiskareista oli se alakiinnityksen läpipultista mutterit hävinneet teille tietämättömille ja pultti helisi siellä ittekseen.. pistin nylonmutterit ja pistin tiukalle että jo on prkl jos nyt lähtee irti...
Akunkenkiä laittelin paikoilleen niin plussanavan kenkä meni poikki ja jotenkin johtoja siitä irrottaessani sain subbarinjohdon liittimenki läskineen irti.. onneks oli vielä yks laatikossa että sain subin toimimaan ja suojasin vielä johdot sähköteipillä..
Tiistaina saa uudet kumet mankuloille,kaverilta löysin hyväkuntoiset 165/80r13 kesämunkit, että saa ne ladan orkkispellit nakata takas varastoon niin taas on mangelssit joka nurkassa
Kotiinmeno matkalla kävin tankkaamassa tankin piripintaan ja hommasin ruutuvihkon johon oon kirjannut jokaisen vaihdetun osan ja ainaki ne päivämäärät jotka muistan milloin osat vaihdettu,merkkasin ylös ja kilometrit mitä ajanut..
Myös merkkasin kilometrit nyt tankkauksen jälkeen ja katsotaan kuinka pitkälle pääsee täydellä tankilla..
Näillä mennään ja huomenna töihin,päätän raporttini tähän.