Koska bensamittari näyttää mitä sattuu,olen alkanut tankata viikoittain.Eilen tankatessa täyteen lähtiessä mittari näytti täyttä 45l.Kilometrin ajon jälkeen varovalo syttyi taas
Kulutus mittarin lukeman mukaan 4500l/100km.
En ole käyttänyt enää yli viikkoon apuvirtaa erilliseltä sulakkeelta.Kaikki toiminut hyvin ja bensamittari pelaa.Nyt olen ajanut autolla 8100km.Kun kori on hyvä niin tarkoitus roksutella vielä pitkään.Tämän hintaisia autoja ei juuri kannata vaihtaa....viat vaan siirtyy eri paikkaan.
Syksyn ohjelma:
-öljyn ja suodattimen vaihto
-lohkolämmittimen pistokkeen vaihto sukoksi kun vanhoja roikkia ei mistään saa ja sisälämmittimen asennus.
-parkkipolttimon vaihto ja rekisterikilven valon polttimoiden vaihto ehjiin.
Uusin rekisterikilven polttomot maksoivat Biltemasta 1,1€ ja parkkivalot saman verran.Konehuoneessa oli Kovilin vanhanaikainen lohkolämmittimen pistoke johon ei saa roikkaa.Sen irroitin sorkkarudalla kun ruuvit oli hankalassa paikassa.Pistokkeen tilalle laitoin Suko pistokkeen.Myöhemmin konehuoneeseen tulee 2-osainen naarasuko josta virta menee sisätilalämmittimelle joka asennan jälleen ties monnenko kerran? 8500km ajettu.
Näkys olevan roikkia Kuopionkirppiksellä, Niin neliskanttisella kannalla ja isolla pyöreällä kannalla. Kuopionkirppis.fi osoite jos tarvitset.
Korjaus . Kuopionkirppari.fi
Laitettu jo suunnitellut roikat.Kohta paukkuu 10tkm täyteen.Aika Samaramainen auto.Vain kone on vuoden 1964 arkkitehtuuria,mutta silläkin pärjää.Mielenkintoinen sekasikiö ja niin rumaa takaa että jopa traktorit ja mopoautot yrittää ohi
Tuo 1,3-versio ilman ruiskuakin oli etuvetomallissa aikansa testeissä jonkin verran virkeämpi, kuin Samaran 1300. 2000-luvun 1,4 -versio samasta aiheesta oli vääntävä ja virkeä kokoisekseen. Jostain syystä takamoottoriversioissa sama kone oli laiskempi, liekö voimansiirtohäviöt suurempia vai mikä.
Luulen että Boschin ruisku sen tekee.Työntää kakkua tasaiseen riippumatta tekijöistä joita kaasuttimella on hankala annostella.10tkm ajettu oston jälkeen,tylsä peli kuin Toyota Hiace mutta toimii.